Vesić je, u intervjuu za „Kurir“, rekao da je za ovu godinu planirano da se kupi najmanje 200 autobusa na gas, od kojih će 150 biti zglobni.
Za to je izdvojeno 53 miliona evra, dodao je Vesić.
„Za pet godina imaćemo najmanje 520 autobusa na gas, a za sedam godina Beograd neće imati nijedan dizel-autobus“, dodao je Vesić.
On je ukazao da je u ovom planu i metro, što će značiti i znatno smanjenje zagađenja.
Do kraja godine trebalo bi da se krene u izgradnju prve dve linije metroa, čija je procenjena vrednost 3,86 milijardi evra, rekao je zamenik gradonačelnika.
U Beogradu ima oko 300.000 individualnih ložišta, a u narednih pet godina biće obezbeđeni podsticaji da ti ljudi budu priključeni na sistem centralnog grejanja ili na gas, jer će postojati zakonska obaveza priključenja tamo gde postoji mreža, da bi se to dogodilo, bići izgrađeno 360 kilometara gasne mreže, a 34 miliona evra će biti uloženo da se ugase kotlarnice u javnom sistemu koje zagađuju vazduh, istakao je Vesić.
GSP nabavlja dvesta novih autobusa na gas
U skladu sa politikom Grada Beograda da komunalni sistem da svoj doprinos smanjenju zagađenja, Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd” će ove godine nabaviti dve stotine novih autobusa sa pogonom na kombinovani gas. Kako je za Beoinfo precizirao direktor ovog preduzeća Radiša Momčilović, GSP će takođe ove godine izgraditi gasne stanice u svoja dva autobuska pogona, čime će se omogućiti i redovno punjenje vozila.
– U narednom periodu, tokom sledećih godina, za svaku novu nabavku autobusa uslov će biti pogon na alternativna goriva umesto dizela. GSP „Beograd” daće maksimalan doprinos da vazduh u Beogradu bude čistiji – istakao je Momčilović.
On je dodao da je aktuelni vozni park glavnog gradskog prevoznika takav da 83 odsto autobusa imaju „evro 5” i „evro 6” motore, te da je plan da preostali procenat vozila nižih kategorija u narednih nekoliko meseci bude rashodovan i zamenjen novim.