Gradski servis

 

Ulica Ritopečka 15, GO Grocka. Gledateljka kaže da navedena  ulica nije asfaltirana kao i ostale sporedne ulice . Ona kaže da žitelji ovih ulica idu po blatu a ne može ni Hitna pomoć da dođe. ( Milka)

 

Odgovor GO Grocka:

 

Sa obzirom na to da je na snazi privremeno finansiranje, trenutno u budžetu nema opredeljenih sredstava za radove koji se odnose na uređenje i sanaciju ulica i puteva, nad kojima je upravljač GO Grocka odnosno JP za razvoj GO Grocka.

 

Gledalac pita kada će biti asfaltirane udarne rupe u Ulici Gorana Petrovića 4a  u Rušnju. Takođe, on kaže da pola ulice nije asfaltirano i pita  kada će to biti završeno. ( Nikica)

 

Iz JP „Putevi Beograda“ odgovaraju:

 

Obaveštavamo Vas da se predmetna ulica ne nalazi u Odluci o kategorizaciji opštinskih puteva i ulica na teritoriji grada Beograda ni u Referentnom sistemu ulica i opštinskih puteva na teritoriji grada Beograda (donetim od strane Gradonačelnika grada Beograda Rešenjem broj: 34-733/21-G – 5. februar 2021. godine), te ista nije u nadležnosti JP „Putevi Beograda“.

 

Potrebno je da se gledalac obrati nadležnoj gradskoj opštini.

 

Servisni centar Grada Beograda prosledio je prijavu gledaoca GO Čukarica.

 

 

Gledateljka je u penziji  oko 10 godina, radila je 35 godina u JAT- i pita da li ima pravo na akcije. Upisana je još 2002. godine i do danas nije dobila nikakve akcije. ( Anica)

 

Kako pitanje nije komunalne prirode, preporučujemo gledateljki da se za dobijanje tražene informacije obrati Udruženju akcionara JAT-a.

 

Gledateljka ima primedbu na vozače na liniji 26 i 25p jer staju daleko od ivice trotoara oko pola metra i ona sa štapom teško može da uđe u autobus. Ona traži da vozači staju bliže ivičnjaku kako bi mogla bezbedno da uđe u autobus. (Svetlana)

 

Primedbu gledateljke Servisni centar Grada Beograda prosledio je Sekretarijatu za javni prevoz.

 

Gledateljka ponavlja pitanje šta se dešava i kada će se nešto preduzeti sa zgradom Stara mehana u Barajevu. ( Milena)

 

Odgovor Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda:

 

 

Stara mehana u Barajevu podignuta je u prvoj polovini 19. veka i predstavlja zametak barajevske čaršije Bagrdan, oko koga se tokom 19 veka formira značajan trgovačko-poslovni centar sela Barajeva. Sagrađena je, uz stari drum, postavljena tako da  širim delom okrenuta ka unutrašnjosti parcele. Po svom položaju, tipološkim obeležjima i arhitektonskoj obradi predstavlja, danas, tipičan primerak drumske mehane u Srbiji iz 19. veka. Zidana je kamenom sa drvenim libažnim gredama, dok je trem, dozidan kasnije, od pečene cigle. Temelji su od lomljenog kamena. Krovna konstrukcija je od drvenih rogova i greda, a krovni pokrivač od crepa. Tavanice su obrađene u malteru, a stolarija je novijeg datuma i dosta raznorodna.

 

U toku svog trajanja zgrada je pretrpela znatne izmene, ali je u celini sačuvala sve bitne elemente za rekonstrukciju prvobitnog izgleda. Prema kazivanju starosedeoca Barajeva, Živojina Kostića , jedan od vlasnika, Radivoje Petrović, na zahtev tadašnje inspekcije, morao je oko 1880. godine da izvrši prepravke i dogradnje ovog starog zdanja i da isto uskladi sa tadašnjim propisima o drumskim mehanama. Tom prilikom je dograđen trem sa lučnim arkadama na zadnjoj fasadi, dok su trem i doksat na glavnoj uličnoj fasadi zatvoreni nekom od kasnijih intervencija. Promene u enterijeru su nastajale u skladu sa funkcionalnim zahtevima novih vlasnika i korisnika.

 

Stav Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda je da se s obzirom na to da se zgrada nalazi u blizini opštine Barajevo  moguće joj je dati funkciju koja bi imala društveni karakter. Popularizacija ovog objekta moguća je izradom prospekata, razglednica, postavljanjem putokaza i reklamnih panoa. Revitalizacija i promocija  drumske mehane omogućila bi razvoj značajan za lokalno stanovništvo ostvarilo bi značajne prihode.

 

U dokumentaciji Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda nalazi se: tehnička dokumentacija, stare fotografije, Glavni projekat sanacije i revitalizacije –  postojeće stanje 1996. godine. Uprkos lošem građevinskom stanju, celokupni izgled zgrade i danas govori o razvoju narodnog graditeljstva u 19. veku, te je neophodno izvršti radove na kompletnoj rekonstrukciji i restauraciji objekta.

 

Važno je napomenuti da u je skladu sa odredbama Zakona o kulturnom nasleđu u članu 101. i 102. propisano da vlasnici i držaoci kulturnih dobara su dužni da se o njima staraju i sprovode utvrđene mere zaštite koje su propisane odlukom o utvrđivanju za kulturno dobro.

 

Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda podržava sve inicijative koje su usmerene na očuvanje kulturnih dobara i u tom smislu spreman je da pruži punu stručnu pomoć u vidu mera tehničke zaštite, po potrebi i izradi projekata i vođenje stručnog nadzora.

 

Ulica Rada Kondića, GO Zvezdara. Gledateljka se žali da nemaju kanalizaciju i nemaju vodu. Ona pita kada će to da bude rešeno. (Milka)

 

Ponavljamo odgovor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda:

 

Važećim programom uređivanja i dodele građevinskog zemljišta za 2024. godinu, koji je usvojio Privremeni organ, nisu planirane aktivnosti na izgradnji vodovodne mreže u Ulici Rada Kondića.

 

Nadležna gradska opština može u svoju listu prioriteta da uvrsti i navedene aktivnosti za naredni period, a prema broju stanovnika koji gravitira predmetnoj lokaciji. Za više lokacija sa istim, odnosno sličnim brojem stanovnika, prioritet su oni objekti gde mogućnost realizacije zahteva kraći vremenski period, u smislu eventualnog postojanja projektne dokumentacije i rešenih imovinsko-pravnih odnosa.

 

Listu prioriteta dostavljaju predsednici gradskih opština, a po pozivu koji Direkcija upućuje gradskim opštinama prilikom pripreme novog ili rebalansa postojećeg programa uređivanja i dodele građevinskog zemljišta.

 

 

20. oktobra 12, GO Barajevo. Gledateljka pita  koliko je metara zemljišta pripada stanarima  do ulaza  u zgradu. Gledateljka pita jer je prilaz zgradi jako loš i nebezbedan. ( Milena)

 

Iz Republičkog geodetskog zavoda odgovaraju da ukoliko se radi o stambenoj zgradi za kolektivno stanovanje prostor oko zgrade pripada stanarima samo ako je određeno zemljište za redovnu upotrebu objekta.

 

Pitanje gledateljke za konkretnu lokaciju Servisni centar Grada Beograda uputio je Republičkom geodetskom zavodu. Po dobijanju tražene informacije, obavestićemo gledateljku.

 

 

Gledateljka je pohvalila JKP „Zelenilo Beograd“ jer su grane zbog kojih se nije videla info tabla na stajalištu u Ulici Miška Kranjca u roku od dva sata nakon poziva Studiju B orezane. ( Ljiljana)

 

Pohvalu gledateljke Servisni centar Grada Beograda prosledio je JKP „Zelenilo Beograd“.

 

 

Gledateljka prijavljuje da je na autobuskom stajalištu broj 875 u ulici Miška Kranjca, pored Kulturnog centra Rakovica informativnu tablu skroz prekrilo granje. ( Ljiljana)

 

Iz JKP „Zelenilo Beograd“ odgovorili su nam da su izvršeni radovi na orezivanju grana na predmetnoj lokaciji.

 

Gledateljka pita da li i ko može da skine ostatke srpske zastave na uglu Nemanjine ulice, preko puta bolnice Sveti Sava. Gledateljka pita čija je dužnost da postavlja  i menja državnu zastavu. ( Maja)

 

Iz Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju odgovaraju:

 

Komunalni milicionari su izvršili kontrolu reda iz svoje nadležnosti na prijavljenoj lokaciji i tom prilikom su utvrdili da je pomenuta zastava istaknuta na stubu javne rasvete, te su u predmetnom slučaju obavestili Javno komunalno preduzeće „Javno osvetljenje“ Beograd, kako bi istu uklonili u što kraćem roku.

 

Gledateljka se javlja sa Vidikovca i kaže da je u ulici Vidikovački venac između zgrada 79 i 81 pre tri godine napravljen parking ali i pored toga stanari se parkiraju na zelenoj površini. Gledateljka je prijavljivala i opštini Rakovica i Sekretarijatu za inspekcijske poslove u 27. marta ali do sada nije ništa preduzeto i sada moli da se bar postave stubići da bi se sprečilo nepropisno parkiranje. (Živanović)

 

Iz JKP „Zelenilo Beograd“ dobili smo sledeći odgovor:

 

Predmetna površina je obuhvaćena programom redovnog održavanja JKP „Zelenilo Beograd“ 5. kategorija stambenog naselja  Vidikovac- Vidikovački venac. Ugradnja stubića na ovoj lokaciji  planirana je za sledeću godinu.

 

 

Gledalac je poslao video snimak nekulturnog i necivilizovanog ponašanja dve devojke koje su u autobusu  podigle noge na sedišta naspram njihovog gde sede, to nije retko, skoro svaki dan se susrećemo sa ovim problemom. Gledalac pita ko je nadležan da sankcioniše ovakvo ponašanje. (Viber)

 

Odgovor Sekretarijata za javni prevoz:

 

Navedeni incident je trebalo prijaviti vozaču u trenutku dešavanja.

Gledateljka pita da li i ko može da skine ostatke srpske zastave na uglu Nemanjine ulice, preko puta bolnice Sveti Sava. Gledateljka pita čija je dužnost da postavlja  i menja državnu zastavu. ( Maja)

 

Prijavu gledateljke Servisni centar Grada Beograda prosledio je inspekciji koja treba da utvrdi ko je na navedenoj lokaciji postavio oštećenu zastavu Republike Srbije . Nakon sprovedenog inspekcijskog nadzora , ukoliko je reč o pravnom licu, istom biće naloženo da ukloni predmetnu oštećenu zastavu ili je zameni adekvatnom.

 

Gundulićev venac 54, naselje Borča, GO Palilula. Gledateljka živi na poslednjem spratu, krov je  godinama  prokišnjavao, gledateljka je prijavila kao upravnica zgrade problem, ekipa iz Gradskog stambenog je došla posle 6 meseci,  ispostavili su račun od 260 000 dinara koji stanari još otplaćuju. Gledateljka moli da se proveri status dugovanja, zbog čega je nastao toliki račun i da se da na uvid prikaz  liste svih radova koji su rađeni. ( Milica)

 

Molbu gledateljke prosledili smo JP „Gradsko stambeno“. Po dobijanju traženih informacija, obavestićemo gledateljku.

 

 

Gledalac moli da ekipe izađu na teren i poprave šaht koji jako lupa kada prolaze automobili i stvara veliku buku na lokaciji Ulica Vojvode Stepe 342. ( Radoslav)

 

Zahtev gledaoca uputili smo inspekciji koja će utvrditi u čijoj nadležnosti je predmetni šaht na navedenoj lokaciji. Posle sprovedenog inspekcijskog nadzora preduzeću u čijoj je nadležnosti šaht biće naloženo da isti popravi.

 

 

Gledateljka je pohvalila doktorku Jelenu Bodrožić i njenu medicinsku sestru , ona je internista iz Kliničkog centra u hematološkoj ordinaciji. Druga pohvala je za doktorku Ristić iz Doma zdravlja u bloku 44 na Novom Beogradu. (Jelena)

 

Pohvale gledateljke Servisni centar Grada Beograda prosledio je Kliničkom centru Srbije i Domu zdravlja „Novi Beograd“.

 

Barajevska ulica, GO Voždovac. Gledateljka kaže da je 01.05.2024. godine kamion Gradske čistoće prolazio ulicom, kupio smeće i pokidao kablove Telekoma. Gledateljka je to prijavila Telekomu isto jutro i do  07.05.2024 . godine još se niko nije pojavio da to popravi. Gledateljka nema kablovsku, internet i telefon već šest dana. Ona moli da ekipa izađe na teren. (Jasminka)

 

 

Iz Telekoma Srbija odgovorili su da je ekipa Telekoma Srbija izlazila na teren 02.05 kada je utvrdila da je kamion Gradske čistoće ne samo pokidao telekomunikacioni kabl, već je tom prilikom došlo i do oštećenja više stubova koji su nosili kablove, i zbog bezbednosti zaposlenih problem nije bilo moguće rešiti, već su sprovedene aktivnosti na obezbeđivanju opreme.  Četiri ekipe Telekoma Srbija bile su juče, 07.05.2024. godine, na terenu i intenzivno radile na rešavanju problema. Trebalo bi da je problem rešen 07.05.2024.godine odnosno tokom jučerašnjeg dana oko 16 časova.

 

Pasarela kod Franša, Bulevar oslobođenja. Gledateljka živi u ulici koja je paralelna sa auto – putem . Prinuđeni su da do svojih kuća dođu preko pasarele koja ide iz Bulevara oslobođenja, tu se nalazi restoran Franš ima obezbeđenje i ne možete pasarelom da prođete u vreme ručka od parkiranih automobila. Ona kaže da su nepropisno parkirani automobili na autobuskoj stanici, na stepenicama i u podzemnom prolazu. ( Vesna)

 

Iz Komunalne milicije odgovaraju:

 

Nakon prijema prijave gledateljke  od 30.04.2024. godine, komunalna milicija je istog dana izvršila kontrolu na lokaciji ispred ugostiteljskog objekta – restorana „Franš“  u ulici Bulevar oslobođenja bb, i tom prilikom zatečeno je 6 (šest) nepropisno parkiranih vozila na javnoj površini koja nije obeležena za parkiranje. Prema vlasnicima nepropisno parkiranih vozila biće preduzete mere na njihovom sankcionisanju.

 

Komunalna milicija će u skladu sa svojim ovlašćenjima, vršiti kontrolu navedene oblasti, kako na osnovu prijava građana, tako i u okviru svoje redovne kontrole i u slučajevima kada se steknu uslovi za to preduzimati sve neophodne mere na sankcionisanju lica zatečenih u nepoštovanju odluka grada, a sve u cilju održavanja komunalnog reda na teritoriji grada Beograda.

 

To je prioritet koji komunalna milicija nastoji da ostvari uvek i u najkraćem roku, pri čemu se neposredne potrebe građana uzimaju u obzir uvek kada je to moguće, a u skladu sa mogućnostima komunalne milicije, prethodno utvrđenom rasporedu i raspoloživom broju patrola, kao i od obaveza koje ima i u drugim oblastima svog delovanja.

 

Radi efikasnijeg i pravovremenog postupanja komunalnih milicionara, potrebno da se prijave za narušavanje komunalnog reda i postupanja suprotno odredbama odluka Grada, u trenutku narušavanja, upute Servisnom centru Beograd na broj 11 0 11, koji je otvoren za građane 24 sata dnevno svakog radnog dana, vikendom i u dane državnih i verskih praznika, ili neposrednim usmenim obraćanjem komunalnom milicionaru po kojima će komunalni milicionari u skladu sa svojim ovlašćenjima postupiti u najkraćem mogućem roku i u skladu sa zatečenim stanjem preduzimati mere na koje su ovlašćeni.

 

Konstantina Lekića 10, GO Zemun . Gledateljka prijavljuje da   su pukle ploče na krovu od starosti, stare su oko 60-tak godina, kroz odžak upadaju delovi ploča, prokišnjava i sve joj plavi u stanu. Gledateljka je zvala Gradsko stambeno prijavila 03.05.2024 ali nisu još izašli na teren. ( Veselinka)

 

Iz JP „Gradsko stambeno“ dobili smo sledeći odgovor:

 

Obaveštavamo Vas da se objekat na adresi Konstantina Lekića 10 u sistemu ovog preduzeća vodi kao Senjska 4, koja inače nema ugovor o održavanju sa ovim javnim preduzećem. Sa druge strane, u sistemu održavanja je objekat na adresi Senjska 4/1 što zapravo može da bude i isti objekat, ali svakako ne postoji podneti zahtev za opisani problem prokišnjavanja.

 

Svakako je za opisani problem prokišnjavanja prvi i neophodan korak podnošenje validnog, pisanog zahteva od strane upravnika stambene zajednice, na osnovu kojeg stručne službe preduzeća preduzimaju dalje korake.

 

Na raspolaganju smo ako možemo na bilo koji način dodatno da pomognemo, u okviru svojih nadležnosti.

 

Gledaoci pitaju koji je broj telefona Saobraćajne policije na koji se prijavljuju nepropisno parkirani automobili.

 

Za kontrolu poštovanja saobraćajnih propisa nadležna je Uprava saobraćajne policije na adresi Ljermontova 12a a broj telefona je 011 7452 645.

Gledateljka se žali na nepropisno parkiranje na lokaciji pasarela kod restorana Franš, ulica je Bulevar oslobođenja . Automobili se parkiraju i na pasareli i na stepenišu, kada se izlazi iz podzemnog prolaza nemoguće je proći od njih. Ona predlaže da se na ovoj lokaciji postave stubići kako bi se sprečilo nepropisno parkiranje. (Vesna)

 

 

Iz Sekretarijata za saobraćaj odgovaraju:

 

Na osnovu člana 23. Odluke o komunalnom redu zabranjeno je zaustavljanje, parkiranje ili ostavljanje vozila:

 

•         „na delu trotoara koji nije obeležen za parkiranje, odnosno na parkiralištu izvan granice obeleženih parking mesta“,

•         „kojim se ometa korišćenje pešačke komunikacije, prilaz objektima, korišćenje protivpožarnog puta, kolskog prolaza između stambenih zgrada, interne saobraćajnice i slično“.

 

U Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima propisano je da vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo:

 

•         u članu 62. „na mestu na kome bi ono ugrožavalo bezbednost drugih učesnika u saobraćaju ili predstavljalo smetnju za normalno odvijanje saobraćaja ili kretanje pešaka“,

•         u članu 66. tačka 13. „na trotoaru, osim ako je to dozvoljeno (regulisano) saobraćajnom signalizacijom, i ako na trotoaru, kada je vozilo parkirano, ostane slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1.60 metara, koji ne sme biti uz ivicu kolovoza“.

 

U skladu sa postojanjem pravne regulative koja predstavlja osnov za kontrolu i sankcionisanje prekršilaca propisa, na predmetnoj lokaciji nije predviđeno postavljanje stubića.

 

Shodno navedenom, Sekretarijat za inspekciju, nadzor i komunikaciju, Komunalna milicija, ul. Makenzijeva br. 31,  kao i Uprava saobraćajne policije MUP-a Srbije, ul. Savska 35, u skladu sa svojim nadležnostima mogu vršiti kontrolu nepropisnog parkiranja i u slučaju načinjenih gore pomenutih prekršaja primeniti kaznene mere.

 

Gledateljka živi na opštini Surčin i pita da li postoji neka služba za besplatnu pravnu pomoć građanima (imala je advokata kome je dala punmoćje , ali se već duži vreme ne javlja). (Snežana)

 

Iz GO Surčin odgovaraju da  u okviru ove opštine postoji organizovana besplatna pravna pomoć. Stranke se primaju 2 puta nedeljno utorkom od 07:30 do 10:00 časova, i četvrtkom od 12:00 do 15:30 časova.

 

Gledateljka se žali na zapušten plac na lokaciji Put za Ovču 82. Na ovom placu vlada totalni komunalni nered. (Viber)

 

Prijavu gledateljke prosledili smo GO Palilula kako bi komunalna inspekcija ove opštine preduzela mere iz okvira svoje nadležnosti i naložila vlasniku parcele njeno uređenje.

 

Gledateljka živi pored Sportskog centra Zvezdara (20 metara od terena) i kaže da se diže  velika prašina sa terena, delovi šljake su svuda po terasama i stanovima. Gledateljka moli da se nešto uradi sa terenima u sportskom centru. (Isidora)

 

Primedbe gledateljke Servisni centar Grada Beograda uputio je SC „Olimp“. Po dobijanju odgovora, informisaćemo gledateljku.

 

 

Gledateljka pita da li može umesto postojeće privatne da se otvori državna apoteka u Domu zdravlja Žarkovo? ( Nadežda)

 

 

Odgovor Doma zdravlja „ Dr Simo Milošević“ Čukarica:

 

U ovom trenutku, a stanje datira iz ranijeg perioda, državna apoteka postoji na naša tri punkta, u zdravstvenoj stanici u Sremčici, u Umci, kao i u objektu Doma zdravlja u Železniku koji je trenutno pod rekonstrukcijom.

 

Inače je svaki objekat Doma zdravlja pokriven apotekarskom ustanovom, što je izuzetno značajno za naše osiguranike.

 

Očekujemo u narednom periodu proširenje poslovne saradnje s Apotekom Beograd, pregovori su u toku i nadamo se da ćemo uspeti da i u još kojem objektu naše ustanove uspostavimo poslovni odnos sa predstavnicima Apoteke Beograd, sa obzirom na to da se ovo pitanje rešava uz saradnju obe strane.

 

Gledateljka pita da li može autobuska linija 309L da ide i kroz ulice Svetozara Markovića 22 i Save Kovačevića u Kaluđerici, da se tu okrene i da ide dalje svojom rutom. (Olja)

 

Iz Sekreatrijata za javni prevoz odgovaraju:

 

Najveći problem prilikom uspostavljanja linije br. 309L i definisanja njene trase bila je enormna divlja gradnja u celom naselju Kaluđerica, koja je dalje uslovila neodgovarajuću uličnu mrežu i time značajno uticala na trasu ove linije, čiji je osnovni zadatak bio povezivanje sa drugim visokofrekventnim linijama javnog prevoza, koje saobraćaju do i od Doma zdravlja, škole, pijace i prema samom centru grada.

 

S tim u vezi, obaveštavamo vas da je ulica Svetozara Markovića svojim karakteristikama neuslovna za prolazak vozila javnog prevoza, pa čak i minibus vozila.

 

Gledateljka traži da se pokosi dvorište u Rušnju u Ulici Rade Spasojevića Ona pita da li neko može da naloži vlasnicima ovog placa da pokose travu. (Bilja)

 

Iz GO Čukarica odgovaraju:

 

Povodom prijave gledateljke  koja se odnosi na neuredno dvorište u Ulici Rade Spasojevića br. 17, u naselju Rušanj, obaveštavamo vas da će komunalni inspektor Odeljenja za komunalnu inspekciju i izvršenja uprave GO Čukarica u zakonskom roku preduzeti mere iz okvira svoje nadleženosti, saglasno odredbama Odluke o komunalnom redu .

 

Gledateljka pita kada će biti podeljene akcije malim akcionarima bivše BPK i zaostale zarade. ( Milenija)

 

Kako pitanje nije komunalne prirode, preporučujemo gledateljki da se u vezi sa traženim informacijama obrati Udruženju za zaštitu i ostvarivanje prava radnika Beogradskog pamučnog kombinata.

 

Gledateljka pita zbog čega ona jedina u naselju Popović kod Ralje  plaća odvodnjavanje a druge komšije ne plaćaju. Ima kuću i 10 ari placa. ( Koviljka)

 

 

Odgovor JVP „Srbijavode“:

 

Naknada za odvodnjavanje uređena je  Zakonom o naknadama za korišćenje javnih dobara. Obveznik naknade za odvodnjavanje je svaki vlasnik, odnosno korisnik zemljišta i objekata na melioracionom području. Naknadu za odvodnjavanje utvrđuje javno vodoprivredno preduzeće, a na osnovu podataka Republičkog geodetskog zavoda.

 

U ovom momentu elektronski su dobili Rešenja građani koji podležu obavezi plaćanja naknade, a imaju pristup portalu e-sanduče. Nakon toga dostavljaće se Rešenja poštom onim obveznicima koji nemaju pristup ovom portalu.

 

Rešenje koje dobije fizičko lice odnosi se na površine zemljišta za koja je u katastru upisano kao vlasnik ili korisnik, a koje se, u skladu sa Uredbom o proglašenju melioracionih područja nalazi unutar granica melioracionog područja.

 

Rešenje se može izdati samo onim obveznicima koji su u podacima Republičkog geodetskog zavoda upisani sa svim elementima kao što su JMBG, adresa stanovanja i drugo.

 

Svaki obveznik, ukoliko ima primedbi na obračun molimo da dostavi pisanu žalbu na adresu JVP „Srbijavode“, Bulevar umetnosti 2a, Novi Beograd ili putem mejla na naknade@srbijavode.rs.

 

Gledateljka iz Grocke pita kada će stanovnici dobiti gradsku vodu.  Ona kaže da 20 000 stanovnika živi na potezu Ritopek – Grocka i nemaju vodu u 21 veku. Ona pita da li je izgradnja vodovoda u planu. (Milka)

 

Iz JP“Vodovod i kanalizacija Grocka“ odgovaraju:

 

JP“Vodovod i kanalizacija Grocka“, na osnovu ugovora sa JP za razvoj GO Grocka, izvodi radove na izgradnji sekundarne vodovodne mreže u naselju stari Ritopek .

 

Ukoliko se objekat zainteresovane gledateljke nalazi u zoni gradilišta koje je u toku, po završetku radova, a uz neophodnu dokumentaciju stiče uslov za priključenje .

U slučaju da se objekat nalazi u nekom delu naselja Ritopek, gde nije urađena infrastruktura, za informacije o planiranim aktivnostima potrebno je da se gledateljka obrati Direkciji za izgradnju grada Beograda .

 

 

Gledalac je platio 70 000 din priključak za vodu kao i još nekoliko ljudi koji i dalje plaćaju na rate a 90% ljudi koji žive na adresi Jakovački ključ u Surčinu. Celo naselje je dobilo vodu ali nisu svi platili priključak a neki čak i ne dobijaju račun za potrošenu vodu a samim tim i ne plaćaju. (Nenad)

 

Iz JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ dobili smo sledeći odgovor:

 

Prema odluci NO JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ od 03.04.2024. godine u toku akcija privremenog evidentiranja korisnika vode na teritoriji grada Beograda, a u sklopu iste Služba kontrole potrošača će vršiti i kontrolu potrošača na teritoriji opštine Surčin pa samim tim i na navedenoj lokaciji.

 

Gledalac se žali da 25.04.2024. godine nije ostvaren polazak na liniji 20 u 4 sata i 55 minuta iz naselja Veliki Mokri Lug. ( Milija)

 

Iz Sekretarijata za javni prevoz odgovaraju da su pritužbu gledaoca uputili stručnim službama Sekretarijata za javni prevoz koje su nadležne za navedeno kao i prevozniku da proveri navode, preduzme odgovarajuće mere i o svemu ih obavesti.

 

Gledalac iz Umčara pita kada će se popraviti ulica Maršala Tita od centra do Živkovca . Od decembra ulica stoji nezavršena,  jer su samo u dužini od 500 metara zakrpili rupe a ostali deo ulice je u jako lošem stanju pun rupa. (Radoslav)

 

Iz JP „Putevi Beograd“ odgovaraju da je ovo preduzeće u proteklom periodu izdalo nalog da se na predmetnoj lokaciji izvrši popravka oštećenja na kolovozu.

 

JP „Putevi Beograda“ je uputilo urgenciju izvođaču radova, da se realizacija naloga izvrši u što kraćem vremenskom periodu.

 

Gledalac prijavljuje da ne radi elektronska tabla  (redosled dolaska  autobusa) već dve nedelje u ulici Đerdapska na stanici autobusa 55 i 46. (Slobodan)

 

Iz Sekretarijata za javni prevoz odgovorli su da info paneli 828 i 829 do sada nikada nisu bili prijavljivani. Ubrzo nakon prijave gledaoca ekipa je poslata na teren gde su ustanovili da se info paneli nalaze u ispravnom režimu rada.

 

Gledalac pita da li može da se uredi stajalište Franš ka Nišu. On kaže da je veoma je prljavo. Gledalac koristi prevoz Lastu ka Sopotu i Mladenovcu i svaki dan je na tom stajalištu. ( Zoran)

 

Iz JKP „Gradska čistoća“ odgovaraju da je reč  o stajalištu na kojem je izrazito visoka frekvencija prolaska, čisti se minimum dva puta dnevno po redovnom programu, što znači da svakako ulazi u dnevni program čišćenja, te će ekipe JKP „Gradska čistoća“ Beograd problem rešiti u najbržem roku.

 

Gledateljka moli da se sredi parkić za decu na uglu ulica Danteove i Stevana Dukića na Karaburmi, GO Palilula. ( Dušanka)

 

Odgovor JKP „Zelenilo Beograd“:

 

Na predmetnoj javnoj površini započeti su radovi na rekonstrukciji u okviru koje je, do sada,  izvršena sanacija staza . Napominjemo da se radovi izvode u organizaciji GO Palilula pa vas za više informacija upućujemo da se obratite GO Palilula.

 

Službe JKP „Zelenilo -Beograd“ su u proteklom periodu, nakon rekonstrukcije navedenih staza,  izvršile sanaciju javnih zelenih površina , nasipanjem humusne zemlje i obnovom travnjaka.

 

Za dobijanje dodatnih informacija Servisni centar Grada Beograda prosledio je molbu gledateljke GO Palilula.

Marije Bursać 21, GO Zemun. Gledateljka navodi da su pre 7 ili 8 meseci izvođeni radovi na zameni cev  od šahta ka zgradi, te da je ostala rupa. Ona moli da se površina vrati u  prvobitno stanje. ( Paula)

 

 

Iz JP „Gradsko stambeno“ odgovaraju:

 

Površina na kojoj su izvođeni radovi nije odmah vraćena u prvobitno stanje zbog tehničkih pokazatelja da će u narednom periodu nakon zamene cevi biti potrebno ispratiti stanje predmetnih instalacija, odnosno izvesti dodatne intervencije manjeg obima. U tim slučajevima se ne pristupa odmah finalizaciji, kako ne bi bilo vršeno ponovno iskopavanje. Svakako će finalizacija radova odnosno vraćanje površine u prvobitno stanje biti izvedeno čim nekoliko dana bude bez padavina a najkasnije do 30.4. odnosno do kraja tekućeg meseca.

 

Hvala na razumevanju. Na raspolaganju smo stanarima za sve vrste dodatnih pitanja, informacija i saveta.

 

Ulica Matice srpske, naselje Mirijevo, GO Zvezdara. Gledateljka se žali da je stanica gde staje linija 79 kod pijace prljava i traži da se sredi. (Terezija)

 

Iz JKP „Gradska čistoća“ dobili smo sledeći odgovor:

 

Reč je o stajalištu na kojem je izrazito visoka frekvencija prolaska, čisti se minimum dva puta dnevno po redovnom programu, što znači da svakako ulazi u dnevni program čišćenja, te će ekipe JKP „Gradska čistoća“ Beograd problem rešiti u najbržem roku. Takođe, skrećemo pažnju sugrađanima da su na ovoj stanici u toku radovi, i da imaju razumevanja.

 

Gledalac  pita kako je moguće da se na adresi Bulevar Arsenija Čarnojevića od broja 176-186 da se gradi objekat odnosno dograđuje  se na postojeću stambenu zgradu na zelenoj površini. Radovi su počeli oko Nove godine i tu je tabla na kojoj piše sa dozvolom sekretarijata za građevinske poslove Novi Beograd. Objekat je zidan kvadrature oko  150 kvadrata i  visinom oko 4 metra bez ikakve dozvole stanara. ( Dejan)

 

Odgovor Sek. za inspekciju, nadzor i komunikaciju:

 

Odsek za građevinske poslove Odeljenja za građevinske i komunalne poslove GO Novi Beograd izdao je Građevisnku dozvolu pod br. ROP-NBG-30591-CPI-4/2023 od 27.12.2023. godine kojom je odobrena rekonstrukcija i dogradnja jednostrano uzidanog objekta na katastarskoj parceli 6910 KO Novi Beograd. Takođe, isti organ izdao je Potvrdu o prijavi radova ROP-NBG-30591-WA-6/2024 od 22.01.2024. godine. Imajući u vidu navedeno, u toku je postupak inspekcijskog nadzora nad predmetnim radovima.

 

Gledateljka  iz Meljaka, želi da pohvali Hitnu pomoć u Barajevu. Gledateljka želi  da pohvali dr Jelenu Janković internistu i sestru Ivanu u domu zdravlja na Labudovom brdu kao i sve radnike na onkologiji koji rade veoma odgovorno svoj posao. ( Rada)

 

Sve pohvale Servisni centar Grada Beograda prosledio je nadležnim zdravstvenim ustanovama u kojima su zaposleni lekari i medicinsko osoblje kojima se gledateljka zahvalila.

 

Gledateljka moli da se postave ležeći policajci u Krajiškoj ulici kod OŠ “Gavrilo Princip“. (Mara)

 

 

Odgovor Sekretarijata za saobraćaj:

 

Imajući u vidu da  se u Krajiškoj ulici nalazi OŠ “Gavrilo Princip“, Sekretarijat za saobraćaj je preduzeo mere za zaštitu dece pešaka iz svih delova naselja koja gravitiraju pomenutoj školi. U samoj Krajiškoj ulici su ugrađene fizičke prepreke na oba prilaza školi, odnosno raskrsnici sa Jakšićevom i Slaviše Vajnera i pored činjenice da je pomenuta raskrsnica semaforizovana.  I u ulicama Jakšićevoj i Slaviše Vajnera su ugrađene fizičke prepreke u skladu sa  snimljenim pravcima kretanja dece i tačkama konflikta sa vozilima.

 

Imajući u vidu da su sa obe strane Krajiške ulice izgrađeni trotoari, kretanje dece iz delova naselja daljih od škole je moguće trotoarima duž Krajiške ulice, odnosno ne postoji potreba za prelaskom Krajiške ulice do pomenute semaforizovane i fizičkim preprekama obezbeđene raskrsnice ispred same škole.

 

To je važno, kako zbog činjenice da se smanjuje broj kritičnih tačaka duž Krajiške ulice, tako i zbog činjenice da se ne utiče na komfor u vozilima javnog prevoza koja saobraćaju pomenutom ulicom.

Ovaj dopis je prosleđen JP “Putevi Beograda“ da bi se, ukoliko je neka od prepreka oštećena, izvršilo obnavljanje.

 

Iz JP „Putevi Beograda“ odgovaraju da je izdat nalog Nadzornom organu JP „Putevi Beograda“ da izvrši obilazak terena i proveri stanje tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja u Krajiškoj ulici.

 

Ukoliko se utvrde oštećenja predmetne saobraćajne opreme, JP „Putevi Beograda“ će izdati nalog Izvođaču radova za obnavljanje istih.

 

Gledateljka pita kome da se požali jer smatra da je trebalo da joj doktorka kardiolog u bolnici za kardiovaskularne bolesti Dedinje prepiše terapiju a ona to nije učinila. Gledateljki je ustanovljeno da ima anginu pektoris. (Merima)

 

 

Ukoliko gledateljka smatra da joj je povređeno neko od prava iz oblasti zdravstvene zaštite  može da se obrati  Kancelariji za zaštitu prava pacijenata.

 

Grad Beograd je saglasno Zakonu o pravima pacijenata obrazovao Kancelariju za zaštitu prava pacijenata, kao organizacionu jedinicu Gradske uprave grada Beograda. Sedište svih savetnika pacijenata za čitavu teritoriju grada Beograda je u ulici Tiršova br. 1. Kancelarija se nalazi u prizemlju, broj kancelarije je 9, radno vreme je radnim danima od 7 sati do 15 časova i 30 minuta, broj telefona je 011/360-56-34 a mejl adresa savetnik.pacijenata@beograd.gov.rs.

 

 

 

Gledateljka pita šta se dešava i kako je moguće da je cena na rafovima jedna a na kasi se otkuca druga veća cena ( lanac marketa Šumadija Market) ali taj slučaj je i u drugim lancima marketa. Gledateljka moli za broj tržišne inspekcije ili da ista ode na teren. ( Ljubinka)

 

Prema informaciji sa sajta Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine Republike Srbije  broj telefona Kontakt Sektora tržišne inspekcije je 011/362-88-00.

 

Ukoliko gledateljka želi da podnese prijavu tržišnoj inspekciji, to može da učini i preko mejl adrese podnesiprijavu@must.gov.rs. Sektor tržišne inspekcije vrši inspekcijski nadzor nad sprovođenjem propisa u okviru delokruga svoje nadležnosti po službenoj dužnosti, uzimajući u obzir prijave građana, koje su u ovom slučaju inicijativa za pokretanje postupka. U slučaju da prijavljeno nije u okviru nadležnosti Sektora tržišne inspekcije, na ovom sajtu navode, da će prijavu proslediti stvarno nadležnom organu uprave, odnosno obavestiće podnosioca prijave o načinu na koji može da postupiti u zaštiti svojih prava.

 

Gledateljka pita dokle se stiglo sa predlogom da se napravi pešački prelaz u Zemunu, ulica Cara Dušana, između Zemunskih kapija i broja 210. Sve  više ljudi pretrčava ulicu i izlažu se velikoj opasnosti, a automobili u tom delu ulice voze veoma brzo. ( Viber)

 

Servisni centar grad Beograda uputio je pitanje gledateljke Sekretarijatu za saobraćaj. Po dobijanju tražene informacije, obavestićemo gledateljku.

Gledateljka kaže da bi trebalo  pojačati kontrole za nesavesne vlasnike kućnih ljubimaca. Oni trebalo bi da svoje ljubimce vode na povocu, da pokupe ono što ostane iza njih i da se ozbiljno da se počne sa kažnjavanjem. ( Gordana)

 

Gledateljka nije precizirala lokaciju na kojoj je potrebno pojačati kontrolu nesavesnog ponašanja vlasnika kućnih ljubimaca. Predlog i apel gledateljke Servisni centar Grada Beograda prosledio je Komunalnoj miliciji. Ukoliko gledateljka primeti nesavesno ponašanje vlasnika kućnih ljubimaca potrebno je da isto prijavi na broj telefona Servisnog centra Grada Beograda 11 0 11 radi efikasnijeg i bržeg reagovanja ekipa Komunalne milicije.

 

Gledateljka navodi da u Krajiškoj ulici na raskrsnici u Zemunu kod OŠ “Gavrilo Princip“ treba postaviti kamere i ležeće policajce. ( Mara)

 

Predlog za postavljanje kamere na navedenoj lokaciji potrebno je da gledateljka uputi Upravi saobraćajne milicije. Predlog za postavljanje ležećeg policajca na predmetnoj lokaciji prosledili smo Sekretarijatu za saobraćaj. Nakon procene njihovih stručnih ekipa na terenu , o zaključku informisaćemo gledateljku.

 

 

Ulica Majakovskog 16 i 18, GO Zemun. Gledateljka prijavljuje da su oštećeni i kolovoz i trotoar na ovoj lokaciji. Ona kaže da su svuda rupe od kojih ne može da se prođe. ( Nada)

 

Zahtev da se rekonstruiše trotoar i kolovoz u navedenoj ulici Servisni centar Grada Beograd uputio je nadležnoj opštini GO Zemun kako bi predmetnu lokaciju uvrstila u  plan radova u narednom periodu.

 

 

Glavna 25, GO Zemun. Gledateljka kaže da je na ovoj lokaciji udaren i pomeren stubić. (Mara)

 

Prijavu za popravku oštećenog stubića na navedenoj lokaciji uputili smo Sekretarijatu za investicije i JP „Putevi Beograda“. Po dobijanju odgovora, obavestićemo gledateljku.

 

Gledateljka je 2010. godine platila konverziju zemljišta iz državnog je  prešlo u privatno vlasništvo, ta zemlja je bila državna svojina do 1973. godine i tada je prodato prvom vlasniku a posle je i gledateljki prodato. Sada posle 50 godine se pojavljuju dva naslednika koji traže deo zemljišta a u katastru nije prevedeno na ime gledateljke. Ona pita kako da reši problem u katastru . (Slađana)

 

Odgovor Republičkog geodetskog zavoda:

 

U bazi podataka katastra nepokretnosti na katastarskoj parceli broj 10477 KO Zemun površine 1659m2 upisani su imaoci prava privatne svojine  Ratomir J. sa udelom 99/1659, Nevenka J. sa udelom 99/1659, Slađana P. sa udelom 802/1659 i Javna svojina Republike Srbije sa udelom od 659/1659.

 

Na navedenoj nepokretnosti su predati zahtevi i u istim nema podataka da se traži upis držaoca na navedenoj katastarskoj parceli već samo zahtevi za ispravku greške kao i zahtevi za upis prava privatne svojine po osnovu ostavinskih rešenja. Po pitanju upisanih podataka u bazi katastra nepokretnosti  možete se informisati putem servisa  KnWeb – javni pristup, pri čemu servis predstavlja Web aplikaciju koja omogućava pretraživanje nepokretnosti preko broja parcele ili adrese objekta, na lokaciji   http://katastar.rgz.gov.rs/KnWebPublic/.

 

Takođe Vas obaveštavamo da je po zahtevu broj 952-02-4-2183/2016 doneta odluka, koja je konačna i predmet je arhiviran 19.06.2017.godine, i ukazujemo da imate obezbeđene servise podrške putem kojih svi korisnici usluga mogu komunicirati sa nadležnim organizacionim jedinicama Zavoda ili ispratiti rešavanje podnetih zahteva kao i uvidom u javno dostupne podatke katastra nepokretnosti na veb prezentaciji Zavoda.

 

 

Gledalac pita da li  u Beogradu postoji mesto gde mogu da se bace lekovi kojima je istekao rok, da se ne bacaju u smeće i predlaže  da se pokrene zajednička akcija  da se tako nešto obezbedi ako ne postoji. (Viber)

 

Iz JKP „Gradska čistoća“ odgovaraju da sugrađani lekove kojima je istekao rok mogu odložiti tako što će ih odneti, odnosno vratiti u nadležne apoteke.

 

 

Gledateljka je zvala Hitnu pomoć oko 15 sati i 20 minuta 18.04.2024. godine, tri puta joj je doktor spustio slušalicu i rekao da ide kod lekara opšte prakse. Gledateljka je imala veoma nizak pritisak 90-40 a inače ima visok pritisak i veoma se uplašila. Gledateljka pita kome može da se žali na   neadekvatan tretman zaposlenih u Hitnoj pomoći. ( Gordana)

 

Ukoliko gledateljka smatra da joj je povređeno neko od prava iz oblasti zdravstvene zaštite  može da se obrati  Kancelariji za zaštitu prava pacijenata.

 

Grad Beograd je saglasno Zakonu o pravima pacijenata obrazovao Kancelariju za zaštitu prava pacijenata, kao organizacionu jedinicu Gradske uprave grada Beograda. Sedište svih savetnika pacijenata za čitavu teritoriju grada Beograda je u ulici Tiršova br. 1. Kancelarija se nalazi u prizemlju, broj kancelarije je 9, radno vreme je radnim danima od 7 sati do 15 časova i 30 minuta, broj telefona je 011/360-56-34 a mejl adresa savetnik.pacijenata@beograd.gov.rs.

 

 

Mutapova 41, GO Vračar. Gledalac pita šta se dešava sa grejanjem na ovoj lokaciji. On kaže da su radijatori hladni već tri dana a temparatura je niža od 8 stepeni i veoma je hladno u stanovima. ( Ranko)

 

Servisni centar Grada Beograda je prijavu gledaoca prosledio JKP „Beogradske elektrane“. Nakon izlaska njihovih ekipa na teren, informisaćemo gledaoca o odgovoru.

 

Bela reka, naselje Ripanj, GO Voždovac. Gledateljka nije bila na navedenoj adresi kada je JKP „Gradska čistoća“ delilo kante za smeće. Ona pita na koji način da preuzme kantu. Ima 80 godina a nema auto. ( Milica).

 

Servisni centar Grada Beograda je podatke gledateljke dostavio JKP „Gradska čistoća“. Iz ovog preduzeća odgovaraju da će uzeti u obzir podatke gledateljke, ali će moći da dobije kantu kada ova lokacija bude bila u programu JKP „Gradska čistoća“ u budućem periodu, o čemu će biti obaveštena.

 

 

Gledalac  pita kako je moguće da se na adresi Bulevar Arsenija Čarnojevića od broja 176-186 gradi objekat tj. dograđuje  se na postojeću stambenu zgradu na zelenoj površini. Radovi su počeli oko Nove godine gde je tabla na kojoj piše sa dozvolom Sekretarijata za građevinske poslove Novi Beograd. Objekat je zidan kvadrature oko  150 kvadrata i  visine oko 4 metara, naravno bez ikakve dozvole stanara. ( Dejan)

 

Prijavu gledaoca uputili smo inspekciji. Po dobijanju odgovora, obavestićemo gledaoca.

 

 

Gledalac pita ponovo , kako da reši problem, njegov matični  broj je dodeljen mrtvom čoveku a ime drugom živom čoveku. Izvod iz matične knjige vadi  u Grockoj  a gledalac je iz Bosanskog Grahova . Dobija pisma od izvršitelja koja se ne odnosi na njega, izvršitelji ne žele da daju informaciju ko tuži gledaoca, dug  je za Infostan koji dobija, on svoje račune koje se vode na njegovo ime  uredno plaća i nema dug a pripisan dug je od osobe koja je umrla pre 14 godina i dodeljen je matični broj od gledaoca i pita kako je moguće da  gledaocu koji je živ da se promeni ime i zašto se gledaocu prepisuje nečiji dug. On pita kome da se obrati. (Nikola)

 

Iz GO Grocka  odgovaraju da je dobijanje za tražene informacije potreban zahtev lica na koga  se ti  podaci odnose ili  zahtev lica kome je dato ovlašćenje za podnošenje istog, u skladu sa članom koji predviđa Zakon o matičnim knjigama i članom Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

 

Iz JKP „Infostan tehnologije“ ponovo odgovaraju  da je neophodno da gledalac dostavi podatke , ident broj sa računa i lične podatke, kako bi izvršili detaljnu proveru njegovog zaduženja u sistemu objedinjene naplate.

 

Gledalac pita zašto mu je povećana cena usluga u MTS-u a ugovor mu nije istekao nema ni godinu dana od kako je gledalac potpisao  ugovor sa MTS-om. (Blagoje)

 

Pitanje gledaoca Servisni centar Grada Beograda prosledio je Telekomu Srbija. Po dobijanju odgovora, informisaćemo gledaoca.

Gledateljka prijavljuje da ima mnogo pasa lutalica oko pansiona za pse na Avalskom putu ka Mladenovcu. (Branka)

 

Iz JKP „Veterina Beograd“  zahvaljuju se gledateljki na prijavi i odgovaraju da će Služba komunalne zoohigijene izaći na lokaciju i da će u cilju rešavanja potencijalnog problema u narednom periodu obilaziti pomenutu lokaciju.

 

Gledateljka pita kada će  JKP BVK kroz Altinu  u Zemunu preuzeti sve radnje jer su vodu iz gradskog vodovoda  uvodile privatne firme sa njihovim satovima za vodu . (Mirjana)

 

Odgovor JKP „Beogradski vosovod i kanalizacija“:

 

JKP BVK ne održava “neuslovne” vodovodne mreže nepoznatog materijala, prečnika i položaja, a koje su izgrađene bez građevinske dozvole, niti iste mogu biti primljene u sistem održavanja JKP BVK.

 

Sve vodovodne mreže koje je izvodila Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kao investitor  i mreže koju su izvodili građani a na osnovu “Odluke o uslovima i načinu izmirenja dugovanja za potrošnju vode korisnika priključenih na neuslovne mreže koje se snabdevaju vodom iz gradskog vodovoda preko priključka sa blok vodomerom“, primljene su na naše održavanje.

 

Gledateljka pita da li postoji plan ovog leta za uređenje Savskog keja u blokovima 44 i 70. ( Viber)

 

Iz JKP „Zelenilo Beograd“ odgovaraju:

 

JKP „Zelenilo-Beograd“, Beograd se bavi održavanjem oko 3.000 hektara javnih zelenih površina (parkovi, skverovi, ulični travnjaci, rekreativni kompleksi, zelenilo stambenih naselja, delimično uređene površine…) na teritoriji deset gradskih opština.

 

Uz puno razumevanje Vaše želje za sanacijom predmetne lokacije  obaveštavamo Vas da investicioni radovi na ovoj lokaciji nisu u planu za ovu godinu.

 

S obzirom na to da JKP „Zelenilo-Beograd“, Beograd svakodnevno dobija desetine zahteva za sanaciju zelenih površina i da su budžetska sredstva ograničena, odluka da li će predlog biti uvršten u plan realizacije donosi se u odnosu na stepen oštećenosti, utvrđene prioritete i finansijske mogućnosti kojima Grad Beograd raspolaže.

 

Gledateljka pohvaljuje Dom zdravlja u Šilerovoj u Zemunu i odeljenje ginekologije. Gledateljka navodi da su sestre i lekari na ovom odeljenju vredni, radni, predusretljivi, kulturni i savesni . Ona pohvaljuje dr Snežanu i sve medicinske sestre na ginekologiji. (Nada)

 

Sve pohvale gledateljke Servisni centar Grada Beograda prosledio je Domu zdravlja „Zemun“.

Ulica Džesija Ovensa, GO Zemun. Gledateljka pita ko kontroliše kvalitet vode u naselju Altina. (Mirjana)

 

Odgovor JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“:

 

Kontrolu kvaliteta vode vršimo na osnovu važećeg Pravilnika o higijenskoj ispravnosti vode za piće kojim su definisani uslovi obavljanja kontrole u pogledu vrsta analiza, broja uzoraka, mesta i vremena uzimanja uzoraka. Pravilnik je usaglašen sa direktivama Evropske Unije i preporukama Svetske zdravstvene organizacije.

 

U JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ proveru kvaliteta vode obavljamo svakodnevno u dva nivoa:

 

•         u pogonskim laboratorijama u kojima se, neprekidno 24 sata, vrše analize osnovnih fizičko-hemijskih i bioloških parametara (prvi nivo), i

 

•         u Službi sanitarne kontrole vode u kojoj se vrše fizičko-hemijska, mikrobiološka i biološka ispitivanja kvaliteta vode (drugi nivo).

 

Kontrolom su obuhvaćeni uzorci pijaće vode sa svih proizvodnih pogona, iz rezervoara beogradskog vodovodnog sistema i sa slavina potrošača, kao i uzorci sirove vode koja dolazi na preradu.

 

Uzorci vode sa proizvodnih pogona se kontrolišu svakodnevno, iz rezervoara jednom nedeljno, a sa slavina potrošača analizira se oko 100 uzoraka nedeljno, prema određenom planu uzimanja uzoraka. Na području Beograda definisali smo oko 170 točećih mesta koja se kontrolišu po dva puta mesečno. Ovakvim načinom kontrole su obuhvaćeni svi magistralni vodovi koji napajaju određena naselja, jer je nemoguće vršiti kontrolu u svakoj ulici. Pored redovnog, obavlja se i ciljano uzorkovanje, na osnovu primljenih reklamacija građana.

 

Redovna i sistematska kontrola kvaliteta vode za piće vrši se na 203 javne česama, koje se vodom snabdevaju iz beogradskog vodovodnog sistema.

 

Uporedo sa kontrolom kvaliteta vode koja se obavlja u Beogradskom vodovodu, kontrola higijenske ispravnosti vode za piće i izdavanje mišljenja o zdravstvenoj bezbednosti vode za piće obavlja se u Gradskom zavodu za javno zdravlje (treći nivo).

 

U toku jedne godine u laboratoriji Beogradskog vodovoda pregleda se preko 10.000 uzoraka, a u laboratoriji Gradskog zavoda za javno zdravlje oko 7.000 uzoraka vode.

 

Na osnovu aktuelnih rezultata, kao i na osnovu rezultata višedecenijskog monitoringa, voda za piće iz BVS-a se ocenjuje kao higijenski ispravna i zdravstveno bezbedna, shodno odredbama pomenutog Pravilnika, kao i evropskim i međunarodnim propisima u ovoj oblast.

 

 

Gledateljka pita kada će se obnoviti pešačka staza u Ulici Sretena Mladenovića u Rakovici. (Viber)

 

Inicijativu gledateljke da se obnovi oštećeni asfalt na navedenoj lokaciji Servisni centar Grada Beograda uputio je GO Rakovica. Po dobijanju tražene informacije, obavestićemo gledateljku.

 

 

Gledalac iz  Brestovika, GO Grocka prijavio je novu divlju deponiju  gde se pored smeća bacaju i uginule životinje. Gledalac moli da se što urgentnije nešto preduzme. (Viber)

 

Iz GO Grocka zamolili su da gledalac navede tačnu lokaciju, ulicu i  mesto deponije na teritoriji GO Grocka, . Takođe su zamolili da  gledalac dostavi fotografiju deponije  kako bi bili u mogućnosti da daju povratnu informaciju.

 

Žila Verna 2, GO Čukarica. Gledateljka pohvaljuje Gradsko stambeno za popravku vrata na ovoj adresi. (Ljubica)

 

Pohvalu gledateljke Servisni centar Grada Beograda prosledio je JP „Gradsko stambeno“.

 

 

Ulica Obrada Mihajlovića, naselje Lisović, GO Barajevo. Gledateljka pita kada će žitelji ove ulice dobiti gradski vodovod. (Lela)

 

 

Odgovor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda:

 

Planirani sistem vodovodnog snabdevanja naselja Lisović čini distributivna mreža kroz naselje i rezervoar „Dubrava“. Do sada je izgrađen primarni gravitacioni cevovod od ulaza u naselje Lisović do zone planiranog rezervoara „Dubrava“, na koji se direktno može priključiti distributivna mreža za potrošače prve visinske zone. Dalje priključenje potrošača druge i treće visinske zone uslovljeno je izgradnjom rezervoara „Dubrava“ i pratećih pumpnih stanica.

 

Važećim programom uređivanja i dodele građevinskog zemljišta za 2024. godinu, koji je usvojio Privremeni organ, planirano je pokretanje javne nabavke za izgradnju rezervoara Dubrava.

 

Gledalac se žali da je u ulici 17. oktobra u naselju Kneževac na autobuskoj stanici „Sretena Mladenovića“ (broj stanice 1753) znak za pešački prelaz  prekrila krošnja. On moli da se problem reši. ( Viber)

 

Iz Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju odgovaraju:

 

Uvidom u evidencije Odeljenja za ulice i puteve Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju utvrđeno je da nije bilo postupanja za navedenu lokaciju. Po navedenoj predstavci izvršiće se inspekcijski nadzor i doneti upravne mere.

 

Gledateljka pita da li postoji mogućnost da se postavi pešački prelaz u ulici Cara Dušana u Zemunu, između Zemunskih kapija i broja 210. (Ljiljana)

 

Pitanje gledateljke Servisni centar Grada Beograda prosledio je Sekretarijatu za saobraćaj. Nakon izlaska stručnih ekipa na teren i njihove procene, informisaćemo gledateljku.

 

Gledateljka pita da li postoji plan ovog leta za uređenje Savskog keja , blokovi 44 i 70. ( Viber)

 

U vezi sa dobijanjem tražene informacije uputili smo pitanje gledateljke JKP „Zelenilo Beograd“. Po dobijanju odgovora, obavestićemo gledateljku.

 

Gledalac se žali da u Malom Mokrom Lugu u Ulici Rada Kondića i okolnim od 2011. godine imaju slab pritisak vode a kada su topli dani često uopšte nemaju vodu. On pita kada i kako će to biti rešeno. (Radomir)

 

Iz JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ odgovorili su da na predmetnoj adresi ovo preduzeće nema vodovodnu mrežu u sistemu održavanja.

 

Potrošači se vodom snabdevaju sa mreže koju su sami polagali bez uslova i saglasnosti JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“, i kao takvi su registrovani preko Službe kontrole potrošača i isključenja, kada su potrošači sa ove mreže ušli u sistem naplate i plaćaju utrošenu vodu a održavanje iste je po Zapisniku u nadležnosti korisnika. U zapisniku koji su potrošači sa predmetne lokacije potpisali sa JKP BVK u tački G piše da „Održavanje nelegalne (neuslovne) mreže i nelegalnog vodovodnog priključka je u isključivoj nadležnosti potrošača“.

 

Iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda dobili smo odgovor da važećim programom uređivanja i dodele građevinskog zemljišta za 2024. godinu, koji je usvojio Privremeni organ, nisu planirane aktivnosti na izgradnji vodovodne mreže u Ulici Rada Kondića.

 

Nadležna gradska opština može u svoju listu prioriteta da uvrsti i navedene aktivnosti za naredni period, a prema broju stanovnika koji gravitira predmetnoj lokaciji. Za više lokacija sa istim, odnosno sličnim brojem stanovnika, prioritet su oni objekti gde mogućnost realizacije zahteva kraći vremenski period, u smislu eventualnog postojanja projektne dokumentacije i rešenih imovinsko-pravnih odnosa.

 

Listu prioriteta dostavljaju predsednici gradskih opština, a po pozivu koji Direkcija upućuje gradskim opštinama prilikom pripreme novog ili rebalansa postojećeg programa uređivanja i dodele građevinskog zemljišta.

 

 

Gledalac pita da li mogu da se poprave liftovi na  železničkoj stanici  u Batajnici i na Novom Beogradu- Tošin bunar. (Dmitar)

 

Pitanje gledaoca Servisni centar Grada Beograda uputio je preduzeću „Infrastruktura železnice Srbije“ u čijoj su nadležnosti železničke stanice, pruge, pružni prelazi, železnički objekti, projekti i investicije u infrastrukturu. Po dobijanju odgovora, informisaćemo gledaoca.

 

 

Gledalac sa pita šta se  dešava sa autobuskom linijom 405 ka Ripnju. On kaže da autobus koji treba da krene 7 sati i 35 minuta ne dolazi ili ne saobraća na vreme. (Budimir)

 

Linija 405 saobraća na relaciji Voždovac – Glumčevo Brdo. Po važećem redu vožnje, planiran je polazak u 7:34 sa terminusa Glumčevo Brdo. Iz Sekretarijata za javni prevoz zamolili su gledaoca za potvrdu da li se žali na navedeni polazak.

 

Kako bi iz Sekretarijata za javni prevoz mogli da gledaocu daju adekvatnu informaciju potrebno je da navede vreme i terminus sa koga planirani polazak nije ostvaren.

 

Gledalac pita kada će se završiti rekonstrukcija mostića u Topčiderskom parku. (Viber)

 

Iz JKP „Zelenilo Beograd“ odgovorili su da navedena površina nije u programu redovnog održavanja javnih zelenih površina JKP „Zelenilo-Beograd“. Pitanje gledaoca prosledili smo GO Savski venac. Po dobijanju tražene informacije, gledalac će biti obavešten.

Sare Bernar 36, GO Čukarica. Gledateljka se žali da joj otpada  plafon na terasi i oluci su oštećeni a kaže da zgradu održava JP “Gradsko stambeno”. Ona pita kako može da reši te probleme. (Zoranka)

 

Odgovor JP „Gradsko stambeno“:

 

Ovo javno preduzeće održava samo zajedničke delove stambenih zgrada sa kojima ima potpisan ugovor o održavanju kao i uređaje i instalacije u njima.

 

Dakle, nema nadležnosti nad privatnim terasama jer su one sastavni deo stambenih jedinica za koje su odgovorni vlasnici stanova.

 

Što se tiče oluka koji je opisan kao uzročnik problema,  obavešten je podnosilac zahteva da je potrebno da se dostavi projekat za rekonstrukciju krova s obzirom na to da je nezavisno od ovog javnog preduzeća vršena nadogradnja te samim tim nažalost ne možemo bez pomenutog projekta preduzimati bilo kakve dalje aktivnosti u cilju rešenja opisanog problema.

 

Inače, problem je što je krovni pokrivač crep a na mestima nadogradnje urađen je premali pad za tu vrstu pokrivača.

 

Razumemo problem stanara ali molimo i za njihovo razumevanje situacije u kojoj bez traženog projekta stručne službe ovog preduzeća nemaju osnova za dalje reagovanje. Svakako stojimo na raspolaganju sugrađanima za svaku vrstu dodatnog pitanja ili sugestije.

 

Gledateljka je invalid prve kategorije, pre tri meseca je predala zahtev za smanjenje računa za struju i još nije dobila nikakvo rešenje. Bila je dva puta da se informiše ali nije dobila nikakvu informaciju. Pitanje je uputila Gradskom sekretarijatu za socijalnu zaštitu, a broj predmeta je XIX-0255-159. (Slađana)

 

Iz Sekretarijata za socijalnu zaštitu odgovaraju da je povodom sticanja statusa energetski ugroženog kupca potrebno  da se gledateljka obrati Sekretarijatu za socijalnu zaštitu na broj telefona: 011/330-9225 ili 011/330-9310 ili putem mejla na snjezana.banovic@beograd.gov.rs  ili  mmarkovic@beograd.gov.rs   kako bi ovaj organ rekonstruisao zahtev i doneo rešenje u interesu stranke.

Ovim putem su zamolili gledateljku da u mejlu navede kontakt telefon kako bi je ovaj organ mogao kontaktirati i na taj način brže i efikasnije otkloniti nastali problem.

 

Gledalac ima problem sa MTS-om. Njihov je korisnik 10 godina, ima BOX 4 paket. Davali su pre 20-ak dana novu ponudu koju je on odbio (nije mu odgovarala). Rekli su mu da ne postoji mogućnost da se produži ugovor sa sadašnjim paketom već mora da sačeka da mu istekne ugovor. Ovih dana mu je stiglo 50% skuplja cena na isti paket, uložio prigovor i ništa. Ugovor je potpisao na dve godine i za to vreme oni ne mogu i ne smeju  da menjaju cene (postoje pravila u ugovoru koje obe strane moraju da ispoštuju) i ugovor mu važi do 02.08.(nije istekao). ( Veroljub)

 

Iz Telekoma Srbija su nam odgovorili da je gledalac kontaktiran i nakon što su mu pružene sve informacije i pojašnjenja, odlučio je da potpiše novi ugovor za korišćenje mts usluga.

 

Gledateljka pita da li mogu da se postave klupe na putu ka Topčiderskom groblju jer od najbliže stanice na Banovom brdu do groblja u jednom pravcu ima 2 km a nema nijedne klupe. (Dana)

 

Iz JKP „Zelenilo Beograd“ odgovaraju da navedena površina nije u Programu redovnog održavanja javnih zelenih površina JKP „Zelenilo-Beograd“. Pitanje u vezi sa postavljanjem klupa prosledili smo GO Čukarica. Po dobijanju odgovora, obavestićemo gledateljku.

 

 

 

Ulica Srednji Prnjavor broj 14 , GO Voždovac. Gledateljka kaže da su odmah pored njene kuće provlačili cevi za gasovod i kod njene ulazne  kapije su ostavili kamenje i otpatke od cevi. Ona kaže da ne zna ko je izvodio radove ali pita ko i kada će doći da bi očistili i  vratili u prvobitno stanje. (Radmila)

 

Iz GO Voždovac odgovaraju da će inspektori Odeljenja za komunalnu inspekciju ove opštine po prijavi izvršiti vanredni inspekcijski pregled na navedenoj adresi i pristupiće rešavanju problema u okviru svojih nadležnosti u skladu sa zakonom i odlukama. Iz ove GO Voždovac se zahvaljuju gledateljki na dostavljenim informacijama.

 

 

Gledateljka se žali da u poslednjih deset dana u Ulici Hajduk Veljkovoj u Grockoj  od 16 sati do ujutro nestaje voda. Ona pita zbog čega, kada i kako će se to rešiti. (Gordana)

 

Odgovor JP “Vodovod i kanalizacija Grocka“:

 

Korisnike u naselju Grocka, od dana osnivanja, vodom snabdevamo iz bušenih bunara koji su ograničenih kapaciteta i već dugi niz godina u naselju postoji problem nedovoljne količine vode u prolećnim i letnjim mesecima, kada je uvećana potrošnja vode .

 

Jedan od problema vodosnabdevanja u ulici Hajduk Veljkova, je posledica redovnog ispiranja vodovodne mreže (koje smo u zakonskoj obavezi da uradimo), nakon čega se sistem otežano puni i stabilizuje vodosnabdevanje .

 

Nakon obaveznog ispiranja na vodovodnom sistemu, imali smo  i dve velike havarije – kvara, što je uz ovako visoke temperature, za ovo doba godine otežalo stabilizaciju vodosnabdevanja .

 

Ekipe JP“Vodovod i kanalizacija Grocka“ u najkraćem roku otklanjaju kvarove, kako bi gubici bili svedeni na minimum a korisnici imali uredno vodosnabdevanje .

 

Trajno rešenje vodosnabdevanja u naselju Grocka je priključenje na regionalni vodovod Makiš – Mladenovac, koji se po našim saznanjima očekuje u toku ove kalendarske godine.

 

Gledalac moli da se kod broja 13 u ulici Kružni put iscrta pešački prelaz. On kaže da je tim putem nemoguće da prođu pešaci i deca koja idu u školu . On kaže da je to jedini put do početne stanice  autobusa  broj 59 i 56. (Milivoje)

 

Sekretarijat za saobraćaj nam je nakon izlaska njihovih stručnih ekipa na teren dostavio sledeći odgovor:

 

Pozicija na koju se zahtev odnosi se pruža u krivini i nema uslova za obeležavanje pešačkog prelaza.

 

 

Ulica Kumodraška ispred broja 302, stanica Duška Jovanovića, GO Voždovac. Gledateljka prijavljuje  da je pao stub koji drži red vožnje a ona predlaže i da se na navedenoj stanici postavi klupa. (Nada)

 

Prijavu i predlog gledateljke Servisni centar Grada Beograda prosledio je Sekretarijatu za javni prevoz. Po dobijanju odgovora, obavestićemo gledateljku.

Vremenski podaci

Ponedeljak
Vedro

Trenutna temperatura 22°C

Vedro

Utorak
Mogući pljuskovi

Max: 22°C
Min: 13°C

Mogući pljuskovi

Vremenska prognoza za 5 dana