Šapić: Briga o ljudima koji u gradu žive je jednako važna kao i razvoj infrastrukture studio b

Objavljeno: 08.12.2023. 11:12 Izmenjeno: 08.12.2023. 11:14

Došlo je vreme da uvedemo red u naš grad i da živimo onako kako žive stanovnici svih velikih svetskih metropola. Tu mislim na uvođenje reda u priobalje, javni prevoz, na ulicu, da ljudi koji u Beogradu žive budu na prvom mestu, a da se istovremeno naš grad razvija, izjavio je predsednik Privremenog organa Grada Beograda […]

Došlo je vreme da uvedemo red u naš grad i da živimo onako kako žive stanovnici svih velikih svetskih metropola. Tu mislim na uvođenje reda u priobalje, javni prevoz, na ulicu, da ljudi koji u Beogradu žive budu na prvom mestu, a da se istovremeno naš grad razvija, izjavio je predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić gostujući na TV Pink.

On je ocenio da je poslednjih 10–12 godina u Beogradu urađeno više nego u prethodne tri-četiri decenije.

– Beograd odavno više nije isti grad i po svim svojim parametrima postaje ozbiljna, prava, ne samo evropska već i svetska metropola. Apsolutni je centar ovog dela regiona. Pored izrazitog privrednog, ekonomskog, infrastrukturnog razvoja, u poslednjih godinu i po dana akcenat je na brizi o ljudima. To je izuzetno važno jer grad čine ljudi koji u njemu žive. Najvažnije je da kada pogledate iza sebe, možete da vidite da su ostale stvari koje su u interesu Beograđana – istakao je Šapić.

Prema njegovim rečima, za ovih godinu i po dana doneto je zaista dosta socijalnih mera koje, kako je rekao, nijedna gradska uprava prethodnih nekoliko desetina godina nije donosila, te da niko ko u budućnosti bude vodio Beograd neće hteti, ali bogami ni smeti da promeni, jer će naići na gnev svih Beograđana.

– To su mere koje se odnose na ukidanje svih plaćanja socijalnih usluga od ličnih asistenata i gerontodomaćica preko uvođenja besplatnih udžbenika i potpuno besplatnih vrtića do povećanja subvencija za privatne vrtiće. Krenuli smo da „razmontiramo” stari sistem javnog prevoza i pojeftinili smo karte koje su praktično dva puta niže nego što su bile do sada – rekao je Šapić.

On je najavio da će se u naredna dva-tri dana na svim stajalištima pojaviti informativne table kakve su do sada postojale samo na aerodromima, kako bi građani na svakom stajalištu u prestonici mogli da dobiju informaciju za koliko minuta stiže vozilo.

– Pored toga smo povećali plate vaspitačicama i svim zaposlenima u predškolskim ustanovama, uveli smo tokom leta besplatne karte za bazen. Više od 200.000 građana ih je koristilo, a uskoro bi trebalo da bude završena nabavka za prečišćivače vazduha u vrtićima i školama. Vaučere smo podelili svoj deci, završno sa onima koji su četvrti razred srednje škole, kao i svim zaposlenima u obrazovnom sektoru. Sve ove mere koštale su budžet više od sto miliona evra – naglasio je Šapić.

Govoreći o uvođenju reda u priobalje, on je podsetio da će na Savskom šetalištu od nekadašnjih više od sto splavova sada biti 28 i dodao da od Kalemegdana do Brankovog mosta neće biti nijedan splav.

Kada je reč izgradnji metroa, Šapić je istakao da njegova izgradnja predstavlja nacionalni projekat koji su političari obećavali decenijama unazad.

– Tek sada je izgradnja metroa postala opipljiva, jer su radovi na Makiškom polju uveliko odmakli. Treba istaći da je to nacionalni projekat koji nije mogao da se sprovede bez predsednika Republike Aleksandra Vučića, Vlade Srbije i na kraju Uprave Grada Beograda – naveo je Šapić.

On je naglasio da će metro suštinski promeniti ne samo saobraćajnu sliku grada već i sam život u gradu Beogradu.

– Onog trenutka kada metro postane primarni vid javnog prevoza, tada se menja život u srpskoj prestonici. Izgradnja metroa je danas realnost i objektivno je da dve linije metroa budu završene do 2030. godine – naveo je Šapić.

Podsetio je da je urađena kompletna eksproprijacija zemljišta na prvoj liniji metroa i naručena izrada mašine, popularne „krtice” za kopanje te linije. Ukazao je na to da se ta „krtica” namenski pravi za određeno podneblje, a da će naša biti završena naredne godine, kada se i kreće sa kopanjem. Takođe je naglasio da se pojedine stanice na prvoj liniji metroa već sređuju.

– Dok ne izgradimo metro, proširujemo ulice gde god je to moguće, poput Višnjičke ulice, Bulevara Zorana Đinđića i Tošinog bunara. Bitno je da obezbedimo veći protok saobraćaja i nezavisnu, krajnju traku za vozila javnog prevoza. Međutim, sve se suštinski menja tek izgradnjom metroa, a do tada nam je cilj da u potpunosti uredimo javni prevoz, uz već najavljenu nabavku za sledeću godinu od 300 novih autobusa i 50 tramvaja i već sprovedenu odluku kojom Grad Beograd kontroliše naplatu, a ne privatna firma, kako je bilo do pre nekoliko meseci – zaključio je Šapić.

On je na konstataciju da je bio hrabar u donošenju odluka u vezi sa uklanjanjem nelegalnih splavova i naplate karata u javnom prevozu rekao da je bio, pre svega, odgovoran.

– Svi su mi rekli da ne diram u to osinje gnezdo sa naplatom preko Bus plusa i da je firma Kentkart preživela sve promene vlasti u gradu, ali očigledno da mene i ovu gradsku upravu nisu uplašili. I nikada neću dozvoliti da novac građana Beograda kontroliše bilo ko drugi nego Grad Beograd – kazao je Šapić.

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Četvrtak
Pretežno vedro

Trenutna temperatura 32°C

Pretežno vedro

Petak
Sunčano

Max: 34°C
Min: 22°C

Sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana