Sa Hakimom sviraće i francuski umetnici basista Linli Mart i lider benda „Grand Baton“, gitarista porekom sa Kariba JC Mailard.
Omar Hakim, rođen u Njujorku 1959. godine, bez sumnje je jedan od najcenjenijih i najtraženijih bubnjara tokom poslednjih decenija.
Bubnjeve je počeo da svira sa pet godina i zahvaljujući tome što je njegov otac Hasan (trombonista u big bendovima Ðuka Elingtona i Kaunta Bejsija) bio dobar prijatelj Džona Koltrejna, Omar je imao priliku da još pre tinejdžerskih godina uči od legendi kakve su Elvin Džons i Art Bleki, a sa 11 godina ga je „pod svoje“ uzeo Klajd Lukas – bubnjar Bejsijevog orkestra.
Kao petnaestogodišnjak je 1974. krenuo na svoju prvu američku turneju sa „Jae Mason Group“.
Prvi značajniji džez angažman dobio je u bendu vibrafoniste Majka Mainierija (kasnije lidera „Steps Ahead“) sa kojim ga je upoznao prijatelj iz detinjstva Markus Miler, a u žižu džez javnosti došao je kada se priklujučio džez rok velikanima – grupi „Weather Report“.
Njegove džez reference sadrže i nastupe i snimanja sa Majlsom Devisom, Herbijem Henkokom, Vejnom Šorterom, Stenlijem Klarkom, Džonom Skofildom, Roj Ejersom, Džordžom Bensonom.
Iako je u džez krugovima aklamacijom prihvaćen kao vrhunski bubnjar, ali i kompozitor, aranžer, producent, Omar Hakim nikada nije imao prerasude ni prema drugim muzičkim pravcima i kako sam kaže, posebno ceni britansku alternativnu scenu.
Sarađivao je sa Stingom, Dejvidom Bouvijem, Madonom, Majklom Džeksonom, Mik Džegerom, Kejt Buš, Brajanom Ferijem, Marajom Keri, Selin Dion, kao i sa grupama „Daft Punk“, „Journey“ i „Dire Straits“.
Legenda kaže da je, kada je ustanovljeno da su bubnjarske deonice originalnog bubnjara za album „Dire Straits“-a – „Brothers in Arms“ neupotrebljive, pozvali su Hakima i on ih je ponovo snimio za dva dana.
S druge strane, Hakimova saputnica – i u muzici i u životu – Rejčel Z kaže da je od detinsjtva, ali i tokom studija džeza (Berkli, Nju Ingland) bila veliki džez čistunac i da su jedine stvari iz popularnih stilova koje je smatrala vrednim bile grupe „Steely Dan“, „Yes“ i „Police“.
Snimala je i nastupala sa Vejnom Šorterom, grupom „Steps Ahead“ (1988 – 1996), a o tome kakav status je još u to vreme imala u džez krugovima govori i podatak da su joj na prvom od devet solo albuma („Thrust the universe“ iz 1994) gostovale istinske legende: na „akustičnoj strani“ Čarnet Mofet i Al Foster, a na „električnoj“ Leni Vajt i Viktor Bejli.
Gostovala je i na albumima i nastupala na turnejama sa Al Di Meolom, Bobijem Votsonom, Redžinom Karter, Teri Lin Kerington…
Kao i Omar postala je jedan od najsvestranijih muzičara, pa njene reference van džeza obuhvatuaju turneje i snimanja sa Piterom Gebrijelom (dva albuma) i Pinom Danielem (čak šest albuma).
Iako se njih dvoje poznaju već dve decenije, a čak su zajedno i učestvovali na projektima nekih drugih muzičara, saradnja na Rejčelinom albumu „I Will Pošeš Your Heart“ (2009) na kojem je Hakim odsvirao polovinu numera, označila je novo poglavlje u njihovim karijerama.
Kada je u pitanju postava „“OZ Experience“, organizatori Nišvila ističu da je teško pronaći džez sastav koji na istom koncertu izvodi i Šorterovu „E.S.P.“ i „Sour Girl“ grupe „Stone Temple Pilot“.
Kao što je Majls Dejvis tokom pedesetih na svoj repertoar stavljao i popularne pesme poput “Surrey with the Fringe on Top” i “Someday My Prince Will Come”, a Koltrejn tokom šezdesetih obrađivao “šlagere” kao što su “Someday Mz Prince will Come” ili “Chim-Chim-Cheree”, tako Omar i Raćel danas stavljaju lični pečat na pop muziku svog vremena.
One Response to “Bubnjar Omar Hakim na Nišvilu”
Za mlade bi bilo sjajno ako bi mogli da malo obrate paznju na istinski kvalitetne muzicare, za razliku od onoga sto im se servira preko medija.Omar Hakim je muzicar iz epohe u kojoj su se jos uvek cenili talenat, muzikalnost i kreativnost.Da, to je bilo pre izvesnog vremena i ne tako davno, mada se sirom sveta prave vrednosti, uprkos svemu, uvek prepoznaju.