Vučić: Moraćemo da završimo prugu do Subotice pre kraja 2024. godine tanjug

Objavljeno: 14.01.2023. 11:23 Izmenjeno: 16.01.2023. 11:07

Tu deonicu dugu 75 kilometara konzorcuijum kineskih kompanija „Čajna relvej internešenel“ i „Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani“ počeo je da gradi krajem 2017. godine, a koštala je oko milijardu dolara.

 

 

Predsednik Srbije Aleksadnar Vučić stigao je u Stepanovićevo kod Novog Sada gde obilazi radove na izgradnje brze pruge Novi Sad-Subotica za brzine vozova do 200 kilometara na čas, koja je deonica međunarodne brze pruge od Beograd do Budimpešte. „Imamo malih problema sa radovima, ali smo zamolili kineske izvođače da za najmanje šest meseci ubrzaju radove, kako bismo mogli da radimo bar upola kao vi u Kini“, rekao je Vučić obraćajući se kineskoj ambasadorki Čen Bo. On je podsetio da je poslednja pruga u Srbiji koja je građena bila Beograd-Bar 1976. godine i da do 2012. nije izgrađen nijedan kilometar. „A onda smo od 2012. izgradili 108,1 kilometar i 775 kilometara i sada radimo novih 156 kilometara, još 160 kilometara je u planu, a u planskim dokumentima još 2.000 koilometara. Tako da će biti mnogo posla za kineske komapnije i srpske i kineske radnike“, rekao je Vučić. U obilasku su predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, Pokrajinske vlade Igor Mirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktor „Srbijagasa“ Dušan Bajatović i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo. Ova deonica duga je 108,2 kilometra, deo je globalne inicijative Kine „Pojas i put“ i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i sitočne Evrope i Kine na samitu održanom 2016. godine. Radovima, koje izvodi konzorcijum kineskih kompanija, obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica među kojima su Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja novih stanca u Lovćencu, Rumenci i Vrbasu. Planirana je izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici. Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara. Vrednost projekta je 1,16 milijardi dolara i finasira se iz kredita kineske Eksim banke. Radovi su počeli 22. novembra 2021. godine, svečanošću na kojoj su taster za početak izgradnje zajednički pritisnuli predsednik Vučić, ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo. Prvi deo ovog projekta, brza pruga od Beograda do Novog Sada puštena je u saobraćaj 19. marta 2022. godine, a njom su se brzim vozom „Soko“ prvo provezli predsednik Vučić, premoijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije. Tu deonicu dugu 75 kilometara konzorcuijum kineskih kompanija „Čajna relvej internešenel“ i „Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani“ počeo je da gradi krajem 2017. godine, a koštala je oko milijardu dolara.

Predsednik Aleksandar Vučić je tokom obilaska radova na brzoj pruzi Novi Sad-Subotica u Stepanovićevu rekao da radovi idu brže od rokova, jer su se kinseki izvođači postarali da urade sve što je moguće i da smatra kako će pruga biti završena pre kraja 2024. godine. „Nekad je bolje da platite i nešto više , ali da završite ranije, jer onda vidite rezultate kave smo postigli na pruzi Beograd-Novi Sad. Mi smo imali vere da ćemo da promenimo budućnost železnice, da to ne bude samo socijalna kategorija, već da železnica počne da radi i živi i postigli smo neverovatne rezultate sa tom prugom i očekujemo da oni budu još bolji, posebno kada budemo završili još 108 kilometara do Subotice. Računamo da sve ovo možemo da završimo do kraja 2024. godine, što će biti mnogo pre mađarske strane“, rekao je Vučić. Istakao je da je to veoma važno zbog razvoja severa zemlje i razvoja turizma na Paliću i Topoli ali i daljeg razvoja Vrbasa, Lovćenca i drugih mesta koja se nalaze uz trasu pruge. „Srbija danas uporkos teškim okolnostima kroz koje prolazimo i kriza u svetu može da vidi jasnu razliku u donosu na ono vreme koje smo izgubili“, istakao je Vučić. Naveo je da su sve pruge u Srbiji izgrađene između 1884. i 1976. kada je izgrađena poslednja pruga Beograd-Bar. „Između 1976. i 2012, dakle 36 godina, nismo podigli ni jednu prugu, a rekonstruisali smo u tom periodu 31 kilometar. Za ovih 10 godina smo izgradili 108,1 kilometara novih savremenih pruga, rekonstruisali 781,5 kilometara pruge i sada očekujemo da završimo novih 156 kilometara, a u planu imamo preko 2.026 kilometara izgradnje i rekonstrukcije pruga“, naveo je Vučić. Naglasio je da je to deo velikih planova za modernizaciju i izgradnju Srbije, za dovođenje investicija u čemu će ovakve pruge značajno pomoći, kako bi nove fabrike nikle u različitim mestima Vojvodine. Predsednik Vučić je zahvalio ambasadorki Čen Bo na saradnji i predsedniku Kine Si Đinpingu čija je ideja bila izgradnja pruge od Beograda do Budimpešte. On je čestitao svima koji Novu godinu slave po julijanskom kalendaru i poželeo mnogo uspeha.

Radovi na donjem stroju i svim konstrukcijama pruge Novi Sad – Subotica biće završeni do kraja 2024. godine, rekli su predstavnici kineskih izvođača radova predsedniku Srbije Aleksandar Vučić tokom njegovog obilaska radova na izgradnji deonice brze pruge Novi Sad – Subotica u Stepanovićevu kod Novog Sada. Predstavnici konzorcijuma kineskih kompanija koje izvode radove zahvalili su predsedniku Srbije što ih je obišao na prvi dan Srpske nove godine i prvog dana Kineske male nove godine, istakavši da im to mnogo znači. Kineski izvođači rekli su predsedniku da je pruga duga 108 kilometara i da ima 11 stanica, od kojih će neke biti rekonstruisane, dok će neke biti izgrađene u potpunosti nove. Na ovoj lokaciji koju je obišao predsednik Srbije, završeno je 65 odsto iskopa za donji stroj i 55 odsto nasipa, a radovi teku malo usporenije zbog toga što u okruženju ima arheoloških nalazišta. Vučić je zatražio od pokrajinskog premijera Igora Mirovića da se arheološka iskopavanja i konzervacija lokaliteta na trasi pruge ubrzaju, kako radovi ne bi kansili. Kineski izvođači radova upoznali su predsednika Vučića da je njihov plan da od 1. aprila počnu sa polaganjem koloseka iz pravca Novog Sada. Na pitanje Vučića da li im je sada lakše nego na pruzi Beograd – Pazova, jer su tamo morali da rade signalizaciju sa partnerima, predstavnici kineskog izvođača radova odgovorili su da je i ova trasa izazovna, ali da su poučeni iskustvom sa trase Beograd- Pazova. Predsednik Vučić je, govoreći o krađama na prugama, rekao da će inicirati izmenu zakona i da će tražiti da se utrostruče kazne za krađe na prugama, jer ljudi koji to rade ugrožavaju živote drugih. Takođe, najavio je da ćemo uskoro imati 1,5 miliona putnika „Sokolom“ i da će tada, u martu ili februaru. predstaviti nove planove za prugu.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će inicirati pooštravanje kazni i do pet puta za krađe na železničkoj infrastrukturi, ali i da putnici moraju da znaju da su potpuno sigurni. On je to rekao posle obilaska radova na izgradnji deonice brze pruge između Novog Sada i Subotice kod mesta Stepanovićevo na pitanje šta će se preduzimati zbog sve učestalijih krađa i da životi ljudi ne bi bili ugroženi. „Ne igramo se mi sa tim, ljudi moraju da znaju da su potpuno sigurni“, istakao je Vučić navodeći da je juče brzi voz do Novog Sada bio bez razloga usporen da ne bi bila dovedena u pitanje bezbednost ljudi. On je rekao da neki neogvorni ljudi zbog 100, 150 evra kradu delove i da misle da će time nešto pametno da urade. „Ko su ti ljudi koji to rade, nije to prvi put, naravno da se sekiram, radite, gradite i dođu neodgovorni i uzmu deo baš sa mesta sa kog ne treba. Onda železnica uspori vozove. Predložiću 5 puta veće kazne za specifičmo delo – ugrožavanje bezbednosti više ljudi. Pa kad dobije 10 godina zatvora videćemo da li će mu pasti na pamet da krade“, rekao je Vučić. Prema njegovim rečima, ljudi moraju da znaju da su sigurni. „S razlogom su usporili vouzovi zbog bezbednosti. Ali kada imate posla sa bitangama koji kradu bakar ili kamenuju vozove ne znamo šta da radimo. Mi smo juče 4,5 minuta kasnili jer smo usporili sa 200 na 160 kilometara na sat. To nećemo više, jer su ljudi navikli na tačnost. Ko su ti ljudi među nama koji to rade“, rekao je on. Dodao je i da to nije prvi put da ljudi kradu, a da su se sa druge strane ljudi iz Železnica celu noć mučili da bi voz išao 200 a ne 160 na sat.

Ambasadorka Kine Čen Bo izjavila je  da izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta ima veliki značaj ne samo za Srbiju, već i za povezivanje drugih regiona. „Radovi napreduju i uverena sam da će kineski izvođači koji imaju svetsku tehnologiju i iskustvo u izgradnji brze pruge, kvalitetno odraditi ovaj projekat i uz snažnu podršku srpskih partnera u skorijem vremenu uspešno završiti ove deonice“, rekla je Čen Bo. Ambasadorka Kine danas je zajedno sa predsednikom Aleksandrom Vučicem obišla radove na deonici pruge Novi – Sad – Subotica dužine 108,2 kilometra u Stepanovićevu kod Novog Sada. Očekuje se da će ta deonica biti završena do kraja 2024.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Petak
Pretežno vedro

Trenutna temperatura 3°C

Pretežno vedro

Subota
Moguća kiša

Max: 8°C
Min: 1°C

Moguća kiša

Vremenska prognoza za 5 dana