Vesić za Novu godinu sa železničarima i radnicima na rampi “Vrčin” tanjug

Objavljeno: 01.01.2023. 15:57 Izmenjeno: 01.01.2023. 16:56

“Nastavićemo da radimo na izgradnji pruga, na kupovini novih vozova, a sve kako bi bilo bolje ljudima koji rade na železnici, ali i onima koji je koriste”, rekao je ministar Vesić.

foto tanjug

 

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić tokom novogodišnje noći posetio je zaposlene na naplatnoj stanici “Vrčin” koji su 2023. godinu dočekali na radnom mestu, a zatim i zaposlene koji su u novu godinu “ušli” na železničkoj stanici “Beograd – Centar”. Ministar je njima, ali i svima koji rade u transportnim preduzećima, komunalnom sistemu u Srbiji, a koji, kako je saopštilo Ministarstvo, ne znaju za praznike, poželeo srećnu Novu godinu i zahvalio im se što vredno rade svih 365 dana u godini. Vesić je prvo obišao naplatnu stanicu “Vrčin”, ističući da je reč o jednoj od najvećih i najmodernijih u Evropi, te da se na našim naplatnim rampama na autoputevima, godišnje, obavi više od 70 miliona transakcija. “Na stotine vrednih ljudi radi na naplatnim rampama, svaki dan, vikendom i praznicima, za Novu godinu, Božić, jer putevi moraju da budu prohodni za sve koji žele da ih koriste”, rekao je Vesić. Ukazao je da i u novogodišnjoj noći rade i mnogi drugi, u komunalnom sistemu – oni koji održavaju vodovode, čiste smeće, održavaju javni prevoz, u transportnim preduzećima, vazduhoplovne kompanije, putari, železničari, lađari…, kako bi svi drugi građani Srbije mogli mirno da dočekaju Novu godinu. “Zato sam večeras želeo da budem sa njima, da im kažem hvala za njihov veliki trud i rad. Želim da znaju da imaju podršku, moju kao resornog ministra, i cele vlade i da želimo da učinimo sve na poboljšanju uslova rada. Odlukom vlade imaće i veće plate. Želim da zajedno učinimo Srbiju boljom”, rekao je ministar Vesić tokom obilaska naplatne stanice. Nakon toga, iznenadio je i železničare na “Prokopu”, sa kojima je ispratio staru i dočekao novu godinu. Podsetio je da je Železnička nova godina stigla nešto ranije, tradicionalno sa novim redom vožnje, ali da je “prava” Nova godina prilika da se ukaže na sve koji rade posao u kojem praznika nema. “Zato sam želeo da dočekam Novu godinu sa njima, da im kažem hvala, da znaju da cenimo u poštujemo njihov rad”, rekao je Vesić i podsetio da je odlukom vlade plata železničarima u 2023. povećana 12,5 odsto. “Nastavićemo da radimo na izgradnji pruga, na kupovini novih vozova, a sve kako bi bilo bolje ljudima koji rade na železnici, ali i onima koji je koriste”, rekao je ministar Vesić.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić  je obišao radove na izgradnji autoputa Novi Beograd – Surčin i tom prilikom istakao da se saobraćajnica ubrzano završava te da će već u martu biti puštena u rad. „Doneo sam jutos doručak radnicima na autoputu Beograd – Surčin da im se zahvalim za to što rade i danas. Put se ubrzano završava i trebao bi u martu da bude pušten u saobraćaj. To će biti najbrža veza ovog dela Beograda, posebno Zemuna i Novog Beograda, sa autoputem Miloš Veliki“, rekao je Vesić za Tanjug. Ova saobraćajnica će, naglasio je ministar skratiti put ljudima koji žive na Novom Beogradu i Zemunu do autoputa Miloš Veliki, a samim tim i rasteretiti autoput Beograd – Šid. „Ono što je zanimljivo ovo smo gradili ne samo kao autoput, već i kao gradsku saobraćajnicu. Od ukupno osam kilometara koliko je dugačka ova saobraćajnica, na oko sedam kilometara uređena je biciklistička staza kao i šetalište, odnosno trotar za pešake“, rekao je Vesić. On je dodao da je zahvalan svima koji će, osim radnika na ovoj saobraćajnici, raditi za praznike. „Večeras će raditi desetine hiljada ljudi u komunalnom sistemu Srbije. U lokalnim preduzećima, vodovodima, u gradskim prevozima, na železnici. I narednih dana će raditi, kako bi ostali mogli da slave i kako bi Srbija mogla da se razvija. Zato sam hteo da ovo jutro pred Novu godinu dočekam sa njima i da zajednički doručkujemo, da im kažem hvala za sve što rade“, rekao je ministar.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktre kaže da je formirao komisiju koja će istražiti sve što se dogodilo na pruzi kod Pirota gde se prevrnula vagon cisterna koja je prevozila amonijak. Vesić je rekao da komisiju čine predstavnici inspekcije za železnički saobraćaj opasnog tereta i inspekcije za železnički saobraćaj. „Poznato je i da je tužilaštvo iz Pirota pokrenulo predistražni postupak. Kada izveštaj komisije bude završen, biće objavljen i tada možemo da govorimo da li je neko odgovoran kao i ko je to imenom i prezimenom. Nesreće se nažalost dešavaju u transportu, a ukoliko se utvrdi bilo čija lična odgovornost ta osoba za to treba da odgovara“, rekao je Vesić za list „Politika“. Na pitanje zašto pruga kod Pirota do sada nije obnovljena, a novac za njenu modernizaciju je obezbeđen 2018. godine, Vesić odgovara da je tražio odgovor na to pitanje i da je nedopustivo da prođe četiri godine, a da se novac ne koristi. „Dobio sam opravdanja od toga da se smatralo da idejni projekat rađen ranije nije bio dobar do toga da se dugo čekala tehnička kontrola. Ima tu i objektivnih razloga, ali siguran sam da su svi ti rokovi mogli da budu kraći“, naveo je Vesić i dodao da uvek pita direktore javnih preduzeća da li bi tako radili da je u pitanju njihova privatna firma. On je dodao da je tender za rekonstrukciju pruge od Niša do Dimitrovgrada završen i izabran je izvođač. „Rečeno mi je da se početak radova očekuje do juna, ali dao sam nalog da sve učine da rekonstrukcija počne ranije“, istakao je Vesić. Vesić je rekao i da će se u železnice u 2023. uložiti skoro 400 miliona evra, dodajući da je do 2015. ulaganje iznosilo oko 15 miliona evra, te da je zato železnička infrastruktura veoma zapuštena. „Nastavljamo da gradimo brzu prugu Novi Sad – Subotica koja treba da bude završena do sredine 2025. tako da će Beograd i Budimpešta biti povezani brzom prugom. Počećemo rekonstrukciju pruge Niš – Dimitrovgrad, potom Niš – Brestovac. Završava se projekat za rekonstrukciju pruge Valjevo – Vrbnica koja je deo pruge Beograd – Bar do granice sa Crnom Gorom. Radićemo rekonstrukciju pruge Sombor – Vrbas kao i Stalać – Kraljevo – Rudnica. U planu je i projektovanje i izgradnja brze pruge Niš – Preševo“, najavio je Vesić. Prema njegovim rečima, uskoro se potpisuje ugovor za izgradnju brze pruge Beograd – Niš za koji nam EU daje najveći grant ikada, od oko 600 miliona evra. Tender je, kaže, otvoren i na njemu mogu da učestvuju sve kompanije, a odluka o izboru izvođača biće doneta zajedno sa Evropskom investicionom bankom. Kada je reč o deonicama autoputeva, osim autoputa od Požege, u martu će, kaže, biti završena brza saobraćajnica Surčin – Novi Beograd, a u junu obilaznica oko Beograda do Bubanj Potoka. Do karaj 2023. biće završena deonica Šabac – Ruma, kao i Sremska Rača – Kuzmin. „Do kraja marta biće završen deo Moravskog koridora do Makrešana, a do kraja septembra do Koševa čime će Kruševac biti povezan sa autoput Beograd – Niš. Biće završen i deo puta od Niša do Merošine“, istakao je Vesić. Odgovarajući na pitanje da li će biti ukinuta konverzija zemljišta uz naknadu, kao i da li bi to bilo u koliziji sa Zakonom o kontroli državne pomoći jer se besplatno ustupanje državnog zemljišta može tretirati kao državna pomoć kompanijama koje su kroz privatizaciju preduzeća stekle pravo na korišćenje zemljišta, ministar je rekao da je čuo razne prigovore protiv ukidanja konverzije uglavnom bez utemeljenja, ali da je to državna pomoć još nije. „Svi koji pričaju da će država da ostane bez milijardi evra neka pogledaju koliko je država naplatila to zemljište za desetak godina sprovođenja zakona. Pa gde su bile te milijarde, zašto ih nisu naplatili? Da ne govorimo o tome da je 90 odsto svih konverzija urađeno bez naknade. Nikakvih efekata za budžet nije blio, a taj zakon je zamrzao više od 5.000 lokacija…“, rekao je Vesić. Rekao je da će kao ministar predložiti ukidanje konverzije, a da odluku o tome donosi Narodna skupština. „Ukidanje konvezrije će osloboditi oko 5.000 lokacija za gradnju“, rekao je Vesić, te dodao da će se ubrzati procedure za dobijanje građevinskih dozvola, kao i da će se taj proces učiniti transparentnijim.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić potpisao je danas sa predstavnnicima sindikata i direktorima četiri železnička preduzeća – Železnice Srbije a.d, Infratsruktura železnice Srbije, Srbija voz i Srbija kargo, aneks Kolektivnog ugovora, kojim su plate zaposlenih u tom sektoru povećane 12,5 odsto. Aneksom Kolektivnog ugovora predviđeno je da se vrednost jednog časa rada, za obračun i isplatu zarada sa 201,22 dinara poveća na 230 dinara. Na taj način, plate 11.000 zaposlenih u sistemu železnice povećane su linearno za 12,5 odsto. „Tako smo sproveli u delo ono što je Vlada Srbije usvojila – da se poveća minimalna zarada na 40.022 dinara. Niko u železnicama neće imati platu manju od minimalne zarade. To znači da će više od 5.000 zaposlenih koji su do sada imali platu ispod minimalne zarade, konačno imati platu koju su zaslužili i zaradili“, poručio je ministar Vesić nakon potpisivanja ugovora u Vladi Srbije. On je zahvalio svima koji su učestvovali u pregovorima, a pre svega sindikatima, čiji su predstavnici pokazali veliko razumevanje za tešku finansijsku situaciju države i nisu insistirali na drugim zahtevima, osim na povećanju cene zarade. Vesić je rekao da su sindikati, menadžment železničkih preduzeća i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, na isotm zadatku – da železnička preduzeća posluju još bolje, da usluge koje nude budu bolje, a oni koji rade u železnici budu dobro i adekvatno plaćeni. „Što se država bude bolje razvijala, a razvija se dobro pod predsednikom Aleksandrom Vučićem, i ekonomski je sve snažnija, biće bolje i našim železničkim preduzećima, odnosno svima koji rade u njima“, poručio je ministar. Najavio je da sledi period velikih ulaganja u železnicu, u izgradnju novih i obnovu postojećih pruga, kako je rekao, nakon decenija u kojima su investicije u taj sektor izostajale, zbog čega železnička infrastruktura nije na nivou na kojem bi trebalo da bude u jednoj evropskoj zemlji u 21. veku, saopštilo je ministarstvo. „Narednih godina ćemo se truditi da to dostignemo i železnica će biti sve konkurentija. Imaće sve više posla, prevoza robe i putnika. Železnica dobija mesto u transportu koje zaslužuje. Ovo je prvi korak kojim smo pokazali koliko cenimo rad zaposlenih u železnici“, rekao je Vesić.

Ugovor o obavljanju prevoza putnika železnicom na relaciji Beograd – Pančevo potpisan je  u Vladi Srbije, vozovi će saobraćati samo radnim danima, a prvi kreće 4. januara. Ugovor su u prisustvu ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića i IZVRŠNOG direktora u preduzeću Infrastruktura železnice Srbije Milana Novovića potpisali vršilac dužnosti direktora „Srbija voza“ Ivan Bulajić i gradonačelnik Pančeva Aleksandar Stevanović. „Mislim da smo danas uradili važan posao kako za građane Pančeva, tako i za građane Beograda“, rekao je Vesić nakon potpisivanja ugovora i dodao da su Beograd i Pančevo administrativno podeljeni, ali da to odavno nisu podeljeni gradovi, jer je Pančevo suštinski deo Beograda. Naveo je da je zahvaljujući predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i njegovoj „velikoj energiji“ da se dovede što više stranih investitora, Pančevo dobilo nekoliko velikih stranih investicija i da sve više građana Beograda radi u Pančevu, a da sa druge strane jedan broj studenata i ljudi koji studiraju ili rade u Beogradu, zbog porasta cena nekretnina, sada žive u Pančevu. Stoga je, kaže, bilo neophodno napraviti i železničku vezu između Beograda i Pančeva, ali da će trajno rešenje biti kada bude urađena beogradska gradska železnica kojom treba da bude obuhvaćeno i Pančevo. Tada će Pančevo biti u jednom sistemu i ljudi koji tu žive imaće istu vrstu veze sa centrom Beograda, kao što je imaju i oni koji žive u drugim delovima grada, naveo je Vesić i dodao da je, dok se to ne dogodi, uvedeno šest polazaka dnevno, tri ujutru i tri popodne, u špicevima iz Beograda do Pančeva i obrnuto, iz Pančeva do Beograda. Vesić je rekao da su vozovi različiti i da imaju između 450 i 600 mesta što je, istakao je, više nego dovoljno. Gradonačelnik Pančeva Aleksandar Stevanović rekao je da je ovo potpisivanje ugovora istorijski trenutak jer, dodao je, stanovnici Pančeva čekaju više od 12 godina da se ponovo uspostavi direktna železnička linija između Pančeva i Beograda. „Danas, zahvaljujuhci velikom timu ljudi, pre svega ministru Vesiću, ali i ljudima iz Srbija voza i Infrastrukture železnice Srbije imamo ponovo uspostavljenu direktnu železničku liniju i želim da se zahvalim svima njima“, rekao je Stevanović. Direktor „Srbija voza“ Ivan Bulajić kaže da je, osim za građane Pančeva i Beograda, ovo veliki dan i za „Srbija voz“ koje se, istakao je, ovim ugovorom još jednom pozicionira kao kompanija koja je tržišno orijentisana i spremna da se pojavi tamo gde su potrebe građana i putnika. „Verujem da će ovo biti jedna od najbolje popunjenih linija u našem redu vožnje“, naveo je Bulajić.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Utorak
Pretežno vedro

Trenutna temperatura -5°C

Pretežno vedro

Sreda
Malo i umereno oblačno

Max: 0°C
Min: -5°C

Malo i umereno oblačno

Vremenska prognoza za 5 dana