Uručena nagrada 1.500.000-om putniku voza Soko tanjug

Objavljeno: 18.02.2023. 11:06 Izmenjeno: 18.02.2023. 12:28

Prema podacima Srbijavoza, do sada je tom prugom od rekonstrukcije prevezeno oko 2,5 miliona putnika.

foto tanjug

 

U železničkoj stanici Prokop je uručena nagrada Veljku Đokiću, 1.500.000-om putniku brzog voza „Soko“, koji saobraća na realaciji Beograd-Novi sad. Đokić je student druge godine Fakulteta organizacionih nauka, kaže da često putuje i da mu je voz „Soko“ olakšao put od fakulteta do kuće. Uručenju nagrade jubilarnom putniku prisustvovali su predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić, ministar graveđinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i generalni direktor Srbijavoza Ivan Bulajić. Milioniti putnik voza Soko prigodnu nagradu je dobio početkom septembra 2022. godine. Prvi brzi voz Soko rekonstruisanom prugom između Beograda i Novog Sada počeo je da saobraćaj marta 2022. godine. Prema podacima Srbijavoza, do sada je tom prugom od rekonstrukcije prevezeno oko 2,5 miliona putnika.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je, prilikom uručenja nagrade 1.500.000-om putniku voza Soko, da će u narednih desetak godina srpske pruge biti rekonstruisane što će doprineti da se smanji zagrađenje. Vesić je rekao da Evropska unija takođe ulaže sve više u železnicu i da imaju plan da u narednih desetak godina udvostruče broj koloseka. „Srbija prati taj trend. Potpisaćemo ugovore o izgradnji brze pruge prema Nišu, to znači da ćemo imati brzu prugu između Niša i Budimpešte. Nedavno sam sa mađarskim kolegom Janošom Lazarom razgovarao oko toga kako da uredimo granične prelaze kada krene voz između Beograda i Budimpešte“, rekao je Vesić i dodao da će mađarski granični prelaz biti u Beogradu, a srpski u Budimpešti. Mada, kako je rekao, očekujemo da ćemo do tada biti članica EU, pa nećemo ni imati potrebe za tim, ali i ako ne budemo članice, onda će biti uređeno tako da će se iz Budimpešte direktno ići u Beograd i obrnuto. „To jeste suština brzog voza“, rekao je Vesić. Prema njegovim rečima, radi se takođe rekonstrukcija pruge Beograd-Bar, od Valjeva do Vrbnice, radiće se rekonstrukciju pruge Niš-Dimitrgovgrad tokom ove godine, zatim obilaznica oko Niša, a potpisaće se u narednim godinama sa EU i rekonstrukcija brze prugu do Preševa. „Radimo rekonstrukciju pet regionalnih pruga koje su dužine preko 600 kilometara. Kao što možete da vidite, doći ćemo u situaciju da u narednih desetak godina naše pruge budu rekonstruisane i da se saobraćaj odvija na prugama što dovodi do manjeg zagađanje i do boljeg poslovanja železnice“, rekao je Vesić. Kako je kazao, budućnost želenice nije samo prevoz putnika već i kargo prevoz. „Završili smo sa EU intermodelni terminal u Batajnici, radićemo novi i u Makišu i trudićemo se da Srbija postane logistički hab ovog dela Evrope“, rekao je Vesić.

Nastaviće se ulaganje u železničku infrastrukturu, izjavila je premijerka Ana Brnabić koja je prisustvovala uručenju nagrade 1.500.000-om putniku Soko, koji saobraća od Beograda do Novog Sada i dodala da su takva ulaganja izuzetno važna za zaštitu životne sredine. „Ovo je par ekselans projekat zaštite životne sredine i svi oni koji nam spočitavaju da ništa nismo uradili za zaštitu životne sredine i da ne radimo dovoljno za unapređenje kvaliteta vazduha u Srbiji, ne samo u Beogradu, treba da znaju da smo zahvaljujući brzom vozu, ali i svim vozovima koji saobraćaju na toj relaciji uštedeli, odnosno nismo emitovali preko 170.000 kilogram ugljen dioksida“, rekla je Brnabić novinarima. Ona je istakla da ne postoji veća investicija u kvalitet i zaštitu vazduha od modernizacije železničke pruge. „I oni koji kažu da ništa nismo uradili to kažu zato što ne razumeju ceo koncept i šta sve znači investicija u zaštitu životne sredine“, istakla je Brnabić. Prema njenim rečima, voz Soko je prevezao 1,5 miliona putnika, dodajući da je ta železnica opslužila više od 2,6 miliona ljudi. „Ovo je novo lice Srbije, lice jedne napredne, prosperitetne Srbije i ovo je samo početak. Nastavljamo sa investicijama u železničku infrastrukturu“, rekla je Brnabić. Ona je dodala da je nastavljen drugi deo trase od Novog Sada do Subotice, odnosno Kelebije. „Naši mađarski partneri rade svoj deo pruge, tako da ćemo mi u skladu sa svim rokovima, naš deo do Kelebije završiti do kraja 2024. godine, očekujemo da mađarska strana završi 2025. godine“, poručila je Brnabić. Brnabić je istakla da je to izuzetno važno i za turizam. „Pred Srbijom je mnogo uspeha kojima se unapred radujem. Važno je da se očuva mir i stabilnost i to je ono što predsednik Aleksandar Vučić radi, i danas u Minhenu“, rekla je Brnabić.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infarstrukture Goran Vesić izjavio je da će brza saobraćajnica Surčin-Novi Beograd biti otvorena 31. marta, kako je i predviđeno, i najavio da će se kasnije graditi veza Ulice Jurija Gagarina direktno ka auto-putu “Miloš Veliki”, kao i petlja Jakovo, kod Surčina. “Očekuje nas otvaranje brze saobraćajnice Surčin-Novi Beograd, 31. marta, nakon čega će građani tog dela grada direktno moći da izađu na auto-put ‘Miloš Veliki’, umesto da idu putem Beograd-Šid, čime će se taj pravac rasteretiti. Kasnije ćemo napraviti ‘baj pas’ prema Ulici Jurija Gagarina, pa će se i iz te ulice ići direktno na ‘Miloša Velikog’. Radimo i projektovanje petlje Jakovo, koja će omogućiti za 20.000-30.000 žitelja tog dela da mogu direktno na auto-put a koju je predsednik Vučić obećao građanima kada je nedavno obilazio radove”, rekao je Vesić za TV Prvu. Ministar je rekao i da će kraja marta biti zavšren prvi deo Moravskog koridora od Pojata do Makrešana, dužine oko 20 kilometara, a u septembru i do Koševa, tako da će Kruševac biti priključen na auto-put. Podsetio je da će do 1. juna biti završena obilaznica oko Beograda, do Bubanj potoka, pa će sav tranzitni saobraćaj biti izmešten sa mosta “Gazela”. Dodao je da CIP već projektuje preostali deo obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva, dužine 31 kilometar, sa velikim drumsko-železničkim mostom kod Vinče. “Onda će i drumska i železnička obilaznica biti potpuna, što će biti veliko rasterećenje”, rekao je Vesić. Ministar je napomenuo da se u septembru očekuje otvaranje deonice brze saobraćajnice Ruma – Šabac, prve na trasi Ruma – Šabac – Loznica, a do kraja godine i deonica Sremska rača – Kuzmin, kao deo auto-puta Beograd – Sarajevo. Dodao je da Republika Srpska gradi put do Bijeljine, pa će po završetku Semberija biti spojena sa Beogradom, a kasnije će se nastaviti put kroz BiH, do Sarajeva. “Biće završena i deonica Preljina-Požega. Sastajem se jednom nedeljno sa izvođačima, i obećali su i predsedniku Vučiću javno da će to biti završeno do kraja godine, a onda ćemo moći da nastavimo do Požege da gradimo dva auto-puta, ka Kotromanu, Višegradu i RS, i drugi ka Dugoj poljani i mestu Boljari odnoso ka Crnoj Gori”, rekao je Vesić. Naveo je da sredinom godine sledi potpisivanje ugovora za brzu saobraćajnicu Bački breg-Nakovo, od mađarske do rumunske granice, što će biti najbrža veza Rumunije prema Beču i EU, a Vojvodini će omogućiti nove investicije i razvoj. Ministar je podsetio da je predsednik najavio da će naredne godine biti potpisan ugovor, kako bi naredne počela izgradnja auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad. “To će rasteretiti Banat, i omogućiti žiteljima tog dela Vojvodine bržu vezu i sa Beogradom i sa Novim Sadom”, rekao je Vesić.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Subota
-

Trenutna temperatura 22°C

-

Nedelja
Pretežno sunčano

Max: 29°C
Min: 19°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana