Infrastruktura železnice Srbije je ubrzala realizaciju projekata koji se finansiraju ruskim kreditom i zbog kašnjenja potrebne dokumentacije smenjeni su odgovorni direktori, izjavio je danas v.d. generalni direktor tog preduzeća Dušan Garibović.
Garibović je rekao Tanjugu da je zbog kašnjenja dokumentacije za radove na obnovi barske pruge od Resnika do Valjeva smenio dva direktora sektora.
„Infrastrktura železnice Srbije preduzima sve što je u njenoj moći da se ubrza realizacija ruskog kredita. Suočavamo se svakodnevno sa mnogobrojnim problemima, ali novo vreme traži nove odgovore i novi način postupanja. Potrebno je brzo reagovanje za rešavanje raznih problema kod dobijanja dokumentacije, građevinske dozvole radi poštovanje rokova“, rekao je Garibović.
On ističe da je njegov osnovni moto odgovornost na svim nivoima – od dirketora do pružnog radnika.
„Ne volim da pričam o smenama, ali odgovornost je ta koja će pokazati ko radi svoj posao kako treba, a ko ne. Mi smo u januaru prvi put aplicirali za građevinsku dozolu za Resnik – Valjevo koja nije rađena 40 godina. Odbijeni smo tri puta i shvatio sam da je problem u nama, da nemamo dokumentaciju za građevinsku dozvolu i odlučio sam da zbog nepostojanja odgovornosti razrešim dva direktora sektora i postavim ljude koji zaslužuju i oni su vrlo brzo rešili dokumentaciju vrlo brzo, zahvaljujući čemu su nedavno počeli radovi na deonici Resnik – Valjevo“, rekao je Garibović.
Prema njegovim rečima, prva faze rekonstrkcije barske pruge biće završena krajem sledeće godine.
On je podsetio da su iz ruskog kredita već završene tri severne deonice na Koridoru 10, da je pri samom kraju pruga Beograd – Pančevo, kao i da se radi na tri južne deonice prema Makedoniji.
„Tamo se intenzivno odvijaju radovi, sada je malo zastoj zbog letnje turističke sezone, ali će od septembra krenuti punom parom. U toku su radovi na staničnim kolosecima. Radovi na rekonstrukciji tri južne deonice će biti gotovi u aprilu“, naveo je Garibović za Tanjug.
On je podsetio da je potpisan i aneks usgovora o ruskom kreditu za deonicu Stara Pazova – Novi Sad i da bi radovi trebalo da počnu do kraja godine.
Garibović naglašava da se oko 40 godina nije ulagalo u infrastrukturu i da je ova vlada počela da razvija putni i železnički saobraćaj.
„Trudimo se da to ispratimo i zato će moj odnos prema zaposlenima biti takav da će tražiti – odgovornost, operativnost i analizu rada na dnevnom nivou. Samo je to kriterijum po kome će zaposleni u Infrastrkturi videti benefite ili će biti prebačeni na neko drugo radno mesto, gde mogu bolje da odgovore“, rekao je Garibović.
On je dodao da srpske železnice moraju da isprate tempo vlade i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
„Kako mi funkcionišemo sada, to ne liči na državnu kompaniju iz prethodnog perioda već se pre može uporediti sa privatnim ili stranim kompanijama“, kazao je Garibović.
On je naglasio da je cilj da putujemo dobrim prugama pošto je Srbija na raskrsnici istoka i zapada i severa i juga.
Garibović je smenio direktore sektora za razvoj i građevinske poslove Larisu Puzović i Dragana Zlatkovića, jer smatra da su direktno odgovorni što u predviđenom roku nije dobijena građevinska dozvola.
Ruski kredit od 800 miliona dolara obuhvata modernizaciju i gradnju Pančevačke pruge, šest deonica na Koridoru 10, obnovu barske pruge od Resnika do Valjeva, prugu Stara Pazova – Novi Sad i nabavku 27 novih dizel-motornih vozova iz Rusije.
Šest deonica na Koridoru 10 su: Ruma – Golubinci, Sopot Kosmajski – Kovacevac, Mala Krsna – Velika Plana, Vinarci – Đorđevo, Vranjaska Banja – Ristovac i Bujanovac – Bukarevac.