Radojičić je istakao da će gondola u mnogome doprineti većem razvitku turizma u našem glavnom gradu i pospešiti veliki priliv turista, a svaki osmi čovek u našoj prestonici na neki način živi od turizma.
–U protekloj godini u Beogradu je registrovano skoro 2,5 miliona ostvarenih noćenja, što je za 14 odsto više noćenja stranih turista u odnosu na prethodne godine. Na ovaj način, odnosno ulaganjem sredstava u gondolu, dobijamo mogućnost da privučemo još više turista i da se u tom turističkom svetu pozicioniramo – rekao je Radojičić.
On je podsetio da idejno rešenje kalemegdanske gondole ima i ekološki aspekt, te će doprineti da se prevoz sa jedne na drugu obalu odvija na takav način da ne ugrožava prirodno okruženje grada.
Gradonačelnik je podsetio na pozitivno iskustvo Sarajeva koje je pokazalo da se sredstva koja su investirana u gondolu vraćaju investitoru u mnogo kraćem roku od predviđenog.
Prema njegovim rečima stabla koja su morala biti posečena nadoknađena su sa dupliranim brojem posađenih sadnica, te ukupan broj posađenih sadnica od 2014. godine iznosi 22 hiljade.
–Od samog početka utvrđena procedura je poštovana, a celokupni projekat gondole je bio dostupan javnosti od 2017. godine kada su svi zainteresovani imali mogućnost da daju svoje komentare, primedbe ili sugestije – podsetio je gradonačelnik i precizirao da su mnogi gradovi koji imaju gondolu dobili zaštitu UNESKO-a.
Prema njegovim rečima mnogi svetski gradovi prilikom izgradnje atraktivnih kulturnih znamenja imali su burne diskusije sa argumentima i kontraargumentima, kao što je to bio slučaj sa Ajfelovim tornjem i panoramskim točkom u Londonu.
– Takođe, i u Beogradu prilikom izgradnje mosta „Gazela” tadašnji gradonačelnik Branko Pešić naišao je na negodovanje građana zbog postavljanja tri trake u jednom smeru, što u tom trenutku nije izgledalo kao neophodno, da bi se danas taj projekat pokazao kao potpuno opravdan – naglasio je gradonačelnik.
On je istakao da je od velike važnosti dobra komunikacija sa stručnim licima u cilju uspešne realizacije zadatog roka za gondolu koji je početak 2020. godine.
Apelovao je na građane da imaju strpljenja kada su u pitanju gradske gužve kako zbog pojačanog saobraćaja, tako i zbog rekonstrukcija koje su u toku.
–Radovi koji se trenutno odvijaju u Beogradu na žalost stvaraju gužve, ali očekujemo strpljenje i razumevanje od strane građana, a sve u svrhu boljeg i razvijenijeg grada – rekao je on.
Radojičić je podsetio da su tri najvažnija plana u izbornoj kampanji bila izgradnja beogradskog metroa, kalemegdanske gondole i Tiršove 2 i da je iznenađen da su ovi projekti izazvali burne polemike.
–Ovi projekti su bili od početka veoma dobro prihvaćeni, prvenstveno od strane građana, i verujem da ih sadašnje polemike zbunjuju. Očekujem da će se pojaviti i kontraargumenti prilikom izgradnje Tiršove 2, a podsetiću da u poslednjih više od 50 godina niko nije ništa uradio kada je u pitanju izgradnja dečjih bolnica – rekao je on.
Prema njegovim rečima projekat izgradnje Tiršove 2 je neophodan jer je potrebno da se unaprede uslovi lečenja naših malih pacijenata sa kojima će se smanjiti potreba o razmišljanju o odlasku u inostranstvo na lečenje.
–Imamo sjajne stručnjake i odlične rezultate, a retke su bolesti zbog koji naši pacijenti moraju da putuju u inostrantstvo. Neophodno je da se projekat završi, a on napreduje tako što je trenutno u toku izrada fizibiliti studije, određena je lokacija i obezbeđena su sredstva. Moguće je da će i ovaj projekat izazvati oprečna mišljenja –naglasio je Radojičić.
Gradonačelnik je zaključio da svi projekti i planovi u Beogradu pružaju optimizam i veru u dobar razvitak i napredak našeg glavnog grada.