Savetnica predsednice Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost Ljiljana Lončar je rekla da to telo radi i na izmeni slike žena u medijima.
„Jer, nije onakva kakva bi trebalo da bude, da je seksistička, da je mizogena, žene prikazuje na degradirajući način… mnogo je važnije kako su obučene, očešljane, našminkane, mnogo su važniji dekoltei i torbe koje nosimo, nego ono što govorimo“, ukazala je Lončar.
Poručila je da žene treba zajedno da se bore protiv takve slike u medijima, ali ne tako što će sedeti kući skrštenih ruku.
Lončar je naglasila je da glas žena u medijima treba da se čuje i da upravo predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost Zorana Mihajlović predstavlja taj glas i time što je uspešna na svakom polju.
Lončar je istakla da je uloga medija presudna, jer oni formiraju sliku žena u javnosti koje će mlade generacije prihvatiti.
„Ne želimo da naše mlade generacije obeležimo stereotipnim i mizogenim stavovima već želimo otvoreno i inkluzivno društvo“, navela je.
Lončar je ukazala da je potrebno da ima više žena na reporterskim i rukovodećim pozicijama u medijima, ali da treba da prepoznaju važnost odgovornosti koju imaju u tom smislu.
„Izradili smo nacrt zakona koji će ugledati svetlost dana, kojim tražimo da mediji izveštavaju rodno senzitivno, a ne senzacionalistički. Želimo da imamo i veću empatiju u medijima, naročito o žrtvama žena nasilja u porodici“, istakla je Lončar.
Naglasila je da žene, takođe, moraju biti jednako plaćene kao i muškarci za isti posao.
Predsednica Udruženja Klub prvih žena Diana Gligorijević je rekla da će svoje aktivnosti sa širenjem aktivnosti i povezivanja ženskih udruženja proširiti i na region u narednom periodu.
Cilj je, kako kaže, da se izmeni slika o ženama u javnosti i da se promovišu žene kao uspešne i pametne, kao dobre žene, majke, poslovne žene, političarke, preduzetnice i drugo.
Ona je kazala da je od početka godine ubijeno 18 žena u porodičnom nasilju i da mediji treba o tome da izveštavaju, ali i da pišu i o ženama koje su uspešne i predstavljaju dobre primere.
„Želimo da vesti budu pozitivne za žene i da im podignu samopouzdanje“, poručila je.
Direktorka za preduzetništvo u Privrednoj komori Srbije Branislava Simanić, koja je i članica Saveta za rodnu ravnopravnost grada Beograda, rekla je da žene treba da budu više zastupljene u svim sferama.
Rekla je da PKS radi intenzivno na promovisanju žena i ženskog preduzetništva i da su zato pokrenuli kampanju Srbija – zemlja uspešnih priča, koja će promovisati i uspešne priče naših žena.
Simanić ističe da je cilj da uspešne preduzetnice budu bobar primer mladima.