Predstavljen plan razvoja saobraćajne infrastrukture do 2033. Beta,Beoinfo

Objavljeno: 03.07.2017. 18:03 Izmenjeno: 04.07.2017. 12:36

Razvoj plana saobraćajne infrastrukture Beograda do 2033. koji obuhvata nove linije BG voza, izgradnju metroa kao i dva tunela, od kojih jednog ispod centra grada, predstavljen je danas u Starom dvoru.

Master plan saobraćajne infrastrukture Beograda „Smart plan 2021/2027/2033“ predstavio je gradonačelnik Siniša Mali istakavši da je tim dokumentom predvidjena i izgradnja mosta preko Ada Huje.

Mali je rekao da tu spada i kompletan završetak obilaznice oko Beograda, probijanje Topčiderskog tunela, kao i izgradnja nove autobuske stanice na Novom Beogradu, a koja bi trebala da počne da se radi do kraja godine.

On je istakao da će realizacija planiranog doprineti i razvoju sada nerazvijenih delova Beograda poput Makiškog polja ali i da će doneti nizu ubrzanja u saobraćaju, manjem broju automobila u centru kao i do bolje ekološke situacije.

Prema njegovim rečima, saobrćaj BG voza će biti kompatibilan sa trasama metroa koji će, kako je sada planirano takodje imati dve linije.

On je naveo i da će metro, kako je planirano saobraćati na linijama od Makiškog polje, preko centra grada pa do Karaburme i Mirijeva kao i na liniji od Zemuna, preko Starog Grada pa do Ustaničke ulice na Voždovcu.

„BG voz će predstavljati teški šinski saobraća a metro laki“, rekao je Mali istakavši da će biti iskorišteni i postojeći saobraćajni kapaciteti u gradu kako bi sve funkcionisalo na najbolji način.

Najavio je i da će biti probijen tunel kroz Topčider koji će taj deo Beograda spojiti sa Autokomandom dok će drugi tunel počinjati na Savskom pristaništu kod Ekonomskog fakulteta a zavšavati se u Bulevaru despota Stefana.

Rekao je da će realizaciju tog plana doprineti razvoju i drugih delova Beograda, poput bloka 18 A preko puta Beogarada na vodi i Luke Beograd.

Gradonačelnik je rekao i da realizacija master plana podrazumeva i izgradnju novog Savskog mosta, koji će, kako je rekao koštati 30 miliona evra.

Prema njegovim rečima, novi most će imati četiri saobraćajne trake za vozila, po jednu za bicikliste i pešake kao i šinski saobraćaj dok još uvek nije odlučeno šta će biti sa starim lučnim mostom.

Dodao je i da će se gradjani izjašnjavati gde će stari lučni most, pošto bude konzerviran s obzriom da ima istorijsku vrednost, biti postavljen.

Mali je ponovio da je rok za početak izgradnje metroa kraj 2019. ili početak 2020. godine.

plan-razvoja-saobracaja-u-beogradu-beoinfo

Prezentaciju su održali i predstavnici tima konsultantske kuće „WSP” i članovi Komisije za smart plan Erol Ten, Stanko Kantar i Goran Radulović. Učesnici su se složili da je Beograd na prekretnici da postane svetska metropola, posebno imajući na umu da se grade veliki investicioni projekti, te je otuda neophodno ulagati i rasteretiti saobraćaj u glavnom gradu. Brz, efikasan i bezbedan saobraćaj preduslov je uređenog i razvijenog grada.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Petak
-

Trenutna temperatura 22°C

-

Subota
Pretežno sunčano

Max: 29°C
Min: 19°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana