Prva „Priznanja Privredne komore Beograda za društveno odgovorno ponašanje hotela u Beogradu“ dobili su: „Courtyard Belgrade City Centar“, „Crown Plaza Belgrade, „Hyatt Regency Belgrade“, “ Square Nine Hotel Belgrade“, „Radisson Blue Old Mill“ i „In Hotel Beograd“.
Priznanja koja će postati tradicionalna danas su u Privrednoj komori Beograda svečano uručena predstavnicima ovih šest hotela.
Savetnica u Udruženja trgovine, turizma i usluga Privredne komore Beograda, Sanja Jakovljević, kazala je da je ovo Udruženje 14. aprila organizovalo veliku regionalnu konferenciju pod nazivom „Unapređenje turističke ponude Beograda“ na kojoj je ocenjeno da bi trebalo unaprediti i društveno odgovorno poslovanje ovog sektora.
„Današnji tematski skup je zapravo nastavak ove konferencije i mogućnost da šest hotela predstavi svoju dobru praksu koja može da posluži kao primer ostalima za šta su i zaslužili priznanja za društveno odgovorno poslovanje u 2015“, kazala je ona.
Direktor Turističke organizacije Beograda, Miodrag Popović, rekao je da je u poslednje 2,5 godine značajno povećan broj hotela u glavnom gradu, od 67 sa tri, četiri i pet zvezdica koliko ih je bilo krajem 2013. godine na 96 koliko ih ima sada. Sama ta činjenica govori da su ulaganja u turizam u Beogradu značajna, a to su sve privatne investicije. Napori da se ovi kapaciteti i popune rezultirali su u rastu broja noćenja ove godine za 20 odsto, naveo je Popović.
On je istakao da se redovno prate i drugi parametri kao što je kvalitet usluga, ali i društveno odgovorno poslovanje koje se graniči sa održivim razvojem u turizmu. „Veoma značajan segment je zapošljavanje mladih stručnjaka i to je baza na kojoj gradimo Beograd kao turističku destinaciju. Turistička organizacija Beograda je učesnik u trogodišnjem projektu Evropske unije koji se odnosi upravo na društveno odgovorno poslovanje i na održivi razvoj turizma, a zajedno sa Privrednom komorom Beograda i Sekretarijatom za privredu Grada možemo zajedno, uz pomoć hotela, hotelijera i ugostitelja da naprave značajan pomak i u tom domenu“, ocenio je Popović.
On je istakao da Priznanja Privredne komore Beograda šalju poruku, ne samo deklarativno nego i konkretno šta je potrebno činiti na unapređenju društveno odgovornog poslovanja hotela u turističkoj ponudi glavnog grada i na povećanju svesti koliko je važna društvena odgovornost u svim oblastima poslovanja.
Nikola Milović, predstavnik hotela „Square Nine“ primajući priznanje rekao je da bi upravo hoteli najviše kategorije trebalo da budu primer drugima i naveo da su priznanje zaslužili napori koje ovaj hotel čini u izboru materijala, negovanju sopstvene bašte, izboru namirnica i podizanju ekološke sveti i gostiju i zaposlenih, kao i brojnim humanitarnim akcijama i donacijama onima kojima je pomoć neophodna.