foto tanjug
Na beogradski aerodrom je doleteo novi širokotrupni avion u floti Er Srbije, Erbas A330-200, registarske oznake YU-ARC, koji će što je pre moguće biti priključen saobraćaju, saopštila je srpska nacionalna avio-kompanija.
Drugi avion Er Srbije za dugolinijski saobraćaj nosi lik Mihajla Pupina (1854-1935), čime nacionalna avio-kompanija želi da oda zasluženo priznanje slavnom naučniku srpskog porekla, pronalazacu, profesoru fizike na Kolumbija univerzitetu u Njujorku, jednom od osnivaca NASA i dobitniku Pulicerove nagrade.
Erbas A330 sa likom Pupina, posle neophodnih tehničkih i administrativnih koraka, počeće da obavlja letove u okviru dugolinijskog saobraćaja.
Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek rekao je da unapređenje flote spada u strateški najvažnije ciljeve u razvojnom planu te kompanije.
„Da bismo mogli dalje da razvijamo mrežu neophodno je da imamo odgovarajuću flotu i potrebne kapacitete. Željno iščekujemo trenutak kada će se naš novi erbas A330 naći u saobraćaju“, rekao je on.
Ocenio je da je imajući u vidu trenutne potrebe mreže veoma važno da novi avion što pre ude u redovni saobraćaj, te će zbog toga saobraćati sa postojećim izgledom kabine i sedišta.
„Planirano je da početkom sledeće godine, prilikom redovnog 12-godišnjeg servisa aviona, „Pupin“ dobije kabinu koja ce po kvalitetu biti slična onoj kod postojećeg A330-200 – „Tesle““, rekao je Marek.
Dodao je da Er Srbija nastavlja dalje sa obnavljanjem flote da bi putnicima omogućila još veću fleksibilnost mreže i udobnost.
Novi avion Er Srbije je jedinstveni izgled dobio u Marani, Arizona, u SAD.
Za proces farbanja, tokom kojeg je upotrebljeno 20 različitih boja i oko 400 litara farbe, bilo je potrebno 18 dana neprekidnog rada u dve smene, sa timovima od oko 10 ljudi po smeni.
Najnovije pojacanje u floti nacionalnog avio-prevoznika imace konfiguraciju sa 18 sedišta u biznis klasi i 250 sedišta u ekonomskoj klasi.
Avion je proizveden 2011. godine, ima Rols-Rojs motore, jačina motora (Engine Thrust) je 71100 N, raspon krila 60 metara, a dužina približno 59 metara.
Može da leti na maksimalnoj visini od 41.450 stopa, a pre dolaska u Er Srbiju koristila ga je južnoafricka avio-kompanija South Africans Airways (SAA).
Avion „Mihajlo Pupin“ leteće za Kinu i Ameriku
Drugi širokotrupni avion Er Srbije „Mihajlo Pupin“ je na beogradskom aerodromu, a direktor komercijale i strategije kompanije Boško Rupić kazao je da je novi avion namenjen najavljenim letovima ka Kini i Čikagu, ali da će leteti i za Njujork.
Objasnio je da se širokotrupni avioni od ostalih razlikuju po veličini i perfomansi motora, kapacitetu kako u putničkom, tako i u cargo delu, količini robe i ljudi koje može da preveze i rasponu koji avion može da pređe u čarter letovima.
„Pre nepunih deset sati naš drugi širokotrupni avion Erbas A330-200 je sleteo u Beograd i sada možemo da kažemo da sa drugim avionom mi dobijamo posebnu flotu širokotrupnih aviona“, rekao je Rupić za Tanjug, ističući da je domaća avio kompanija jedina u regionu koja raspolaže sa avionima tog tipa.
Naveo je da je kapacitet novog aviona Er Srbije 250 mesta u ekonomskoj klasi i 18 mesta u biznis klasi i izrazio zadovoljstvo što je drugi širokotrupni avion nosi naziv baš po srpskom naučniku, koji je ponos čitave nacije.
Rupić kaže da je „Mihajlo Pupin“ namenjen dalekim destinacijama i da će leteti za Kinu, Čikago i Njujork, a da će prve letove imati u Evropi.
Erbas A330-200, registarske oznake YU-ARC „Mihajlo Pupin“, prema rečima Rupića će već tokom decembra imati svoje prve probne letove, nakon čega će što je pre moguće biti priključen saobraćaju.
Rupić je naglasio da Er Srbija stalno proširuje svoje kapacitete i unapređenju flote, menja stare modele, novima, ali i razmatra mogućnosti za širenje na Evro mediteran, Bliski istok i dugolinijski saobraćaj.
„Kompanija raspolaže trenutno sa 20 aviona, a plan je da se kapaciteti prošire i unapredi flota, te da će narednog leta kompanija imati više od 25 letilica“, rekao je Rupić i najavio da će i novi avioni biti ukrašeni imenima i likovima znamenitih ličnosti naše zemlje.
Podsetio je da prvi širokotrupni model aviona Er Srbije nosi naziv po Nikoli Tesli, kao i da su manji avioni iz Erbas flote nazvani po Novaku Ðokoviću, Vladi Divcu, Dejanu Stankoviću, Goranu Bregoviću i Mikiju Manojloviću.
Novi avion Er Srbije je svoj jedinstveni izgled dobio u Marani, Arizona, u SAD.
Za proces farbanja, tokom kojeg je upotrebljeno 20 različitih boja i oko 400 litara farbe, bilo je potrebno 18 dana neprekidnog rada u dve smene, sa timovima od oko 10 ljudi po smeni. Najnovije pojačanje u floti nacionalnog avio-prevoznika imaće konfiguraciju sa 18 sedišta u biznis klasi i 250 sedišta u ekonomskoj klasi.
Avion je proizveden 2011. godine, ima Rols-Rojs motore, jačina motora (Engine Thrust) je 71100 N, raspon krila 60 metara, a dužina približno 59 metara.
Može da leti na maksimalnoj visini od 41.450 stopa, a pre dolaska u Er Srbiju koristila ga je južnoafrička avio-kompanija South Africans Airways (SAA).