Gradski menadžer Goran Vesić i sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović učestvovali su u predstavljanju Strategije za bezbednost saobraćaja za grad Beograd od 2017. do 2020. godine, koje je danas održano u Skupštini grada.
Vesić je podsetio da je garadski parlament usvojio tu strategiju sredinom godine, kao i da je formiran Savet za bezbednost saobraćaja u čijem radu učestvuju predstavnici najznačajnih institucija u gradu, s ciljem da se unapred i strateški rešavaju problemi u saobraćaju.
Osnovano je, prema njegovim rečima, novo javno preduzeće „Putevi Beograd”, kao naslednica Direkcije za puteve, koje uređuje i ovu oblast, a s obzirom na činjenicu da je Beograd samo ove godine od republike preuzeo na održavanje 150 kilometara puteva. Takođe, novo preduzeće će imati zadatak da reši problem kopanja bez plana po beogradskim ulicama, najavio je gradski menadžer.
On je kao bezbednosnu meru najavio postavljanje novih 60 kamera u sistem saobraćaja i nastavak izgradnje biciklističkih staza koje prema planu u narednih 10 godina treba da pokrivaju 120 kilometara u Beogradu.
– Beograd je grad koji se ubrzano razvija, s tim da je u poslednje tri godine promenjen pravac razvoja. Beograd se u poslednjih 150 godina širio ka periferiji, a sada se spušta ka rekama u skladu sa trendovima koji se dešavaju u modernim metropolama Evrope. To je tendencija razvoja koja će biti u srpskoj prestonici u narednih nekoliko decenija. Pored Beograda na vodi, preko puta u Bloku 18 planira se izgradnja novog naselja, takođe na desnoj obali Save izgradnja naselja na Makiškom polju, kao Trećeg Beograda između Pupinovog i Pančevačkog mosta, kao i izgradnja celog prostora od Pančevačkog mosta do Beograda na vodi preko puta reke. A sve te promene prate i razvoj, samim tim i bezbednost saobraćaja – ukazao je gradski menadžer.
Vesić je naglasio da je upravo iz tih razloga obnovljena i puštena u rad Železnička stanica Prokop, na koju se čekalo od 1977. godine.
– Očekuje se izmeštenje autobuske stanice na Novi Beograd, dok će Stari savski most biti zamenjen novim. Planira se izgradnja tunela koji će da spoji obale Save i Dunava, a kretaće se trasom ispod Bulevara despota Stefana. Takođe, mora da se radi tunel ispod Topčiderskog brda kako bi u funkciju bio stavljen drugi krak Mosta na Adi i cela petlja preko Rakovice bila spojena sa naseljem Vidokovac, dok je već spojen Tošin bunar sa Mostom na Adi – najavio je Vesić.
On je podsetio da se na beogradskim ulicama svakog meseca registruje 4.000 novih automobila, dok će ih samo ove godine biti slizu 50.000.
– To je trend sa kojim ćemo se suočavati i u narednim godinama, jer sa boljim standardom građana, sve više se kupuju automobili. Iz tog razloga je u poslednje vreme rekonstruisano više važnih prometnih saobraćajnica, kao što su Slavija, Bulevar oslobođenja, Ruzveltova, a sutra će to biti i Ulica kneza Miloša. Rađene su i centralne saobraćajnice i u prigradkim opštinama – ukazao je gradski mendžer.
Vesić je posebno istakao da je „Beograd-put” uradio nove trotoare u dužini od 11.000 metara kvadratnih, što je posebno važno, kako je rekao, za bezbednost dece u saobraćaju. Takođe je, prema njegovim rečima, plan da se do kraja mandata ove gradske vlasti bezbednosno pokriju odgovarajućom signalizacijom sve zone škola u Beogradu, dok su „Putevi Srbije” samo tokom ove jeseni na teritoriji prestonice uložili blizu 20 miliona evra, istakao je Vesić, i najavio izgradnju četiri velike podzemne garaže koje će biti na obodima pešačke zone u centru grada.
On je najavio da će u naredne dve, dve i po godine početi realizacija prve linije metroa u Beogradu, koja će rasteretiti saobraćaj i omogućiti brzu vezu za sve delove grada, kao i izgradnja mosta preko Ade Huje i mosta na obilaznici oko Beogada. Takođe će se razvijati tramvajski saobraćaj, biciklistički, ali i rečni saobraćaj, najavio je gradski menadžer.
Gradski sekretar za saobraćaj i predsednik Saveta za bezbednost saobraćaja Grada Beograda Dušan Rafailović istakao je da od 2014. godine bezbednosni aspekt u saobraćaju postaje prioritetan u tom sekretarijatu. On je istakao da su, iste godine, pored formiranja Saveta za bezbednost saobraćaja Grada Beograda, formirani i lokalni saveti za bezbednost saobraćaja u 12 gradskih opština.
– Broj poginulih na ulicama grada Beograda od 2006. do 2016. godine je prepolovljen. Cilj je da se u 2018. godini taj broj spusti ispod 100 nastradalih, a krajnji cilj je da nijedno lice ne izgubi život u saobraćaju – istakao je Rafailović i zaključio da je Strategiju za bezbednost saobraćaja izradio Saobraćajni fakultet u Beogradu sa profesorom Krstom Lipovcem na čelu.
Događaju je prisustvovao predstavnik Agencije za bezbednost saobraćaja Jovica Vasiljević, načelnik Uprave saobraćajne policije za grad Beograd Dragan Bogosavac i profesor Saobraćajnog fakulteta Krsto Lipovac.