Međunarodni dan obrazovanja obeležava se petu godinu za redom, a
Britanski savet navodi da je od početka implementacije programa „Škole za 21. vek“ u Srbiji uključeno više od 1100 osnovnih škola i osnovano preko 1800 sekcija za programiranje.
Tokom tri godine ovog regionalnog programa, milion učenika uzrasta od 10 do 15 godina širom Zapadnog Balkana usvojilo je i unapredilo veštine kritičkog mišljenja, rešavanja problema i programiranja, u čemu im je pomoglo oko 17.000 obučenih nastavnika i direktora, navodi se u saopštenju Britanskog saveta.
Škole za 21. vek je trogodišnji obrazovni program vredan 10 miliona funti koji je osmislila i sprovodi Britanski savet na teritoriji Zapadnog Balkana, a finansira Vlada Ujedinjenog Kraljevstva.
Obuku iz oblasti razvoja veština kritičkog mišljenja, rešavanja problema i programiranja kod učenika u našoj zemlji je do sada uspešno završilo 4400 nastavnika, dok trenutno onlajn obuku pohađa više od 1100 nastavnika.
Navedeno je da je u cilju omogućavanja đacima da ovladaju veštinama koje će im obezbediti bolje šanse za lični napredak, buduće zaposlenje i bolju budućnost, školama na teritoriji Zapadnog Balkana donirano 93,166 mikrobit uređaja za primenu novih veština i tehnika u nastavi.
Kako se stečene veštine i znanja, ali i donirani uređaji mogu primenjivati u okviru bilo kog nastavnog predmeta, a ne samo na časovima informatike, pokrenuta su i takmičenja u programiranju uz pomoć mikrobit uređaja.
Pozitivni uticaji projekta „Škole za 21. vek“ ogledaju se, pored usvajanja i unapređenja konkretnih veština neophodnih za buduće karijere, i u brojnim kreativnim i inovativnim projektima koje su đaci u okviru ovih takmičenja osmišljavali.
Sa ciljem da reše neke od izazova iz svog neposrednog okruženja, osnovci su kreirali najrazličitije projekte – za rešavanje negativnih uticaja klimatskih promena, obezbeđivanje dugoročne održivosti, za pomoć učenicima sa posebnim obrazovnim potrebama, podizanju svesti o autizmu u celoj zajednici.
Takođe, učenici su radili i na praćenju uslova za održavanje nastave usled pandemije i povećanju proizvodnje električne energije na ekološki prihvatljiv način.
Ovakvi programi, koji se bave unapređenjem opšteg obrazovanja i razvijanjem novog seta veština korišćenjem digitalnih alata za učenje, ključni su za razvoj svakog deteta kao ličnosti, ali i građana, navedeno je u saopštenju.