Vučić: Moravski koridor do kraja marta 2024. godine Studio B, Tanjug

Objavljeno: 29.03.2021. 08:08 Izmenjeno: 30.03.2021. 10:50

Moravski koridor – najmoderniji, digitalni auto-put, dužine 112 kilometara od Pojata do Preljine biće završen za tri godine i moći će da se stigne od Čačka do Niša za najviše sat i po, a od Kraljeva do Niša za sat i 15 minuta, najavio predsednik Vučić.

foto Tanjug

„Moravski koridor je mnogo važan za nas jer povezuje istok sa zapadom. Ljudi žele puteve i fabrike, ovo će dovoditi nove investitore. Velika i dobra stvar za Srbiju! Ovo će biti prvi, novoizgrađeni, najmoderniji, digitalni auto-put. Posebno je važno jer ovde živi veliki broj ljudi i oni će dobiti nove prilike. Za samo tri godine imaćemo kompletan Moravski koridor, to je drugačija zemlja, drugačija Srbija, uređenija i lepša.
Ponosan sam na našu Srbiju!“ – objavljeno je na Instagramu buducnostsrbijeav.

https://www.instagram.com/p/CM_z8GXJSjl/

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izgradnji deonice autoputa od Pojata do Kruševca, u okviru budućeg Moravskog koridora koji će spojiti autoput Beograd – Niš sa autoputem „Miloš Veliki“.

Vučić je obišao radove na mostu preko Južne Morave kod Stalaća, koji će biti dug 248 metara.

Predsednik je se u razgovoru sa predstavnicima izvođača radova, američko – turskim konzorcijumom Behtel Enka, razgovarao o dinamici radova za pojedine sekcije, rokovima i rešavanju problema na gradilištu.

Vučić je kazao da po ugovoru prva dva sektora (od Pojata do mosta preko Južne Morave i do mesta Makrešane) rok do septembra 2022, ali zatražo od izvođača i dobio obećanje da će radovi biti ubrzani i završeni do kraja 2021.

Kada je reč o trećem sektoru na deonici Pojate – Kruševac, do mesta Koševi da počnu radovi do maja ili juna.

Takođe, rekao je da očekuje da do kraja marta 2024. bude završen ceo Moravaki koridor.

„Ovo će biti znacajan autoput za nas, prvi digitalni autopuut, veliki broj ljudi živi na tom području“, istakao je Vučić.

Zatražio je od ministra Momirovića da se ubrza procedura izdavanja viza za radnike kako bi mogli da se ubrzaju radovi.

„Ljudi ovde čekaju puteve, a ne da li će neki ćata da potpiše vizu za radnike, pa umesto za jedan dan da izda vizu to traje tri meseca“, rekao je Vučić ministru Momiroviću.

Kazao je da je besmisleno da zemlja bude zatvorena za radnike angažovane na velikim projektima.

„Ne interesuju me vaše procedure“, dodao je Vučić.

Zatražio je i da se ubrza eksproprijacija zemljišta, kako bi mogla da se ubrza realizacija.

Obilasku radova prisustvovali i ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ambasador SAD Entoni Godfri, ambasadorka Velike Britanije Šan Meklaud, kao i direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak.

Godfri je rekao da je ponosan što američki Behtel realizuje ovaj projekat i zahvalio predsedniku što su svi radnici te kompanije juče vakcinisani.

Na mostu preko Južne Morave kod Stalaća trenutno se radi na stubovima i naglavnim gredama na obalama sa obe strane, a kasnije će da krenu radovi i na stubovima u koritu reke.

Na prvoj deonici od Pojata do Kruševca paraleleno se grade četiri mosta.

Predsednik je ranije najavio da će obići velike infrastrukturne prijekte u Srbiji kako bi se uverio kako naopreduju.

Čitava duzina Moravskog koridora od Pojata do Preljline je 112 kilometara, a prva deonica ovog autoputa od Pojata do Kruševca je 28 kilometara.

Radove izvodi tursko-američcki konzorcijum Behtel Enka s kojim je potpisan ugovor za izgradnju ovog autoputa vredan 745 miliona evra.

To će biti prvi digitalni autoput, jer će duž njeegove trase biti postavljeni optički kablovi i digitalna oprema koji će omogućiti besplatan bežični internet i najmoderniji system urpavljanja saobracjajem.

Tokom izgradnje koridora biće regulisan tok Južne Morave i njenih pritoka u dužini od 68 kilometara.

Autoput je projektovan za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka ii 31 propust.

Moravski koridor povezaće tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički, sa Koridorima 10 i 11. Povezaće sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čacka – Kruševac, Kraljevo, Trstenik i Vrnjačku Banju.

Moravski koridor čine tri deonice: Pojate – Kruševac u dužini od 27,83 kilometara, Kruševac – Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani – Mrčajevci – Preljina dužine 30,66 kilometara.

Radovi su počeli u decembru 2019. godine, kada je najavljeno da će ceo autoput biti gotov za četiri godine.

 

Moravski koridor za tri godine, Niš-Čačak biće za sat i po

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić precizirao je tokom obilaska radova na Moravskom koridoru da će ceo taj autoput od 112 kilometara od Pojata do Preljine biti završen za tri godine i da će tada moći da se stigne od Čačka do Niša za najviše sat i po, a od Kraljeva do Niša za sat i 15 minuta.

„Verujem da ćemo do kraja godine odnosno do januara 2022. imati gotov autoput od Pojata do Kruševca do mesta Makrešane“, rekao je Vučić nakon obilaska radova na mostu preko Južne Morave kod Stalaća, koji će biti dug 248 metara.

Vučić je rekao da je puno ljudi angažovano na tom gradilištu i pohvalio izvođača Behtel – Enku.

Napomenuo je da je vodostaj Morave tu viši za dva metra i da je celo područje imalo problema sa poplavama.

Predsednik je naglasio da će država samo za regulisanje vodotokova duž Moravskog koridora iz budžeta platiti 200 miliona evra.

„Da je neko pre govorio da će država biti u stanju to da uradi, rekli bi da su to fantazmagorije“, istakao je Vučić.

Kazao je da je država u Moravski koridor do sada investirali što kroz avanse i na drugi način 210 miliona evra srpskih para iz budžeta.

 

Uskoro kreće izgradnja Adrani-Mrčajevci

Predsednik Vučić najavio je da za mesec dana kreću radovi na izgradnji autoputa do Kraljeva, sektor 3 od Adrana do Mrčajevaca.

Vučić je, na pitanje da li će da počne izgradnja autoputa na trasi Čačak-Karaljevo, što je obećano za ovu godinu, istakao da uskoro kreće, kako je rekao, sektor tri, sekcija osam, a kasnije i sekcija devet.

„Adrani-Mrčajevci kreće već za mesec dana“, objasnio je on i istakao da je za Adrane važno uređenje vodotoka, jer su plavili svaki put.

Na pitanje šta je sa obnovom mostova koji su srušeni tokom poplava 2019.godine,uz konstataciju da su samo tri napravljena, Vučić je rekao da mu je navajžnije što je u Sirči izgrađen most, što je obećao ranije.

„Proveriću sam šta je sa ostalim mostovima. Pre nego što dođem u Kraljevo građani će moći da vide da smo spremni da obnovimo mnogo više“, kazao je on i dodao da će se nastojati da se obnovi što je moguće više.

Naglasio je da spajanje autuputem Čačak-Kraljevo znači mnogo, i da posle ostaje da se poprave putevi.

„Zatim ćemo moći da maštamo i pokušamo da proširimo put ka Raški i Novom Pazaru. A Novi Pazar će dobiti vezu preko Požege, Arilja i Ivanjice. Čitav južni i jugozapadni deo zemlje biće povezan sa centralnim delom“, istakao je on.

 

Godfri: Mudre investicije dodatno će ojačati privredu SRB

Ambasadori SAD i Velike Britanije Entoni Godfri i Šan Meklaud izrazili su zadovoljstvo napretkom radova na Moravskom koridoru uprkos pandemiji, izgradnji mosta preko Južne Morave kod Stalaća, na trasi puta dugog 113 kilometara i ocenili da će zahvaljući toj investiciji privreda Srbije biti još jača.

„Privreda Srbije bila je jaka na početku pandemije a biće jaka i posle nje zahvaljujući mudrim investicijama Vlade Srbije u budućnost zemlje“, rekao je Godfri.

Investiranje u autoputeve koje podstiču i ekonomiju, pomoći će da Srbija postane bitan faktor na Balkanu i da se u Srbiji poveže više od pola miliona ljudi, rekao je Godfri.

Dodao je da će izgradnja autoputa pogurati rast preko 20.000 malih i srednjih preduzeća.

Optički kablovi duž cele trase autoputa biće digitalna kičma čitavog regiona, a to će značiti brzi itnernet i bolju komunikaciju s celim svetom, rekao je ambasador SAD koji je predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću iskreno zahvalio na pozivu da prisustvuje ovom obilasku i zato što projektu pridaje veliku pažnju.

Dodao je da je ponosan na saradnju sa Vladom Srbije i zahvalio državnom vrhu Srbije što je obezbedio i vakcine za sve radnike kompanije Behtel koja radi na tom projektu.

Zahvalio je Vladi Srbije i na tome što su za realizaciju projekta izabrali svetski uspešna firmu Behtel koja ima zadatak i znanje da izgradi taj autoput.

„Posvetiću se praćenju rada na projektu dok ne bude gotov, a tada ću se ponosan na partnestvo sa Srbijom u njenom privrednom razvoju, provozati autoputem“, rekao je Godfri i dodao da će nakon toga svi imati priliku da prate, kako je rekao, ekonomski rast i prosperitet ovog regiona i ove zemlje.

Ambasadorka Meklaud izrazila je zadvoljstvo time što može da vidi napredak projekta, i dodala da joj je veliko zadovoljstvo da Britanija podržava razvoj infrastruktuire u Srbiji.

„Izuzetno je važno je da takvi važni projekti budu građeni sa visokim standardima uključujuhi i one ekološke. Drago mi je da možemo da pomognemo“, rekla je Meklaud i dodala da Velika Britanija i Srbija zajednički rade na jačanju trgovinskih i ekonomski veza i produbljivanju svih ostalih vidova saradnje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Petak
-

Trenutna temperatura 22°C

-

Subota
Pretežno sunčano

Max: 29°C
Min: 19°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana