Da biste napravili medijski projekat potrebna je ideja koju ćete razvijati uz pomoć stručnjaka iz te oblasti. Radionice koje je organizovalo Profesionalno udruženje novinara Srbije polaznicima će skratiti put od ideje do realizacije i na pravi način će ih usmeriti.
Slađana Ostojić, generalni sekretar PROUNS objašnjava da je veoma interesantno videti kako na radionice dolaze ljudi sa različitim iskustvom, kada su u pitanju projekti, od onih koji su mladi novinari u redakciji i tek sada počinju da učestvuju u realizaciji, do onih koji godinama rade i na pisanju i na realizaciji projekata.
„Kada postoji veliki broj projekata potrebno je da se ideja koju imate po nekom kriterijumu izdvoji i da je prepoznaju medijski stručnjaci koji će sufinansirati čitav projekat“, kaže ona.
Violeta Jovanov Peštanac, iz Centra za informisanje Oblak Pančevo, kaže da je jako važno znati na šta treba da obratiti pažnju i o čemu treba više da se povede računa, o detaljima koji su bitni komisiji.
„Razmena iskustava mnogo znači, jer iz nečijih grešaka ili iskustava mnogo naučite i možete to da primenite u praksi. Različiti su mediji, samim tim i načini pisanja. U medijima najčešće ne razmišljamo projektno, pa očekujem da ćemo to dobiti na ovim seminarima“, rekla je Jovanov Pešterac.
Pored gradskih medijskih konkursa, kojih je samo ove godine bilo osam, veliki broj lokalnih samouprava raspisuje konkurse gde pokušavaju da se probiju i kvalitetne sadržaje plasiraju na medijskom tržištu.