Vesić: Šinski sistemi 2030. dominantan podsistem u javnom prevozu Studio B

Objavljeno: 12.10.2021. 13:05 Izmenjeno: 12.10.2021. 20:16

Plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji Beograda trasira razvoj saobraćaja u gradu i omogućava da 2030. godine šinski sistemi postanu dominantan podsistem kada je u pitanju javni prevoz, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

„Očekujemo da će plan pred odbornicima biti u prvoj polovini novembra i da će Beograd tada konačno dobiti svoj plan generalne regulacije šinskih sistema – prvi celovit plan u istoriji našeg grada koji će omogućiti da 2030. godine šinski sistemi postanu dominantan podsistem kada je u pitanju javni prevoz“, rekao je Vesić za Tanjug.

Naveo je da plan generalne regulacije šinskih sistema podrazumeva razvoj gradske železnice (putničke i transportne), proširenje tramvajskih linija i izgradnju metroa.

Primetio je da se u javnosti najviše priča o metrou jer je on najzanimljiviji pošto se obećava 51 godinu, ali da je suštinski ovim planom predviđen razvoj svih šinskih sistema na teritoriji Beograda.

Kada je reč o tramvaju, naveo je da će tramvajske linije biti proširene za 42,6 kilometara.

Pojasnio je da je planirano produženje tramvajske linije od Požeške ulice prema Ceraku i tom kraju grada čime će, dodao je, veliki broj ljudi moći tramvajem da se prebaci do Požeške ulice, a kasnije i da pređe na metro jer će u toj ulici biti metro stanica.

Takođe, naveo je da je planirano produženje tramvajske linije od ulice Jurija Gagarina prema Bežnijskoj kosi, kao i produženje tramvajske linije od Bogoslovije prema Adi Huji, pa onda mostom na levu obalu Dunava, te da će čitava leva obala Dunava biti obuhvaćena tramvajem.

Kada je reč o gradskoj železnici, Vesić je rekao da će ovim planom biti utvrđena potpuno nova pruga koja do sada nije postojala, navodeći da će od železničke stanice Zemun biti obuhvaćen Surčin, centar Surčina, nacionalni stadion koji će biti izgrađen i aerodrom.

„Do aerodroma će se dolaziti gradskim vozom kao što je slučaj u svim velikim metropolama, a od nacionalnog stadiona biće produžena linija sve do Obrenovca tako da će i Obrenovac dobiti svoju stanicu BG voza, odnosno gradske železnice“, rekao je Vesić.

Osim toga, naveo je da je na mnogim mestima planirana izgradnja duplih koloseka prema Mladenovcu i Lazarevcu.

Govoreći o metrou, Vesić je rekao da su planirane tri linije metroa koje su, kako kaže, rezultat dugotrajnog rada koji je trajao nekoliko godina, na čemu su radili stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i renomirane strane kompanije kao što su britanska kompanija „WSP“, francuska kompanija „Ežis“ i jedna bečka kompanija.

Vesić je rekao da su na osnovu master plana saobraćaja koji je urađen 2017. godine, modela saobraćaja i brojanja putnika utvrđene ove linije metroa kao najoptimalnije.

„Naravno da linijama metroa ne možete da obuhvatite svaki deo grada, ali zato postoje drugi vidovi prevoza kao što su širenje tramvajske mreže i BG voza tako da na taj način dobijamo celovit sistem u kome ljudi mogu brzo i lako, prelazeći iz jednog u drugi prevoz da se dođu tamo gde žele“, rekao je Vesić.

Naveo je da će izgradnja metroa početi u novembru ove godine i da će prva linija biti gotova do 2028. godine, a druga 2030.

„Do tada će biti završen BG voz i proširene tramvajske linije tako da ćemo 2030. godine imati svega između 500 i 600 autobusa u saobraćaju jer će sve drugo biti pokriveno šinskim sistemom“, rekao je Vesić.

Naveo je da će svi autobusi biti na gas i dodao da ovaj plan, osim što ima saobraćajno opravdanje jer omogućava da se ljudi brži prevoze i da grad funkcioniše kao celina, ima i svoje svoje ekološko opravdanje jer će se, imajući u vidu da su metro, železnica i tramvaj ekološki vidovi prevoza, bitno smanjiti zagađenost jer više neće biti toliko autobusa na ulicama.

Ovaj plan, dodao je Vesić, predviđa i širenje razvoja dela beogradskog čvora kada je u pitanju teretni saobraćaj.

„Današnja sednica je važna za budućnost Beograda jer ovim planom trasiramo razvoj saobraćaja u Beogradu, odnosno donosimo važnu odluku da sa autobuskog i automobilskog pređemo na šinski saobraćaj“, rekao je Vesić i zaključio:

„Očekujem da se posle sednice obrade sve primedbe koje će razmatrati Urbanistički zavod Beograda. Kada se bude završilo sa time bićemo spremni da u prvoj polovini novembra na Skupštini grada usvojimo plan generalne regulacije šinskh sistema što će omogućiti da se izda građevinska dozvola i da počnemo sa izgradnjom metroa u novembru, kako je i obećano“, rekao je on.

 

Vesić: Metro počinje da se gradi u novembru

Najbolja vest sa današnje sednice jeste da su se i opozicione stranke, koje su inače negirale da će se metro ikada graditi u Beogradu, shvatile da će se on graditi već u novembru i zato je današnja rasprava trajala toliko dugo, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić nakon održane javne sednice o Nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji Grada Beograda.

– Očigledno je da je to za mnoge bilo suočavanje sa istinom, a to je da ćemo mi prvi, posle 51 godine početi da gradimo metro. Ovakve rasprave i služe zato da se čuju različita mišljenja, pa su tako i komisija i Urbanistički zavod prihvatili neke predloge i zato ovaj proces i postoji, odnosno da se proveri još jednom da li postoje još neka nova rešenja koja mogu da unaprede bilo koji urbanistički plan – kazao je Vesić.

On je istakao da su se danas čule različite stvari, pa tako i da neke institucije predlažu trase metroa na osnovu podataka iz 1981. godine.

– Najvažnije od svega jeste da će metro početi da se gradi za manje od mesec dana. Žao mi je što se većina onih koji su davali svoje primedbe nisu bavili Planom generalne regulacije šinskih sistema, niti time da treba da produžimo tramvajske linije za više od 42 kilometra, da treba da tramvajem spojimo Bežaniju, te da Cerak Vinogradi dobiju tramvaj, baš kao i leva obala Dunava, a BG voz da dobiju Lazarevac, Surčin, Obrenovac, Sopot, Barajevo, Mladenovac. Čuli smo i pokušaje da se ukine BG voz, tramvaj u Bulevaru kralja Aleksandra, ali smatram da je za Beograđane važno da smo konačno završili poslednji korak pred sednicu skupštine koja treba da usvoji ovaj plan i da ćemo moći da krenemo u izgradnju metroa. To znači da ćemo 2030. godine imati dominantni šinski sistem koji čine metro, tramvaj i BG voz. Sva tri su za nas podjednako značajna i Beograđani će imati moderan sistem, a metro će odrediti pravce razvoja grada. Beograd prvi put u istoriji dobija ovakav dokument i ulazimo u Skupštinu grada sa sjajnim rešenjem koji će omogućiti da Beograd konačno dobije metro, potpunu gradsku železnicu i proširenje tramvajske mreže – rekao je Goran Vesić.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Petak
-

Trenutna temperatura 22°C

-

Subota
Pretežno sunčano

Max: 29°C
Min: 19°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana