Objavljeno: 20.02.2023. 15:09 Izmenjeno: 20.02.2023. 15:09

  Gledateljka ima problem sa JKP „Infostan tehnologije“ . Tužili su je da nije platila račune u 2005. i 2006. godini. Gledateljka pita koliko godina se čuvaju računi? (Darinka)     Iz JKP „Infostan tehnologije“ dobili smo sledeći odgovor:   Korisnici komunalnih usluga na svakom mesečnom računu dobijaju precizno stanje svih svojih obaveza. Pored redovnog […]

 

Gledateljka ima problem sa JKP „Infostan tehnologije“ . Tužili su je da nije platila račune u 2005. i 2006. godini. Gledateljka pita koliko godina se čuvaju računi? (Darinka)

 

 

Iz JKP „Infostan tehnologije“ dobili smo sledeći odgovor:

 

Korisnici komunalnih usluga na svakom mesečnom računu dobijaju precizno stanje svih svojih obaveza. Pored redovnog mesečnog zaduženja korisnicima koji ne izmiruju obaveze u roku dospeća, na računu su istaknuta sva tužena i tekuća dugovanja, dok redovne platiše dobijaju Zahvalnicu za redovno izmirenje obaveza, što je potvrda da nemaju dugovanja prema Sistemu objedinjene naplate. Na taj način svaki mesečni račun je ujedno i potvrda korisnicima da li imaju dug, koliko on iznosi i iz kog perioda datira.

 

Pored fizičkih računa, korisnici na mobilnoj aplikaciji i portalu e.Sanduče, u svakom trenutku imaju pristup celokupnoj elektronskoj bazi računa objedinjene naplate i evidentiranih uplata. Takođe, korisnici prilikom svakog pojedinačnog elektronskog plaćanja dobijaju mejl o potvrdi uspešnosti obavljene transkacije, što je takođe potvrda da je račun izmiren.

 

JKP „Infostan tehnologije“ na lični zahtev korisnika izdaje Potvrdu o izmirenim dugovanjima.

 

Imajući u vidu važeće propise, preporuka preduzeća je da korisnici čuvaju račune do tri godine, naročito u situacijama kada je pokrenut sudski spor, ukoliko je bila uložena neka reklamacija ili je došlo do promene vlasnika stana, kao i u drugim slučajevima za koje je neophodna prateća dokumentacija.

 

Preduzeće u zakonskim rokovima pokreće postupke prinudne naplate, a korisnici na mesečnim računim imaju iskazana utužena dugovanja. Sve informacije o postupcima prinudne naplate korisnici mogu dobiti u ekspoziturama i putem mejla prinudnanaplata@infostan.rs .

 

 

Gledateljka se žali da joj već tri ili četiri meseca stiže umanjen iznos na uplatnici Infostana. Ona kaže da je pokušavala da pozove JKP „ Infostan tehnologije“, ali bezuspešno. (Milka)

 

 

Odgovor JKP „Infostan tehnologije“:

 

JKP „Infostan tehnologije“ obavlja delatnost objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga kao delatnost  od opšteg interesa u smislu Zakona o javnim preduzećima. Pravni i drugi aspekti obavljanja delatnosti regulisani su Odlukom o načinu plaćanja komunalnih usluga koju je usvojila Skupština grada Beograda, koja je kao osnivač JKP Infostan tehnologije Beograd navedene poslove poverila ovom Preduzeću.  JKP Infostan tehnologije, u skladu sa propisima koji uređuju sistem objedinjene naplate vrši formiranje i izdavanje računa na osnovu podataka dobijenih od davalaca usluga koji su deo sistema objedinjene naplate.

 

Naše preduzeće na mesečnom nivou dobija naloge komunalnih kuća koje su davaoci komunalnih usluga, a u kojima su iskazani parametri o potrošnji. Na osnovu dobijenih naloga formira se račun koji korisnicima stiže na kućnu adresu. Ukoliko je korisnicima povećana potrošnja neke komunalne usluge na računu, oni mogu da ulože reklamaciju direktno kod davaoca usluge ili preko JKP Infostan tehnologije. Kada primi reklamaciju, naše preduzeće je prosleđuje davaocu usluge koji je jedini nadležan da utvrdi da li je reklamacija opravdana ili ne, o čemu potom obaveštavamo korisnika.

 

 

Korisnici svoje zaduženje mogu proveriti na aplikaciji e.Sanduče, putem Besplatnog pozivnog centra 0800 011 018, mejlom ili lično. Korisnik koji Vam se obratio nema velike oscilacije u iznosu na računima, a ukupno zaduženje je bilo manje prilikom ostvarenja prava na popust pri plaćanju.

 

 

 

Gledateljka ima problem sa upravnikom stambene zajednice koji je stupio na tu dužnost pre dve ili tri godine. Gledateljka je navela da je je reč o prinudnom upravniku. Ona kaže da upravnik ništa ne radi, ništa ne popravlja i uopšte se ne pojavljuje. Gledateljku zanima podleže li on nekoj kazni? (Svetlana)

 

Gledateljka se za rešavanje ovog problema može obratiti Komunalnoj opštinskoj inspekciji koja postavlja prinudne upravnike stambenih zajednica, ukoliko je prinudni upravnik izabran iz redova stanara. Ako prinudni upravnik nije stanar navedene stambene zgrade, žalbu na rad profesionalonog upravnika gledateljka može uputiti Privrednoj komori Srbije koja je nadležna za rad profesionalnih upravnika.

 

 

Gledalac se žali na način na koji je njegova majka koja je imala infarkt lečena u KBC „Zvezdara“. On navodi da je zbog nemarnosti lekara njegova majka preminula. (Nikola)

 

Preporučujemo našem gledaocu da se za sve potrebne informacije o postupanju u ovakvim slučajevima obrati gradskoj Kancelariji za zaštitu prava pacijenata, čije je sedište u Tiršovoj ulici br. 1 (prizemlje, kancelarija broj 9), a to može učiniti pozivom na broj telefona 011/360 5634 radnim danima od 07.30 do 15.30 časova ili imejlom na adresu savetnik.pacijenata@beograd.gov.rs.

 

 

 

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Petak
-

Trenutna temperatura 22°C

-

Subota
Pretežno sunčano

Max: 29°C
Min: 19°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana