Iako trgovci računaju na oporavak prodaje zbog bolje situacije u američkoj ekonomiji, oni promatraju stanje i izvan okvira ekonomskih podataka, smišljajući načine kako da povećaju prodaju i preteknu druge trgovce, prenosi agencija AP.
„Bitka“ za udeo na tržištu dolazi u trenutku kada analitičari iz kompanije „Bejn“ tvrde da bi kompanija Amazon mogla „prigrabiti“ polovinu od ukupnog rasta prodaje tokom praznične sezone.
Analitičari predviđaju zdravo povećanje prodaje u novembru i decembru, u uslovima kada je stopa nezaposlenosti u SAD na 17-godišnjem minimumu od 4,1 odsto, a poverenje potrošača snažnije nego pre godinu dana.
Nacionalna federacija trgovaca očekuje da će se prodaja barem poklopiti sa prošlogodišnjim rastom od 3,6 odsto, i da će onlajn potrošnja porasti za 11 do 15 procenata.
Tokom petodnevnog praznika, oko 69 odsto Amerikanaca ili 164 miliona ljudi namerava da kupuje u nekom trenutku, prema anketi Nacionalne fedracije trgovaca, dok bi „Crni petak“ trebalo da bude naprometniji dan, kada se očekuje oko 115 miliona kupaca.