U navedenom kalendarskom periodu, izvan naseljenih mesta, obavezno je (u prtljažniku) imati lance ili druga sredstva za povećanje trakcije, navodi se u saopštenju Agencije.
Kada je sneg na kolovozu, lanci se montiraju na pogonske točkove i to na onim saobraćajnicama gde je označena obavezna upotreba.
U naseljenim mestima, vozila ne moraju biti opremljena lancima.
U zimskoj opremi autobusa i teretnih vozila obavezna je još i lopata.
Agencija takođe, napominje da dubina gazećeg sloja na pneumaticima mora biti minimum 4 mm i da se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.
Letnje gume, na temperaturi ispod sedam stepeni, gube svoju najvažniju karakteristiku – dobro prijanjanje na asfalt, a njihov zaustavni put prilikom kočenja je i do dva puta duži od propisanog traga koji ostavljaju zimski pneumatici.
Veća dubina kanala na šarama guma za zimu glavni je razlog zato što čak i najjeftiniji zimski pneumatici imaju četiri puta bolje prianjanje nego letnji, podseća se u saopštenju i dodaje da su šare zimskih guma tako oblikovane da sprečavaju zadržavanje snega i pojavu „akvaplaninga“.
Agencija napominje i da su zimski pneumatici bolji za upotrebu čak i kada su kolovozi suvi, ako su temperature niže od sedam stepeni, kao i da je konstrukcija metalnog „kostura“ zimske gume tvrđa i otpornija na mehaničke udare.
Pneumatike starije od pet godina potrebno je detaljno kontrolisati jednom godišnje, odnosno najbolje prilikom redovne promene sa letnjih na zimske i obrnuto.
Agencija za bezbednost saobraćaja apeluje na vozače da prilagode vožnju uslovima na putu, poštuju saobraćajne propise i budu oprezni tokom vožnje.