Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela “Iriški venac“ tanjug

Objavljeno: 29.04.2025. 11:21 Izmenjeno: 29.04.2025. 16:55

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela „Iriški venac“ u okviru projekta izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma (Fruškogorski koridor). Zajedno sa predsednikom u obilasku su i predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor JP „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak, […]

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela „Iriški venac“ u okviru projekta izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma (Fruškogorski koridor). Zajedno sa predsednikom u obilasku su i predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor JP „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da je iskopano 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi tunela “Iriški venac“, najdužeg tunela u Srbiji, od oko 3,5 kilometara Vučić je na Instagram nalogu “buducnostsrbijeav“ objavio video u kome je prikazano izvođenje radova na saobraćajnici Novi Sad – Ruma (Fruškogorski koridor) u okviru koje se gradi tunel “Iriški venac“. “Danas je iskopano tačno 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi najdužeg tunela u Srbiji. Ponosan na Srbiju koja gradi, hvala narodu koji želi Srbiju koja radi“, poručio je Vučić. Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma iznosi 44,41 km. Tunel „Iriški venac“ sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3,5 kilometara. Od značajnijih aktivnosti trenutno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala, radovi na izradi primarne podgrade, sekundarne obloge sa prethodnim postavljanjem hidroizolacije, a počeli su i radovi na postavljanju hidrotehničkih instalacija i ispune inverta. Ukupno je izvršeno 85,20 odsto iskopa i to: leva cev: 2.953, 9 / 3.484 metara iskopa i desna cev: 3.046,9 / 3.523,5 metara iskopa. Do sada je ukupno iskopano 6.000 metara tunela, računajući obe tunelske cevi od ukupno 7007,5 metara. Sekundarna tunelska obloga: ukupno je izvedeno 3.857,0 metara, odnosno 54,61 odsto. Trenutni dnevni napredak je šest do osam metara iskopa, na sve četiri napadne tačke. Prema proceni izvođača radova, a u skladu sa trenutnim napretkom i očekivanim geološkim uslovima, spajanje desne tunelske cevi biće u oktobru 2025. godine, a leve mesec dana kasnije. Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida 24 časova dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama sa ukupno 245 angažovanih radnika i 52 jedinice mehanizacije i opreme. Samo u noćnoj smeni, angažovano je oko 95 radnika. Plan je da se probijanje tunela izvrši na stacionaži 21+000 što simbolično ukazuje na poštanski broj Grada Novog Sada. Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1,7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora. Na projektu je svakodnevno angažovano ukupno 790 radnika, inženjera i ostalog osoblja, kao i 285 jedinica mehanizacije i opreme. Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd – Novi Sad – Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma – Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac – Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević – Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije. Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E70. Na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom . Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka “Fruška gora” (izgradnjom tunela). Tunel „Iriški venac“ spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra, a izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine. Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, vredan 606 miliona evra, potpisan je u oktobru 2020. godine, u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića i ambasadorke NR Kine Čen Bo. Tunel „Iriški venac“ je, uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora. Radove izvodi kineska kompanija CRBC.

„Nekad je od Novog Sada do Loznica bilo potrebno tri i po sata, tako da kada ovo budemo završili, to će biti od neverovatne koristi za ljude“, rekao je Vučić. On je istakao da je ostvaren veliki napredak u realizaciji radova i da je do sada iskopano oko 6.000 metara od ukupno 7.007 metara tunelskih sevi. „Što znači da smo pri kraju. Čudesno izgleda. Ovo će biti u svakom smislu najduži i najveći tunel u Srbiji. Dugo vremena će ostati najduži i najveći tunel u Srbiji“, rekao je Vučić. Podsetio je da je tunel deo koridora koji ide od Novog Sada, Rume, Šapca i Loznice. „Time će veza južne Bačke, ali i severne Bačke, i zapadne Bačke, i severnog Banata i srednjeg Banata sa Republikom Srpskom i Bosnom i Hercegovinom, ali i Hrvatskom i Slovenijom, biti mnogo brža, mnogo jednostavnija“, rekao je Vučić.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Četvrtak
Vedro

Trenutna temperatura 19°C

Vedro

Petak
Pretežno sunčano

Max: 29°C
Min: 15°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana