Foto: Beoinfo
Radojičić i Basta su se osvrnuli na vremenske uslove koji su neuobičajeni za ovo doba godine, s obzirom na to da su tokom novembra temperature iznad prosečnih, što se odražava i na dinamiku grejanja.
Gradonačelnik Radojičić je pohvalio rad “Beogradskih elektrana” u prethodnim godinama i zahtevao da Beograđani imaju kvalitetno grejanje i ove zime. Direktor “Elektrana” je ponovio gradonačelniku da Beograđani mogu da budu bezbrižni i da će ovo preduzeće kao i do sada kvalitetno grejati sugrađane.
2 Responses to “Gradonačelnik zahteva kvalitetno grejanje za Beograđane”
Godinama se prikriva ključni problem vezan za naplatu grejanja jer se ne primenjuje ODLUKA O NAČINU PLAĆANJA KOMUNALNIH USLUGA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA , objsvljena u Sl.Listu grada Beograda br.24/2003 god. u članu 3.stoji;U toj odluci jasno stoji da se naplata obavlja po STVARNOG UTROŠKA VODE; POTROŠENE TOPLE VODE;TOPLOTNE I ELEKTRIČNE ENERGIJE u prethodnom obračunskom periodu: Svi ovi mesečni iznosi koje naplaćuje Infostan su samo AKONTACIONE KUPOVINE vode, toplotne energije i dr, a da se prikaz OBRAČUNA NE PRIKAZUJE A VIŠE UPLAĆEN NOVAC SE ZADRŽAVA; Obaveza gradonačelnika je da naredi da se ova odluka primeni od strane JKP i da se prekine ove nezakonite naplate sa kojim se građani REKETIRAJU a novac rebalansom buđeta prisvaja i unosi u BUĐET. Račini Infostana moraju da su zasnovani na OTPREMNICAMA gde su uneta stanja mernih uređaja za vodu, zajedničku električnu energiju i grejanje, a ovakvi nisu validni ni verodostojni što bi gradonačelnik morao da zna. Merni uređaji i postoje da bi potrošač platio samo izmerene količine pomnožene sa prodajnom cenom i nemože se sa nizom izmišljenim stavkama uvećavati obaveza korisnika za plaćanjem. Ako je u ovoj grejnoj sezoni isporuka toplotne energije smanjena što je evidentno, dužnost je gradonaćelnika da naredi Toplani i Infostanu da primene Odluku o načinu plaćanja komunačnih usluga ::::::: kaoko bi se konačno ona i primenula jer do sada posle 116 god to se svesno izbegava a STVARNA POTROŠNJA se ne fakturiše ISPRAVNO: Gradonačelnik bi trebao da pročita ovu Odluku jer u članu 18. ali to se ne prikazuje i tako korisnici i nemaju šansu da provere ispravnost naplate i ULOŽE REKLAMACIJU , sem ako sami ne kontrolišu i očitavaju merne uređaje a što u praksi niko ne radi , a zgrade nemaju sačuvane podatke očitanih stanja i niko nije u stanju da ovakvu prevaru dobije na Sudu. To je i bio razlog, da je Vlada povukla sve tužbe iz Sudova od komunalnih preduzeća jer su te tužbe neosnovane jer nemaju ključne podatke na osnovu kojih je izdat račun. Tu nadležnost da ODLUČUJE umesto Suda dodelila je JAVNIM IZBRŠITELJIMA , kako bi izbegla sudski proces koji bi morao da dobije korisnik usluga jer su izvorni podaci na osnovu kojih se korisnik tereti za dug su neispravno utvrđeni i nisu validni. Plašeći se takvog scenarija gde bi svi korisnici imali osnov za povraćaj novca (kao što je bilo sa starom deviznom štednjom ) Vlada je na ovakav način sprečila korisnike da mogu u sudskom postupku da ostvare svoja prava.
Jasno je da će se i ove grejne sezone isporučiti možda najviše 50% plaćenih kwh , a da korisnici to nisu u stanju da shvate i reaguju jer se naplata ne obavlja zakonito , a to je OBAVEZA GRADONAČELNIKA da promeni i naplatu uvede u zakonite tokove.
Kako je moguće da posle 55 god od kako se Beograđani greju daljinskim grejanjem ne dobijaju ispravne račune sa očitanim stanjem kalorimetra u predajnoj stanici objekta i na koji način se korisnik zadužuje za iznose plaćanja tokom cele godine izostavljanjem oidatak o ukupnoj grejnoj stanbenoj površini na koju se mesečna isporučena toplotna energija deli. Ovakvim načinom naplate od građana se krije da je cenovnik toplane falsifikovan jer je formirana cena 1432,71 din/m2 stana god (kojom se zadužuju korisnici ustvari formirana sa dvostruko većim količinama kwh (189,2615 kwh/m2 stana) nego što se prosečno godišnje isporuči po m2 stana,Prosek dobijen za zadnjih 14 grejnih sezona iznosi 90,0898 kwh/m2 UKUPNO ZAGREVANOG PROSTORA U OBJEKTU , a za plaćanje je 96,8708 (jer se plaća i grejanje hodnika i dr) Tako svaki korisnik plati godišnje sa dvostruko većim iznosom akontacije iznos obaveze za dve grejne sezone. Grejna sezona nije razmerena roba, već svake godine se isporučuje različita količina kwh po m2 stana, ali svake god korisnik isto plaća bez obzira koliko je toplana isporučila. Cena 1432,71 din/m2 god za „PAUŠALNO PLAĆANJE“ koju plaća 313.803 korisnika (kojima Infostan fakturiše bez prikaza OBRAČUNA) je samo jednak iznos AKONTACIJE ZA KUPOVINU kwh, ali se STVARNA OBAVEZA UTVRĐUJE TEK NAKON OBRAČUNA između kupljenih akontacionih kwh i isporučenih kwh u grejnom periodu.
Navešću samo podatke od zadnjih 4 god o isporučenim kwh /m2 objektu i u zagradi po m2 stana za plaćanje, U 2015/16 89,1879 kwh/m2, (96,0166); u 2016/17 108,4911 I (116,2026); u 2017/18 88,2537i (94,5265; i u 2018/19 82,9686 i (88,8659 kwh/m2 za plaćanje.
U ovoj sezoni 2019/20 isporučeno je u Oktobru 0,9775 kwh/m2 stana , a u Novembru = 8,6739 što je ukupno 9,6449 kwh/m2 stana za plaćanje i ti podaci moraju se nalaziti u računu Infostana. Tako za dva meseca stvarna obaveza iznosi za stan od 60 m2 x 9,6449 kwh/m2 x 7,57 din/kwh =73,04 din/m2 x 60m2=4.382,53 din -7% (za plaćanje u roku)=4075,75 din.