Bleher, veliki rumunski prozni pisac i pesnik, studirao je medicinu u Parizu, ali je 1928. godine oboleo je od tuberkuloze kostiju od koje je umro 1938 godine.
Pored knjige pesama „Providno telo“, Bleher je napisao autobiografske romane „Zbivanja u neposrednoj nestvarnosti“, „Srca sa ožiljcima“, „Zapaljena jazbina“ i „Dnevnik iz sanatorijuma“. Po romanu „Srca sa ožiljcima” snimljen je istoimeni film koji se poslednjih godina s velikim uspehom prikazuje na evropskim filmskim festivalima.
Premda teško bolestan i vezan za lečenje i krevet, Maks Bleher je vodio intenzivnu prepisku s nekim od najvažnijih pisaca i filozofa svog vremena kao što su Martin Hajdeger, Andre Žid, Andre Breton, Ilari Vonka i drugima.Bleherova obimna prepiska objavljena je 1999. godine na rumunskom.
Ovaj autor čudne sudbine, živeo je kratko, a njegov opus je bio dugo izvan čitalačke i književne javnosti. Poslednjih godina oživelo je interesovanje za njegova dela u Rumuniji,Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama. Bleherovi romani doživeli su čitav niz prevoda i veliki odziv kod kritike i čitalaca u različitim kulturama.
Svetska književna kritika uporeduje Maksa Blehera s Kafkom, Brunom Šulcom, Davidom Fogelom i drugim velikim piscima Centralne Evrope iz prve trećine XX veka. Njegovo delo nevelikog obima istovremeno je magično, upečatljivo, duboko autentično. Blehera često porede s Kafkom (ne bez razloga), ali najjača je njegova veza sa velikim slikarem nadrealizma Salvadorom Dalijem.
„Kao na Dalijevoj slici „Upornost sećanja“, na kojoj se časovnici tope, i ovde je sve na ivici topljenja. Kao da je Bleherov svet večito na ivici kolapsa; kroz veo predmetnosti, u njega zija ništavilo“, kaže se u književnom dodatku nedeljnika “Tajms” povodom američkog izdanja „Zbivanja u neposrednoj nestvarnosti”.
Njegov autobiografski roman predstavlja uzbudljivo svedočanstvo o jednom vremenu, o jednoj ličnoj sudbini i o neponovljivoj senzibilnosti pisca koji je istinski spoznao svoje vreme i tamne pretnje i izazove koji se u tom vremenu tridesetih uobličavaju u njegovoj neposrednoj stvarnosti.