foto Beoinfo
Druga faza koja će trajati 18. meseci obuhvata izgradnju četiri saobraćajne trake čime će, kaže Vesić, Bulevar patrijarha Pavla biti povezan sa Mostom na Adi i Adom Hujom.
Vesić kaže da je saobraćajno uređenje Beograda jedan od najznačajnijih projekata gradske uprave čime se rešavaju višedecenijski problemi građana.
– Most se nalazi na novom koritu Topčiderske reke. Pre više od godinu dana, kada smo počeli sa radovima, rekli smo da će prva faza radova podrazumevati izmeštanje korita Topčiderske reke. Taj posao smo skoro završili, ostalo je još oko 600 metara nizvodno da se završi. Korito Topčoderske reke smo izmestili kako bismo omogućili proširenje Bulevara patrijarha Pavla i kako bi on imao četiri saobraćajne i dve trake za tramvaj. Zahvaljujući tome, automobili sa Mosta na Adi mogu da idu prema Rakovici i Vidikovcu nesmetano, što znači da ovo neće biti usko grlo kao što je danas – pojasnio je Vesić.
Prema njegovim rečima, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda juče je raspisala tender za drugu fazu, to je gotovo 1,9 kilometara.
– U toj drugoj fazi uradićemo saobraćajnicu sa četiri saobraćajne trake, od Pere Velimirovića do Košutnjaka. To će omogućiti da se ide brže automobilima i da na taj način rešimo ovo usko grlo – istakao je Vesić.
Sledeći korak su još dve faze, dodao je zamenik gradonačelnika, faza povezivanja do Mosta na Adi – ta deonica je dugačka gotovo dva kilometra, i druga od Pere Velimirovića prema Kapitol parku i Vidikovcu.
– To su dve faze koje moramo da uradimo kako bi neko ko dolazi sa Mosta na Adi mogao bez ikakvih problema novom saobraćajnicom da se spusti sa mosta, a ne privremenom kao što je to sada slučaj. Na taj način ćemo graćane Rakovice i Vidikovca povezati sa Mostom na Adi. To govori o tome da Most na Adi nije završen, bez obzira koliko je koštao, jer je urađen bez pristupnih saobraćajnica. Mi smo pre godinu i po dana radili pristupne saobraćajnice sa Tošinog bunara prema Mostu na Adi, sada moramo da radimo ove pristupne saobraćajnice, kao i Topčiderski tunel. To govori o tome koliko je taj most ostao nezavršen i na pogrešnom mestu. Ono što je važno – ova saobraćajnica preko Borske treba da poveže novi most na Adi Huji, koji počinjemo da radimo 2021. godine, sa Mostom na Adi. Tako će se građani iz ovog dela nalaziti na unutrašnjoj obilaznici, što će im omogućiti da brzo dolaze u druge delove grada. Mi, osim ove velike obilaznice koju radimo zajedno sa Republikom Srbijom, radimo i dva prstena, spoljnu magistralnu tangentu i unutrašnji magistralni poluprsten kako bi građani mogli da imaju još dva prstena, još dve manje obilaznice u gradu – naglasio je Vesić i dodao da sve to pokazuje da se strateški planira uređenje grada „jer saobraćajno uređenje grada, posle samog uređenja Beograda, naš je najveći problem”.
Kako je pojasnio, za drugu fazu koja je raspisana juče, u vrednosti od 1,3 milijarde dinara, u maju ili junu će biti izabran izvođač i moći će da se krene sa izgradnjom.
– U međuvremenu, pošto će druga faza trajati 18 meseci, radi se projektovanje ka Kapitol parku i Mostu na Adi. Za jedan pravac postoji projekat koji treba da se izmeni jer želimo da zaobiđemo Topčiderski park maksimalno koliko možemo. Tako ćemo završiti čitav ovaj potez – rekao je Vesić.
On je zahvalio Miličkoviću i Kociću na dobroj saradnji u ovom projektu, što pokazujemo, kako je dodao, da zajedno možemo menjati stvari nabolje. Ovo je sigurno, naveo je on, najvažniji i najveći projekat kada je u pitanju Rakovica „jer ova opština može ponovo da bude ono što je nekada bila, lokomotiva razvoja Beograda, samo sada na drugačiji način”.