Posle nedelje dana probnog rada, gledalac kaže da je uzeo aparat za vodu od firme „La Fantana. Kaže da aparat ima ledenu vodu koju su pila deca i razbolela se, pa je hteo da otkaže uslugu i vrati aparat. Međutim, u firmi su prvo bili neljubazni, a onda mu je rečeno da ne može jer je sklopljen ugovor na godinu dana. Međutim, gledalac kaže da to nije tačno i da je on sa tom firmom dogovorio dvomesečni ugovor jer tako plaća. Pita šta da radi.
Sve o zaštiti potrošača može se naći na posebnom sajtu na adresi: http://zastitapotrosaca.gov.rs, koji je pod okriljem nadležnog Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Na istom sajtu nalaze se i uputstva u 4 koraka (nekada je stajalo 3 koraka ali je dodat međukorak – vansudsko poravnanje)
„Kome i kako uložiti prijavu:
1. korak: Obratite se trgovcu;
2. korak: Ukoliko vam trgovac ne izađe u susret, obratite se Regionalnom savetovalištu za zaštitu potrošača.
(za Beograd) Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) na telefon: 404-6300, 404-6301 i 404-6302 (od ponedeljka do petka od 14-18 časova). Prijem stranaka: utorkom, sredom i četvrtkom od 16-18 časova;
3. korak: Ukoliko vam Regionalno savetovalište ne reši problem, imate mogućnost da pokušate vansudsko rešavanje spora. Uslovi za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova su:
da je potrošač prethodno pokušao da neposredno sa trgovcem reši predmet spora i da su se potrošač i trgovac sporazumeli da će spor rešiti pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavljaju tela (posrednici i stalne arbitražne institucije) koja su upisana u Listu tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Ukoliko ste zainteresovani za mogućnost rešavanja vašeg potrošačkog spora vansudskim putem, možete se obratiti posrednicima upisanim u Listu tela koju vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. Lista tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova je javno objavljena na zvaničnoj internet stranici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija (gde se može preuzeti)
4. korak: Ukoliko ne rešite problem, predstoji vam sudska zaštita. Za potrošačke sporove vrednosti do 500.000 RSD ne plaća se sudska taksa!“, – stoji na navedenom sajtu.
Kako bismo bili korektni prema firmi, koja se pominje, pitanje smo prosledili i njima, posebno da objasne problem sa ugovorom.
Ako gledalac nije zadovoljan prethodnim, uvek se može obratiti nadležnom Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, odnosno Sektoru za zaštitu potrošača (kontakt tel. 3616-623) ili Sektoru tržišne inspekcije, (kontakt tel. 361-4334).