Spektakularnim plesom svih 27 izvođača prekrivenih bojom, završena je predstava koja je počela u subotu u 18 sati i bez prestanka trajala 24 sata.
Brz ritam i ples izvođča publika je na nogama pratila aplauzom, a pre gašenja svetla na sceni, četiri glumice bez odeće poručile su: “Ostavite se moći, uživajte u sopstvenoj tragediji. Diši, samo diši i zamisli nešto novo”.
Usledile su desetominitne ovacije i činilo se da publika i dalje nije umorna te je vraćala izvođače na scenu više puta.
Jedna od posetiteljki se okrenula ka Fabru koji je predstavu pratio iz poslednjeg reda sa svojom tehničkom ekipom i rekla “Hvala”.
Predstavnici Bitef festivala su dobijali čestitke za realizaciju do sada najzahtevnije produkcije, a čuli su se i komentrari “posle ovoga ne moram više ništa da gledam”.
Predstava se zasniva na celokupnoj grčkoj mitologiji iz Homerovih epova i tragedija Eshila, Sofokla i Euripida, a izvođači su tokom 24 časa prevazilazili sve granice svoje fizičke izdržljivosti.
Najazahtevnije scene, koje su trajale do iznemoglosti izvođača, dovodeći ih do transa, publika je bodrila glasnim aplauzom.
Sala je bila polupuna i tokom noći, a zahvaljucjuhi televizijskom prenosu, Bitef je ovoga puta bio dostupan ljudima širom Srbije.
Gola tela, orgije, krvavi zločini, slavlje Dionizija, sukob sa bogovima, heroizam, sve je to činilo jedinstven spektakl “Olimp”, u kome je Fabr objedinio niz žanrova.
Pozorišni stvaraoci, koji su pratili predstavu, ističu da je “Olimp” “spomenik ljudskoj izdržljivosti”, teatar koji ”iritira, ljuti, ponižava, stvara odbojnost i koji budi”, “povratak pozorištu”, u kome izvođači sa ogromnom strašću, mahnitošću igraju i izazivaju divljenje.
“Olimp”, koji je po oceni pojedinih kritičara promenio istoriju savremenog teatra, svečano je otvorio 51. Bitef festival.
Beogradsku publiku do 30. septembra na “Epskom putovanju” očekuje još pet predstava – “Biblija, prvi pokušaj” i “Carstvo nebesko” Jerneja Lorencija, “Sneg” i “Istrebljenje” Ersana Mondtaga i “(Sa)slušanje” Amira Reze Kuhestanija.