Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora od Pojata do Makrešana tanjug

Objavljeno: 29.04.2023. 09:34 Izmenjeno: 07.05.2023. 09:31

foto tanjug   Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće  otvaranju deonice na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana. Kako je saopštila Služba za saradnju sa medijima predsednika, otvaranje te deonice Moravskog koridora predviđeno je za 10:00 sati. Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo […]

foto tanjug

 

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće  otvaranju deonice na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana. Kako je saopštila Služba za saradnju sa medijima predsednika, otvaranje te deonice Moravskog koridora predviđeno je za 10:00 sati. Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa, čime će Kruševac biti povezan sa autoputem. To je prva „pametna“ saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom. Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi od postojećih autoputeva za ukupno 1,6 metara. Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra. Moravski koridor će povezati tri okruga – Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa autoputem Beograd – Niš i autoputem „Miloš Veliki“. Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave. Najsavremeniji autoput biće izgrađen „na tri Morave“ i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara. Moravski koridor činie tri deonice: Pojate – Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac – Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani – Mrčajevci – Preljina dužine 30,66 kilometara. Autoput se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni autoput.

Osim izgradnje 10 mostova na deonici Kruševac-Koševi, predviđeno je podizanje osam nadvožnjaka i jednog podvožnjaka,a već je završena gradnja sedam mostova nadvožnjaka, čija je ukupna dužina 282 metra.

Sastavni deo projekta su i radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave. Na ovom potezu postoje dva hidrotehnička objekta: prosek-novo korito u Mrzenici od 1,6 km, kao i obalautvrda na 14.-om km kojom se osigurava stabilnost puta.

I to su samo neke od brojnih prednosti, koje donosi dugo sanjani Moravski koridor.

Na 13-om kilometru je najduži most prve deonice koji natkriljuje Zapadnu Moravu:dugačak je 596 metara i ima 16 raspona. Sa leve strane vozila prelazi se na desnu obalu Zapadne Morave i te obale će se držati i u narednih 13 kilometara.

Sa najdužeg mosta prve deonice Moravskog koridora vidi se jasno državni put Kruševac-Kraljevo, kao i kružni tok dobro poznat putnicima koji putuju ka Pomoravlju ili Kopaoniku. I to nije jedina tačka gde će se skoro „dodirivati“ državni put prvog B reda br. 23 sa auto-putem Pojate-Preljina.

Izgradnja ovog mosta kako su posvedočili inženjeri „Behtel-Enke“,američko-turskog konzorcijuma koji je zadužen za kompletan projekat bila je najzahtevnija i to usled postojanja dve krivine. Bilo je potrebno da se zadovolji crtež i inženjerski proračuni, centrifugalna i centriopetalna sila.

Moravski koridor je ravničarski. Celom svojoj dužinom praktično je u dolini Zapadne Morave. Tehnička regulacija ove reke podrazumeva i izgradnju 60 km hidrotehničkih objekata, 23 km potpuno novog korita, 12 km regulacije postojećeg, 4 km jednostrane obaloutvrde i čak 22 km rekonstrukcije postojećih i izgradnje novih odbrambenih nasipa.

Koridor dužine 112,3 kilometra ima tri deonice: Pojate-Kruševac (27,83km), Kruševac-Adrani (53,88km), Adrani-Preljina (30,66 km). Spaja „srce Srbije“: Rasinski, Raški i Moravički okrug. Povezaće sedam gradova i opština(Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak), kao i Koridor 10 na istoku sa Koridorom 11 na zapadu.

Kako je ranije predočeno „Novostima“, čija je ekipa pratila napredak radova od decembra 2019.godine, kada je zvanično i krenula gradnja, Moravski koridor imaće 135 objekata (78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka, 30-ak propusta). Po završetku radova, od Pojata do Preljine trebali bi da se stigne za svega jedan sat i 10 minuta, čime će putovanje, usled velike gustine naseljenosti i brojnih saobraćajnih prepreka i putnih ograničenja, biti skraćeno za najmanje dva sata!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Četvrtak
Pretežno oblačno

Trenutna temperatura 25°C

Pretežno oblačno

Petak
Poslepodnevni pljuskovi

Max: 25°C
Min: 17°C

Poslepodnevni pljuskovi

Vremenska prognoza za 5 dana