FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ bs
Predsednik je kazao da bi obilaznica oko Gornjeg Milanovca trebalo da bude završena 2023. godine, a u prvoj polovini ili prvom kvartalu 2024. obilaznice oko Užica, Požege i Loznice.
Dodao je će jedino do 2025. ostati da se završi tunel ispod Kadinjače, jer je to veliki i komplikovan projekat.
Vučić je naglasio da ti projekti pokazuju koliko država brine i o građanima van Beograda, Novog Sada i drugih velikih gradova.
„Čovek koji premeće planine započinje sa premetanjem kamenčića, kaže drevna kineska poslovica. Mislimo da smo korak po korak i kamen po kamen krenuli da gradimo našu Srbiju i da napredujemo i brže nego što smo sami očekivali i nadali se pre nekoliko godina“, istakao je predsednik Srbije.
Vučić je najavio da će uskoro biti potpisan i komercijalni ugovor za gradnju obilaznice oko Kragujevca na koju će se nastavaljati brza saobraćajnica od Vučkovice ka Kniću Bumbarevom Brdu i Mrčajevcima, kako bi se Kraguejvac spojio sa tzv. Koridorom 11.
Dodao je da bi za nekoliko nedelje mogla da bude završena i otvorena deonica autoputa „Miloš Veliki“ od Preljine do Pakovraće u dužini od 11 kilometara.
Predstavnici vlade i Puteva Srbije potpisali su u Predsedništvu Srbije komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji pristupne saobraćajnice Gornji Milanovac – petlja Takovo sa predstavnicima kineske kompanije Power construction corporation of C hina.
Takođe, potpisan je i Okvirni sporazum o relizaciji projekata izgradnje obilaznica oko Požege, Užica, Loznice i tunela ispod prevoja Kadinjača.
Vučić je zahvalio ambasadorki Čen Bo na velikom angažmanu i trudu, kao i predstavnicima kineske kompanije, pošto to, kako je rekao, nije bilo lak posao, jer su projekti rasuti po Srbiji.
„Ali, ovo je za njih referenca i za budućnost i nešto što je veoma važno za ljude“, istakao je Vučić.
Naveo je da kreću radovi na obilaznici oko Gorenjg Milanovca i da će biti završeni za dve godine.
Vučić dodaje da će biti duga 9,5 km, a da je vrednost radova 30 miliona evra, što je i najveće ulaganje u sam Gornji Milanovac poslednjih decenija.
Predsednik je istakao da građani više neće morati kada dolaze sa autoputa da idu preko Takova, što je još 15 do 20 minuta vožnje.
Objasnio je da će obilaznica izlaziti na fabriku Metalac odnosno u severni deo Milanovca.
Vučić je dodao da je potpisan i krovni sporazum za obilaznicu oko Užica koja će biti duga 4,8 km, koja će imati i most od 200 metara.
Takođe, biće izgrađena obilaznica oko Požege u dužini od 3,8 km, obilaznica oko Loznice 13,6 km i tunel Kadinjaca od 1,2 kilometara.
Predsednik je naglasio, objašnjavajući na mapi, da će izgradnjom novog puta do Gornjeg Milanovca biti izmešten saobraćaj iz centra grada i da će deca biti mnogo sigurnija.
Kada je reč o Loznici, biće obilaznica od Lipničkog Šora na putu do Brezjaka kod Valjeva u dužini od 13,6 km, dodao je Vučić.
„Više kamioni neće prolaziti kroz Požegu, niti pored dve škole i sve će biti izmešteno iz centra, koji više neće patiti od velikog broja kamiona“, naglasio je on.
Kada je reč o tunelu Kadinjača, Vučić kaže da će taj infrastrukturni objekat biti od presudnog značaja za Užicu, Bajinu Baštu i celu Zapadnu Srbiju.
Taj tunel na pravcu Dub – Dubci od 6,28 km sa današnjih 45 do 50 minuta vožnje između Užica i Bašte skratiće putovanje na tom putu na pola sata.
„Imaćete perfektan put bez serpentina kao danas. Konačno ćemo sa Tarom i Perućcem i tim delom zemlje biti neuporedivo brže spojeni“, naveo je Vučić.
Govoreći o obilaznici oko Užica, kaže da kada se danas ide na Ponikve i Kadinjaču mora da se prođe kroz centar Užica, a ići će se obilazno kako bi se izašlo na put za Kadinjaču i Bajinu Baštu, čime se izbegava saobraćajni haos u Užicu i smanjuje zagađenje vazduha.
Predsednik je rekao da bi trebalo što pre završiti eksproprijaciju zemljišta kako bi ti projekti mogli da se realizuju.
Kako je rekao, kada ti projekti budu gotovi, ostaće samo da se urade centralne ulice u tim gradovima i opštinama.
Vučić je rekao da država želi da podigne i Ovčarsko-kablarasku klisuru, gde će biti napravljena „staklena kuća“ od pleksiglasa za turiste, koja će biti velika atrakcija.
Mnogo novca tamo ulažemo, jer želimo da podignemo Zapadnu Srbiju, a bez ovakvih stvari to ne možemo da uradimo, napomenuo je Vučić.
Predsednik je podsetio da su Kinezi angažovani i na izgradnji obilaznice oko Beograda na sektoru B i da očekuje da će graditi na sektoru C od Bubanj Potoka do Vinče, kao i da graditi beogradski metro.
„Ima mnogo projekata, ali na ovo sam posebno ponosan, jer pokazuje da nismo vodili računa samo o građanima Beograda“, dodao je Vučić.
Napomenuo je da će samo gradnja tunela Kadinjača koštati 60 miliona evra.
Poručio je da očekuje od Puteva Srbije da što pre urade eksproprijaciju zemljišta, a od kineske kompanije da sve to urade u predviđenom roku i kvalitetu.
Vučić je naglasio da Čačani imaju najviše razloga za radost, jer taj grad postaje velika raskrsnica zapadne ili centralne Srbije, kao što je to Niš na jugu zemlje.