Vučić: Povezujemo Srbiju kilometar po kilometar Studio B, Tanjug

Objavljeno: 07.11.2016. 09:14 Izmenjeno: 08.11.2016. 11:58

U prisusutvu 10 000 ljudi otvorena deonica autoputa Ljig – Preljina na Koridoru 11.

Premijer Srbije Aleksandar Vučić poručio je na otvaranju auto-puta Ljig-Preljina da ne krije radost, jer je ovaj autoput vidan dokaz da Srbija može bolje, da može da se menja, da više ne stoji u mestu, da nije zemlja bez puteva i zemlja bez snova.

„Hvala vam svima što ste došli, a posebno narodu i građanima Srbije, kojima nije bilo teško da dođu u Takovski kraj da se raduju uspehu i napretku Srbije“, rekao je Vučić obraćajući se na svečanosti na petlji Takovo pred oko 10 hiljada okupljenih.

On je rekao da ne krije koliko mu ovo znači, jer „povezujemo Srbiju kilometar po kilometar, ujedinjujemo Srbiju“.

„Pružićemo svakom mestu u Srbiji razlog za nadu“, rekao je Vučić.

„Danas ujedinjujemo zemlju“, rekao je premijer i podsetio da je od Ljiga do Preljine izgrađeno 40.4 kilometara puta kroz težak teren, da je izgrađeno 66 mostova i četiri najlepša tunela u Srbiji, urađeno korićenje reka, postavljeno 7,5 kilometara ograde za buku…“Imam osećaj kao da se nalazimo u Austriji, Italiji ili Nemačkoj“, primetio je Vučić. On je rekao da ne krije koliko mu ovo danas znači, da je svaki put novi početak i da su putevi „naša zajednička mera“.

Podvukavši da je ovo veliki dan za ovaj kraj i čitavu Srbiju, Vučić kaže: „Povezujemo Srbiju kilometar po kilometar – ujedinjujemo zemlju i nema većeg i uzvišenijeg zadatka od toga.“

On je podsetio da se u prethodnom periodu, od Titovog vremena, ništa nije gradilo, da je sve stajalo: „Tih 40 godina se nigde nismo kretali, išli smo unazad, stajali smo u mestu, bilo smo zemlja bez imena i bez snova, sve je stajalo“.

„Ne možeš da veruješ zemlji koja ne gradi puteve, iz nje se odlazi, a retko ko se usudi da dođe. Izgradnjom puteva se sprečava odlazak i dovode ljudi“, poručio je Vučić.

Kako je rekao, svaki naš put je i novi cilj i približvanje cilju, stepenik ka normalnijem i boljem životu, granica koju uspeš da pređeš, a da ostaneš svoj na svome. Prema njegovim rečima, ova zemlja može da stigne jako daleko, iza granica i najluđih snova, da drugima postane uzor. „Zato gradimo puteve, zato su nam potrebni za koraci od sedam milja. Samo jedan put je do tog cilja – sastavljen od mnoštva izgrađenih puteva, kilometara asfalta, naše sposlobnosti da to izgradimo. I zato sma srećan jer znam šta to znači i koliko smo blizu nastavka putovanja koje nas čeka“, poručio je on.

„Isplovi iz sigurne luke, otkrivaj, sanjaj, istražuj“, citirao je Vučić Marka Tvena, rekavši da dodaje i: „Putuj jer nema veće slobode od toga“. Važno je koliko ćeš na tom putu da naučis, kaže premijer, dodajući da je to najveći cilj koji možes da postigneš i da tražiš od države. „Pružamo i put i izbor“, rekao je Vučić. „Pravimo i pravićemo simbolično veliku Srbiju, toliko veliku sa prostorom za sve koji žele da dođu. Svejedno je kojim jezikom govore važno da su nam prijatelji, i da je to prijateljstvo neraskidivo. A oni koji nam nisu prijatelji nisu nam ni neprijatelji“, rekao je Vučić.

Kako je rekao, nastavićemo da gradimo taj put, da kopamo tunele, nećemo dozvoliti da nam okovi prošlosti onemoguće budućnost. „Kada otvaramo svaki kilometar naši puteva srećan sam, jer znam da smo bliži nastavku velikog putovanja kojim krećemo mešalicama, šleperima i kranovima, povezujući svaki danom sve više ljude i gradove. Slobode nema bez puta, jer on daje slobodu kretanja, izbora i mogućnosti“, naglasio je on.

Nema razloga zašto Srbija ne bi građanima mogla da pruži dobar život: „Nije vlada sagradila autoput, već srpske kompanije sa Azvirtom, radnici njihovim žuljevitim rukama ali njihov trud je plaćen a vraćamo i kredite, a n kao pre. Mi danas hoćemo da platimo račune i prethodnih generacija a da ne zadužujemo nove“, istakao je Vučić.

mapa_putevi-investicije

Samo otvorena izgrađena, povezana, zaposlena Srbija sa putevima može sutra da se odbrani od svakog neprijateljstva i zle namere, poručuje Vučić, dodajući da će se nastaviti rad na infrastrukturi.

„Putevi, samopouzadnje koji pružaju najbolja su zaštita jedne zemlje, najbolji način da pronađe sebe. Srbija je danas našla dragoceni deo sebe, nastaviće da traži sa svakim novim putem i svakim novim kilometrom“, poručio je premijer.

„Hvala što pokazujete ljubav, predanost, privrženost otadžbini i što radom možemo da pobedimo svaku mržnju, hvala n svakoj vrsti podrške. Živela Srbija“, zaključio je Vučić.

Pre otvaranja, Vučić je prošao danas u šleperu tunel Šarani na auto-putu Ljig-Preljina. On je pre nekoliko dana najavio da će to učiniti kako bi pokazao da nisu tačne tvrdnje iznete u pojedinim medijima da je tunel nizak i da kamioni ne mogu da prođu.

Deca otvorila auto put Ljig- Preljina

Auto put Ljig – Preljina nije danas otvoren uobičajenim presecanjem vrpce, već je grupa dece u narodnim nošnjama „protrčala“ i „odnela“ vrpcu svojim telima.

Premijer Aleksandar Vučić i ostale zvanice prisutne na svečanosti otvaranja te deonice Koridora 11 aplauzom su pozdravili taj čin, a zatim se Vučić slikao sa mališanima.

Mustafajev: Auto-put najlepši primer saradnje dve zemlje

Ministar ekonomije Azerbejdžana Šahin Mustafajev istakao je danas na otvaranju auto-puta Ljig-Preljina da je to najlepši primer uspešne i prijateljske saradnje dve države koji će doprineti razvoju ekonomije Srbije i transportnog potencijala naše zemlje.

Mustafajev je, čestitajući otvaranje deonice, istakao je da ta država sa Srbijom neguje veoma dobre odnose, navodeći brojne primere saradnje. On je podsetio da je projekat izgradnje auto-puta počeo na osnovu sporazuma o zajmu između Vlade Azerbedžana i Srbije, poptisan 2. februara 2012, za šta je bila predviđena uplata od 300 miliona evra. “Taj kredit je iskorišćen za izgradnju auto-puta koji odgovara najvišim standardima”, rekao je Mustafajev koji je dodao i da je na njegovoj izgradnji učestvovala i azerbedžanska kompanija Azvirt.

On je dodao i da predsednik Azerbejdžana Ilham Alijev veliki značaj pridaje saradnji sa Srbijom i da države uspešno sarađuju u međunarodnim organizcijama, podržavaju stavove druge strane i poštuju teritorijalni integritet i suverenitet.

Mustafajev je podsetio i na rad Međuvladine komisije za ekonomsku saradnju dve zemlje, koje su do sada imale četiri zasedanja i čiji su dogovori omogućili značajan doprinos razvoju privrede.

Podsetio je i da je ta država 2014. pomogla Srbiji sa 400.000 evra u rešavanju posledica velikih poplava koje su te godine pogodile našu zemlju, ali i da je ta država pomogla da se brojni objekti u Srbiji, poput Tašmajdanskog parka, rekonstruišu. S druge strane, konstatovao je ministar, Srbija je na prijateljstvo odgovorila podizanjem spomenika istaknutim umetnicima iz Azerbedžana. “Mnogo je primera odnosa na visokom nivou između Srbije i Azerbejdžana. I današnji događaj to još jednom dokazuje”, zaključio je Mustafajev.

Mustafajev je ipak rekao da sadašnja situacija ne odražva postojeći potencijal. “Nizak nivo logistike vrše negativan uticaj na trgovinske odnose. Mislim da bismo otvranjem zajedničkih preduzeća, mogli da izjaedmo na nova tržišta i pojačamo saradnju na poslovnom planu”, rekao je Mustafajev.

autoput-ljig-preljine-tanjugvideo

Autoput Ljig – Preljina na Koridoru 11 je dug 40,359 kilometara. Vrednost ugovorenih radova za Ljig – Preljinu iznosila je 308 miliona evra, od čega je 300 miliona za radove uplaćeno iz budžeta Azerbejdžana, dok je osam miliona evra obezbeđeno iz budžeta Srbije.

Građani, koji su na potezu od Čačka do Ljiga putovali Ibarskom magistralom ili će tek putovati otvaranjem nove deonice, dobili su bezbedniju, lakšu i kraću alternativu – Koridor 11, ističu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Deonica Ljig – Prelina na Koridoru 11 ne samo što je daleko bezbednija od Ibarske magistrale, koja važi za najopasniju deonicu u Srbiji, već je i oko 17 kilometara kraća, pa su procene, koje bi vozači od sutra mogli i da u praksi testiraju, da će se ovim putem od Ljiga do Preljine stizati za oko pola sata umesto za dosadašnjih oko sat vremena.

Glavni izvođač radova je azerbejdzanska kompanija Azvirt, a čak 101 domaća kompanija je radila kao podizvođač. Najveći izazov za građevinare bile je izgradnja tunelskih konstrukcija, kao i sanacija nepredviđenih klizišta. Na samoj trasi nalazi se veliki broj objekata – četiri tunela ukupne dužine dva i po kilometra, 66 mostovskih konstrukcija ukupne dužine pet kilometara. Najveći most je dug 600 metara. Predviđeni tunel Golubac (125 metara) je pretvoren u usek, dok se tunel Veliki Kik dužine 200 metara izvodio metodom otvorenog iskopa. Najduži tunel na deonici je tunel Šarani od 885 metara, zatim Brđani od 450 metara i Savinac od 270 metara.

Na deonici se nalaze i tri petlje – privremena petlja „Dići“ u mestu Dići pored Ljiga, koja povezuje Ibarsku magistralu sa novim autoputem. Zatim petlja „Takovo“ koja povezuje Gornji Milanovac sa novim autoputem i petlja „Preljina“ koja povezuje Ibarsku magistralu sa autoputem i preusmerava vozila prema Čačku ili Beogradu.

Vozači će deonicom Ljig-Preljina do kraja godine putovati bez plaćanja putarine.

One Response to “Vučić: Povezujemo Srbiju kilometar po kilometar”

  1. SRBIN каже:

    DA LI JE NEKO POMENUO POKOJNOG RADNIKA KOJI JE ZIVOT IZGUBIO NA ISTOM TOM MESTU,NA RADNOM MESTU???? KOJI JE IZA SEBE OSTAVIO 3-OJE DECE.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Četvrtak
Slaba kiša

Trenutna temperatura 4°C

Slaba kiša

Petak
Moguća kiša

Max: 8°C
Min: 4°C

Moguća kiša

Vremenska prognoza za 5 dana