foto tanjug
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izgradnji deonice auto-puta Novi Beograd – Surčin i najavio da će ta saobraćajnica biti otvorena 31. marta. Vučić je obišao radove na petlji Surčin 1 i istakao da su radovi skoro završeni i pohvalio kineske izvođače radova. Vučić je istakao da će kada auto-put Surčin – Novi Beograd bude završen građani dobiti najkraću vezu sa auto-putem Miloš Veliki i da će od Beograda do Čačka moći da se stigne za samo sat vremena. „Skoro sve je završeno (Surčin – Novi Beograd). Ovo su dobro uradili u odnosu na deonicu Miloša Velikog do Požege, gde se muče, ali ovo je odlično urađeno“, rekao je Vučić ambasadorki Kine Čen Bo. Obilasku prisustvuju i ministar građevinarstva Goran Vesić, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i drugi. Poručio je kineskim izvođačima da ubrzaju radove na delu od Pakovraće do Požege, kako bi auto-put do Požege bio gotov do kraja godine, a oni su mu rekli da im je cilj da ta deonica bude završena do kraja 2023. „Kaže ministar da ubrzate, jer ako nastavite ovom dinamikom, nećete uspeti da ispunite taj cilj“, rekao je Vučić i dodao da su tu već probijeni ranije predviđeni rokovi. Kineski izvođači su obećali da će 19. januara imati sastanak sa resornim ministrom i da će podneti detaljan izveštaj, kao i da bi već sledećeg meseca trebalo da imaju na deonici do Požege dodatnih 300 radnika. Vučić je istakao da su za Srbiju veoma važni kineski investitori. Predsednik je u razgovoru sa građanima rekao da će se, na njihov zahtev, graditi i izlaz za Jakovo sa petljom, što će koštati još oko dva miliona evra. Građani su rekli da će onda moći da stignu do Novog Beograda za samo pet umesto 25 minuta. Vučić je ponovio da će 31. marta biti otvoren auto-put Surčin – Novi Beograd i istakao da će se time dosta skratiti vožnja od Novog Beograda i drugih delova grada do Čačka, jer će trajati samo oko sat vremena. Projekat gradnje gradskog auto-puta od osam kilometara je završena više od 90 odsto i ostalo je da se asfaltira još 400 metara deonice, a glavni izvođač radova je kineska kompanija „Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani“. Od ukupno osam kilometara koliko je dugačka ova saobraćajnica, na oko sedam kilometara uređena je biciklistička staza kao i trotoar za pešake. Kako je ranije najavljeno, auto-put od Novog Beograda do Surčina, koji će biti najbrža veza ovog dela Beograda, posebno Zemuna i Novog Beograda sa autoputem „Miloš Veliki, biće završen i pušten u saobraćaj u martu. Gradnja je počela krajem marta 2021. godine, a tom saobraćajnicom će izlaz na auto-put „Miloš Veliki“ biti skraćen za oko 10 kilometara. Komercijalni ugovor za deonicu Novi Beograd – Surčin, čija je dužina 7,9 kilometara, potpisan je sa kompanijom „Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani“, a njegova vrednost je 70,5 miliona evra. Ta deonica auto-puta „Miloš Veliki“ je građevinski veoma zahtevna, jer prolazi kroz naseljeno područje. Kada ova deonica bude završena, vozači će moći da se uključe iz Vojvođanske ulice i Jurija Gagarina na Novom Beogradu. Saobraćajnica Novi Beograd – Surčin ima veliki značaj za stanovnike centralnog dela Beograda, jer će im omogućiti da direktno pristupe auto-putu „Miloš Veliki“ umesto da kao sada do njega dolaze preko auto-puta Beograd – Zagreb. Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd – Surčin projektovana je za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas. Ima po tri trake, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi su izgrađena i tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak. Na samom početku trase gradske magistralne saobraćajnice predviđena su uključenja iz dve ulice na Novom Beogradu, a dalje put vodi kroz ravnicu ka prvoj petlji, odnosno čvoru „Surčin 1“, tipa „poludeteline“. Kraj ove deonice je kod sledeće „velike petlje“ u Surčinu, posle koje počinje auto-put „Miloš Veliki“. Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će u martu (31. marta) biti završeni radovi na izgradnji gradskog auto-puta Novi Beograd – Surčin, čime će Beograđani dobiti najkraću i najbržu vezu sa sa auto-putem „Miloš Veliki“. „Hvala ambasadorki Čen Bo na podrsčci. I veliko hvala kineskim prijateljima na požrtvovanosti, kao i kineskim i srpskim radnicima na posvećenosti i što u roku završavaju ovaj važan gradski auto-put i rade dobro ovu važnu deonicu, koja ima šest traka. Spasiće desetine minuta i skratiti put do Čačka, Zlatibora, Ivanjice i drugih mesta“, rekao je Vučić u obraćanju posle obilaska radova u Surčinu. Kazao je da je ostalo još da se uradi oko 500 metara. „Velike rezultate očekujemo ove godine, Srbija izlgleda drugačije i izgledaće drugačije. Pogledajte stari i novi kontrolni toranj na beogradskom aerodormu – to je razlika dve Srbije. Pogledajte i novu stanicu Prokop i brzi voz Soko – to je razlika neuspešne i uspešne Srbije, razlika u prugama i auto-putevima“, istakao je Vučić. Poručio je da ćemo morati da radimo još mnogo više i da se trudimo još više i radimo svi zajedno i isporučujemo rezultate građanima. „Izabrani smo da radimo u njihovo ime i najbolje što možemo da se borimo i da našoj deci ostavimo bolju budućnost i da ih vratimo iz inostranstva u Srbiju“, istakao je Vučić. Dodao je da će već u naredna tri ili četiri dana kada se završe posete Srbiji važnih gostiju krenuti u nove obilaske radova infrastrukturnih projekata.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da su Tito, Milošević i DOS izgradili 550 kilometara puteva i da ne može da se računa 687 sem ako nisu govorili o onome što je u izgradnji, dok je za poslednjih 11 godina izgrađeno više od 335 kilometara, a u ovom trenutku se radi više od 500 kilometara. Vučić je to rekao odgovarajući na pitanje novinara, tokom obilaska deonice puta Novi Beograd – Surčin, po kojoj računici je on za 11 godina izgradio više puteva nego Tito, Milošević i DOS za 70 godina kada po zvaničnom izveštaju Puteva Srbije stoji da je krajem 2011 u Srbiji bilo 687 kilometara puteva. „Tih 687 kilometara je bilo sa putevima u izgradnji. Da izračunamo – imate Beograd – Šis 224 kilometara do Niša, nešto manje od 20 kilometara ka jugu, imali smo Beograd – Novi Sad 80 kilometara, imali smo urađenih 110 kilometara Novi Sad – Horgoš, to je sve što su Milošević i DOS uradili, to je 550, ne može da bude 687 nikako sem ako nisu govorili o onome što je u izgradnji“, kazao je Vučić. Ističe da je on rekao da će ove godine da se stigne ta kilometraža. Podseća da je urađeno oko Pančeva, plus obilaznica oko Beograda negde oko 30 kilometara, do Čačka, do Pakovraća 130 kilometara, do Kragujevca 20 kilometara, Niš – Dimitrovgrad oko 90 kilometara, još 50 prema Preševu, otvaraju se Makrešani, što je još 25 kilometara. „Više od 335 kilometara je ono što je već urađeno od 2012, a ovo što radimo u ovom trenutku je više od 500 kilometara. E sada da vidimo koliko će ove godine biti završeno tako da je mrtva trka“, kazao je predsednik. Dodaje da je ponosan na to što je za 10, 11 godina toliko urađeno i to sa nasleđenom praznom kasom, galopirajućim javnim dugom, migratornom krizom, dvostrukom korona krizom, sa ratom u Ukrajinom, velikim poplavama. „I možete da se takmičite. Ja sam ponosan“, zaključio je predsednik.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da se sa izgradnjom puteva kasni zbog raznih problema, ali da se u Srbiji gradi više nego ikada, više nego bilo gde u Evropi. Vučić je odgovarajući na pitanje zašto se sa završavanjem deonice Novi Beograd – Surčin od 7,9 kilometara kasni i produžavaju se rokovi, kazao da „nije gotovo jer su ljudi imali problema i sa eksproprijacijom i sa mnogim drugim čudima“. Kaže i da nije moguće da se put završi za šest meseci tako da je sigurno pogrešio ako je rekao da će biti završen u novembru 2022. godine. „Izvinjavam se građanima što nije gotov šest meseci ranije. Da li kasni, kasni, šta da radim, ali se gradi u Srbiji više nego ikada, više nego bilo gde u Evropi“, rekao je Vučić tokom obilaska deonice Novi Beograd – Surčin. Kada je reč o kašnjenju, Vučić kaže i da bi Beograd na vodi, da nije bilo ometanja, prtisaka, bio završen godinu, dve ranije. „Da me nisu ometali i vršili pritiske za hrast, ne bismo izgubili dva meseca na autoputu Beograd – Čačak i imali bismo bar 10 manje mrtvih koliko je u tom vremenu nastralo na Ibraskoj magistrali… Svaki put kada se gradi, nemoj da se gradi, tako je sa svakim putem, tako se podržava svako u kamenolomu – nemoj da damo kamen, a od čega gradimo autoputeve“, pitao je Vučić. On je ironično upitao da li treba da se od slame prave putevi. Kako je rekao, za izgradnju puteva potrebne su pare, a sada je kriza u svetu i zato niko ne gradi, cena bitumena, cena građevinskih materijala je najviša u svetu ikada, ali se u Srbiji uprkos tome gradi. „Mi i dalje idemo sa svim projektima. Zemlja će da ide napred, puteve ćemo da gradimo, ne pitam koliko kasnimo, jer se sekiram oko toga, borim se da rešimo probleme, da ne pričam o raznim mafijama kako se sve organizuje da se spreči neka gradnja i svuda i na svakom mestu problemi“, kazao je. Ukazao je na to da Crna Gora ima ukupno 40 kilometara autoputa, a da ćemo mi da imamo hiljade kilometara, dok nam je Hrvatska bežala, odnosno tri puta je više imala kilometara autoputeva, ali ćemo ih preteći za godinu, dve. „Budite ponosni na svoju zemlju“, poručio je predsednik.