On je u Skupštini grada istakao da je ovom odlukom o nabavci novih autobusa Grad Beograd potpuno stao uz GSP.
– Kupovina novih autobusa je uvod u restrukturiranje GSP-a. Želimo da unapredimo sistem javnog prevoza – rekao je Vesić i podsetio da su početkom godine, a na preporuku MMF-a, ukinute sve subvencije ovom javnom preduzeću.
On je naglasio da samo dva gradska preduzeća posluju sa gubitkom i dodao da je završena Studija restrukturiranja GSP-a, koja je rađena zajedno sa EU.
– Nigde na svetu gradski saobraćaj nije profitabilan, ali i nigde na svetu se ne odvaja toliko novca za gradsko saobraćajno preduzeće. Direktno iz budžeta, Grad Beograd godišnje izdvaja oko 150 miliona evra i to je van one sume koja se naplati od karata. Za taj novac može da se izgradi 75 vrtića ili škola. Ili da se kupi između 700 i 800 novih autobusa – ukazao je Vesić i dodao da je vozačima GSP-a u poslednjih 12 meseci plata povećana sa 52.000 na 65.000 dinara.
Vesić je podsetio da će se na dnevnom redu naredne sednice naći i izbor novog zaštitnika građana.
– Na tu funkciju predložen je Miljko Valjarević, koji je dugogodišnji sekretar Pravnog fakulteta u Beogradu i ugledan pravnik. Mišljenja smo da će on bitno doprineti razvoju ove institucije, kako bi građani lakše ostvarivali svoja prava – istakao je zamenik gradonačelnika.
Kada je u pitanju izbor novog gradskog urbaniste, Vesić je dodao da je Gradsko veće na današnjoj sednici utvrdilo predlog da to bude Marko Stojčić. On je naveo da je reč o arhitekti koji je poslednjih pet godina obavljao funkciju zamenika predsednika Planske komisije. Podsetivši da je prema Zakonu o planiranju i izgradnji predsednik Planske komisije istovremeno i gradski urbanista.
Vesić je ukazao da je tu funkciju poslednje četiri godine obavljao arhitekta Milutin Folić, koji je prema njegovim rečima dao značajan doprinos razvoju grada Beograda, i ujedno podsetio na veliki broj usvojenih regulacionih planova, promenu saobraćajne hijerarhije u korist pešaka i biciklista i razvoj velikih projekata poput „Beograda na vodi”.
– Dobro je što taj posao nasleđuje njegov zamenik, koji je apsolutno upućen u sve gradske projekte, poput Linijskog parka, Savskog trga, izgradnje dva nova mosta i dva tunela, kao i stvaranja uslova za početak izgradnje prve linije metroa do kraja 2020. godine – ukazao je zamenik gradonačelnika.