Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da se od građana ne može očekivati da počnu da plaćaju karte u javnom gradskom prevozu ukoliko se ne poboljša kvalitet prevoza i najavio da će do sredine novembra u saobraćaj biti pušteno 100 novih autobusa na gas.
„Ne možemo od ljudi da očekujemo da počnu da plaćaju karte ukoliko im u narednih nekoliko meseci ne pokažemo šta smo spremni mi da uradimo da poboljšamo i podignemo kvalitet prevoza“, rekao je Šapić odgovarajući na pitanje novinara koja je najbolja mera da se građani nateraju da plaćaju karte u javnom prevozu.
Šapić je najavio da će vrlo brzo, do sredine novembra, biti pušteno 100 novih autobusa na gas na beogradske ulice i izrazio nadu da će građani uvideti da je, da bi moglo da se nastavi sa poboljšavanjem i unapređivanjem javnog prevoza, neophodno da plaćaju karte u prevozu.
On je rekao da sadašnja Gradska uprava nema „čarobni štapić“ i da je za poboljšanje kvaliteta prevoza potrebno neko vreme.
„To je jedan toliko kompleksan sistem da bi ga pokrenuli, a niko nije pokušavao da ga pokrene baš iz ovog razloga što gde god da kreneš, postoji neka blokada. Mislim da ćemo za par meseci već videti prve naznake i pokazatelje da je saobraćaj frekventniji, da u špicevima ima više vozila, da su manje gužve, da su autobusi čistiji uredniji, bolji, sređeniji“, rekao je Šapić.
Pokušaćemo da plata vozača u GSP bude 100.000 dinara
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da će sadašnja Gradska uprava nastojati da vozačima u Gradskom saobraćajnom preduzeću obezbedi što bolje plate da ne bi odlazili u inostranstvo.
„Mi smo već krenuli u tom pravcu da pokušamo da vrlo brzo plata vozača u GSP-u, sa toplim obrocima i raznoraznim beneficijama, bude oko 100.000 dinara što mislim da je u našim okolnostima plata koja je koliko-toliko dostojanstvena, da ne moraju da idu u inostranstvo“, rekao je Šapić novinarima u Beogradu.
Šapić je rekao da je trenutno u GSP-u oko 2.600 vozača koji su u pogonu to jest koji voze, a da bi još 500 trebalo da bude u rotaciji ukoliko dođe do nekih problema, ako neko ode na bolovanje…
„Mi u ovom momentu imamo 300, fali nam još 200, ali to trenutno ne ugrožava rad GSP-a“, rekao je Šapić.
Odgovarajući na pitanje novinara o pisanjima medija o dolasku novih vozača iz Šri Lanke – kakve obuke će da prođu, da li imaju sve dozvole i šta je uzrok toga što uvozimo radnu snagu iz inostranstva, Šapić je rekao:
„Naravno da vozač prolazi sve neophodne kontrole i mora da ima ovlašćenje i dozvole da bi vozio, e sad da li dolazi iz Šri Lanke ne znam. Nemam informaciju da GSP ima nameru da angažuje bilo koga od stranih vozača, možda ako bude imao potrebe, ali to je uglavnom vezano za privatne prevoznike“.