Stojčić: Nizom mera Grad Beograd radi na unapređenju životne sredine   Beoinfo

Objavljeno: 29.01.2020. 15:26 Izmenjeno: 29.01.2020. 15:26

Prema Planu generalne regulacije zelenih površina za grad Beograd, koji je usvojen na sednici Skupštine grada, definisane su teritorije grada koje će biti dodatno pošumljene, a u planu je da se posadi 12 odsto šuma. Ovo pokazuje da se kvalitetom vazduha Beograd bavi već godinama, rekao je glavni urbanista Marko Stojčić gostujući na Studiju B. 

Foto:Beoinfo

Plan generalne regulacije i strategija, koju sprovodimo bukvalno u svakom gradskom projektu, imaju za cilj da postanemo jedan od najzelenijih gradova Evrope. Takođe smo propisali 43 mere kako bismo živeli u zdravom gradu, a koje se sprovode već nekoliko godina unazad. Prave rezulate tih mera očekujem za pet godina. To je dugoročno rešenje, ali ponavljam da ne može Gradska uprava sama da sprovede ovaj projekat – ukazao je Stojčić.

On je dodao da ima dosta površina za pošumljavanje, gotovo u svim opštinama.

– Šume se mahom nalaze po obodu grada. Treba da imamo „pluća” oko grada koja apsorbuju sve negativne čestice i sprečavaju ih da dođu u grad. Što se tiče urbanog dela grada, uređujemo bukvalno sve javne površine. Nakon rekonstrukcije koju sprovdi Grad Beograd, svaka javna površina ima više zelenila – naglasio je Stojčić.

Prema njegovim rečima, nepovoljne meteorološke prilike, bez vetra i padavina koji apsorbuju negativne čestice, doprinele su njihovom gomilanju.

– Kao što nam je noćas priroda pomogla, tako nam je i odmogla mesec dana unazad, kada smo imali nepovoljne meteorološke prilike. Ove godine nije neka posebna situacija koja bi prouzrokovala dodatno, drastično zagađenje u odnosu na prethodne godine. Činjenica je da smo kao društvo više koncentrisani na kvalitet vazduha. Bile su priče o smogu i mnogo ranije, tada nismo imali aplikacije, ali u to vreme je bilo duplo manje autobmobila – kazao je Stojčić.

Grad Boegrad ne može sam da reši ovaj problem, naveo je Stojčić, i dodao da je neophodno da se u rešavanje problema uključe građani.

– Mi moramo da propišemo mere, ali da bismo mogli kvalitetno da ih sprovodimo, građani Beograda moraju da razumeju da je to neophodno. Tako, recimo, pojedini građani negoduju zbog proširenja pešačke zone, a jedino logično rešenje je da se pešačka površina proširi u odnosu na saobraćajnu. U Beogradu ima oko 650.000 automobila, i to na prostoru koji može da zauzme oko 350.000 automobila, što znači da imamo duplo više automobila po kvadratnom metru nego što bi trebalo. Prostor koji su uzurpirali automobili pripada pešacima i zelenilu – pojasnio je Stojčić.

Kako je rekao, Milano je u proseku zagađeniji grad od Beograda, kao i Pariz, u kome je sve podređeno ekologiji.

– Mi smo na nekoj sredini gledajući godišnje proseke u poslednje tri godine, što nije dobro, a dobro je da budemo jedan od čistijih gradova – kazao je Stojčić i dodao da je srpska prestonica u sredini po pošumljenosti u odnosu na druge evropske gradove te veličine.

On je istakao da saobraćaj, pored individulanih ložišta, u značajnoj mer utiče na kvalitet vazduha i zbog toga je, kako je rekao, veoma važan metro sistem.

– Čvrstu odluku smo doneli da više nijedan autobus za javni gradski prevoz ne bude na drugo gorivo osim na gas ili električni pogon, dok su poslednji autobusi nabavljeni sa dizel motorom „euro 6”, koji su po standardima. Takođe je u planu proširenje tramvajske mreže, kako bi se u budućnosti povezali svi delovi grada, uključujući i levu obalu Dunava – najavio je gradski urbanista.

On je uputio apel vozačima da se veći broj putnika prevozi u jednom automobilu, što sada, kako je primetio, nije slučaj.

– U devedeset odsto automobila se prevozi samo jedan čovek, što nije održivo ni ekonomski, ni urbanistički, ni ekološki – zaključio je Stojčić.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Utorak
Pretežno oblačno

Trenutna temperatura 6°C

Pretežno oblačno

Sreda
Jak vetar

Max: 6°C
Min: 1°C

Jak vetar

Vremenska prognoza za 5 dana