Radovima na Makiškom polju počela izgradnja beogradskog metroa Sudio B

Objavljeno: 22.11.2021. 09:05 Izmenjeno: 22.11.2021. 14:14

Gradnja beogradskog metroa počela je radovima na Makiškom polju gde se priprema teren za izgradnju depoa prema prethodno usvojenom planu detaljne regulacije Makiškog polja, izjavio je glavni urbanista Marko Stojčić gostujući na TV Studio B.

On je precizirao da se čitav taj prostor sada uređuje, nasipa i radi priprema za pristupne saobraćajnice, te da će se narednih meseci radovi intenzivirati.

– Depo će imati otvoreni i zatvoreni deo objekta, a tu će biti i prva metro stanica. Čitav taj prostor predstavlja srce metro sistema. Očekuje se da kopanje tunela, odnosno da „krtica” počne da ulazi pod zemlju početkom 2023. godine i da ne izlazi sve dok ne pređe do Mirijeva. Reč je o kombinaciji francusko-kineske kompanije koja radi na tome. Princip je da svaki metro ima svoju „krticu”, potpuno novu mašinu – precizirao je Stojčić.

On je naglasio da će iskopan materijal vrlo pažljivo biti upotrebljen, po strogim uslovima „Srbijavoda”, tako da nema reči o ugrožavanju vodoizvorišta.

Ovaj projekat je od značaja za Srbiju, što znači da ga ne radi samostalno Grad Beograd već i Republika Srbija i sve njene institucije, u smislu finansiranja i sprovođenja projekta, dodao je Stojčić.

Govoreći o primedbama Građevinskog fakulteta, Stojčić je istakao da bez građevinske struke gradnja metroa ne može da se zamisli.

– Međutim, postoje koraci i redosled aktivnosti. Prvi korak se odnosi na urbanizam i planiranje prostora, što izučavaju Arhitektonski i Saobraćajni fakultet. Nakon toga, kada se krene u sprovođenje, na scenu stupaju građevinski inženjeri. Njihove primedbe treba da budu prihvaćene, a one se tiču konstrukcije tunele, kuda i kako prolazi i tako dalje. Ovo su bile primedbe na trasu, na podatke koje smo imali. Nismo bili suočeni sa nekim drugačijim podacima, već sa ocenama bez detaljnog obrazloženja. Trase su bile predmet velikog broja studija koje su radile domaće i strane kompanije među najpoznatijima u svetu. Građevinski fakultete nije nadležan za određivanje trase, jer Katedru za urbanizam ima samo Arhitektonski fakultet, dok se analizom saobraćaja bavi Saobraćajni fakultet – pojasnio je Stojčić.

Stojčić je rekao da projekat izgradnje metroa ne ugrožava ni tekuće ni planirane gradske projekte. Sve ide po planu nezavisno od metro sistema, naveo je Stojčić i dodao da se dugo čekalo na mnogo toga što nedostaje u gradu „tako da je naredna decenija sve intenzivnija u smislu investicija”.

Kada je reč o linijskom parku, Stojčić je napomenuo da je počela završna faza, te da je „Zelenilo – Beograd” uradilo sve neophodne pripreme tako da će za 10 do 14 dana početi radovi od Beton hale ka „25. maju”.

– Ova i prva polovina naredne godine planirane su za završetak prve dve celine. U međuvremenu će biti sprovedeni postupci za projektovanje i izvođenje ostatka linijskog parka za celine od tri do deset. One će se rešavati sukcesivno u pravnom smislu. Dakle, počinjemo za dve nedelje i nadam se da ćemo u roku od najviše tri godine imati rekonstruisan čitav prostor – kazao je Stojčić.

Najverovatnije sledeće godine, a možda i 2023, počinje realizacija Mosta na Adi Huji, a uporedo s tim očekuje se i revitalizacija čitavog ovog prostora, dodao je Stojčić. Prostor deponije na Adi Huji biće pretvoren u park-šumu, što će s jedne strane predstavljati nastavak linijskog parka, a s druge strane neće biti urbanizacije, već će se napraviti „bedem” od zelenila oko grada, precizirao je Stojčić.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Ponedeljak
Pretežno vedro

Trenutna temperatura 30°C

Pretežno vedro

Utorak
Pretežno sunčano

Max: 34°C
Min: 20°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana