– Vodili smo računa da zgrada bivše železničke stanice ostane najupečatljiviji deo budućeg Savskog trga. Impozantno će delovati rasveta budućeg Savskog trga koja će potpuno istaknuti objekat, s obzirom da se radi o spomeniku kulture. Kada se sve završi, Beograd neće da zaostaje za Bečom, Budimpeštom ili nekim drugim gradom. Spomenik Stefanu Nemanji je još uvek u Rusiji gde je situacija zbog korona virusa, poprilično ozbiljna. Nadam se da će se do kraja meseca stvoriti uslovi da konvoj krene iz Rusije – rekao je Stojčić i dodao da će ovaj spomenik biti na najvećem trgu u Beogradu.
On je istakao da ekipa sa glavnim vajarom ima rok od 45 dana da montira spomenik.
– Ako ekipa koja montira spomenik dođe do kraja juna, radovi treba da se završe do polovine avgusta. Nama preostaje tri do četiri nedelje da obavimo dodatne radove koji se ne mogu završavati dok se ne postavi spomenik. Razmatra se i mogućnost da Muzej Nikole Tesle bude u zgradi bivše železničke stanice. Nikola Tesla kao najznačajniji srpski naučnik je neko ko je toliko toga uradio i siguran sam da bi to bila sjajna postavka – kazao je Stojčić i dodao da je to odluka Vlade Republike Srbije.
On je istakao da će u toku leta biti gotov i saobraćajni pravac od Nemanjine do Savske ulice.
– U nedelju će biti završeni radovi na deonici od Bajlonijeve pijace do Francuske. Od ponedeljka ujutru će da funkcioniše i saobraćaj i javni gradski prevoz. Pustićemo nekoliko nedelja da saobraćaj funkcioniše normalno, a kada krajem juna odnosno početkom jula počne da opada intenzitet saobraćaja, otvorićemo sledeću deonicu od raskrsnice sa Francuskom do Kelemegdana. Ocenjujemo u kom trenutnku ćemo da radimo odnosno da zatvorimo raskrsnicu sa Francuskom, kako se ne bi desilo da se u istom trenutnku radi i raskrsnica Tadeuša Košćuška – kazao je glavni urbanista.
Osvrćući se na projekat četiri bulevara, on je dodao da su se desile nepredvidive stvari koje su bile nasleđe iz prethodnog perioda.
– Nismo imali adekvatnu dokumentaciju o tome šta se nalazi ispod ulica. Kada smo otkopali ulice, shvatili smo da moramo promeniti projekat što je iziskivalo promene i u dinamici izvođenja radova i u nabavci materijala. Sprovodimo sve strožije nabavke i sve više elemenata uvodimo kako bismo imali kontrolu nad svim postupcima ukoliko dođe do nekog problema. Glavni problem jeste što mnogo radimo i nema dovoljnog broja izvođača – zaključio je Stojčić.