Kapije sajma Vinska vizija Otvorenog Balkana otvorene su za profesionalne kupce i zvanice sajma, čime je u Beogradu počeo drugi po redu međunarodni sajam koji se održava u okviru inicijative OB. Brojni posetioci iz raznih krajeva sveta koji ulaze u sajamski kompleks, a on ove godine zauzima 44.000 metara kvadratnih, mogu već na početku da se upoznaju sa najčuvenijim vinima iz tri zemlje članice OB, Srbije, Severne Makedonije i Albanije. Postavljene su velike makete flaša „Kratošije“ , „Vraneca“ i „Stanušine“ iz Severne Makedonije, „Grašca“ i „Tamjanike“ iz Srbije, kao i „Plisi bardhe“, „Kallmet“ i „Roze“ iz Albanije. Na ulazu su postavljene zastave OB a atmosfera u halama već je živa, pošto profesionalni kupci već obilaze postavljene štandove. Sajam će ove godine okupiti više od 600 izlagača iz brojnih vinarija, destilerija, gastronomskih kompanija, i to iz više od 28 zemalja što je duplo više izlagača nego lane. Polovina izlagača je iz zemalja članica Otvorenog Balkana i to 260 iz Srbije, 74 iz Severne Makedonije i 21 iz Albanije. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić učestvovaće na svečanom otvaranju Drugog međunarodnog sajma vina Vinska vizija Otvorenog Balkana od 17 satim zajedno sa predsednikom Vlade Severne Makedonije Dimitrom Kovačevskim, predsednikom Crne Gore Jakovom Milatovićem i predsednikom italijanske regije Veneto Lukom Zajom. Sajam se održava pod pokroviteljstvom vlada Republike Srbije, Republike Albanije i Republike Severne Makedonije. Današnji dan je posvećen profesionalnim kupcima i zvanicama, a od petka do nedelje, kada se sajam zatvara, biće otvoren i za građanstvo. Prvog dana Sajam će biti posvećen isključivo poslovnim posetiocima i B2B (biznis tu biznis) susretima, a do sada je preko portala Sajma zakazano više od 3.000 sastanaka na kojima će profesionalni posetioci, kupci i somelijeri otvoriti nove poslovne mogućnosti za sve vinare našeg regiona. Cena ulaznice je 700 dinara i može se kupiti na Beogradskom Sajmu. Sajam je danas, kao i naredna dva dana otvoren od 12 do 20 časova, dok će u nedelju kapije sajma biti otovrene od 12 do 18 časova.
Na sajmu Vinska vizija Otvorenog Balkana (OB) u Beogradu privrednici iz 48 zemalja započeli su poslovne sastanke (B2B), u organizaciji Privredne komore Srbije. Tokom trajanja ove međunarodne manifestacije trebalo bi da bude održano više od 3.500 (biznis tu biznis) poslovnih sastanaka. Ti sastanci, kazao je Tanjugu rukovodilac Centra za regionalnu saradnju Privredne komore Srbije Aleksandar Radovanović, otvaraju nove poslovne mogućnosti za sve vinare našeg regiona koji će biti u prilici da imaju sastanke sa najvećim i najozbiljnijim igračima u svetu uvoza, izvoza i biznisa vina. „Do sada je inicirano više od 3.500 sastanaka i PKS je u saradnji sa svojim partnerima dovela blizu 500 profesionalnih kupaca iz celog sveta na ovu manifestaciju“, kazao je on. Radovanović je precizirao da su to kupuci iz zemalja koje su najveći uvoznici vina, a to su Velika Britanija, Amerika, Rusija, Kina, kao i zemlje našeg regiona, odnosno Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina i Crna Gora. On je dodao da se sastanci održavaju na 20 minuta i da se u salama menja po 150 ljudi među kojima su kupci i prodavci vina koji će razgovarati o mogućnostima poslovne saradnje. „Ove godine sajam je i po broju izlagača i po broju profesionalnih kupaca premašio prošlogodišnji. Verovatno imamo tri ili četiri puta više profesionalnih kupaca i iz mnogo više zemalja“, kazao je Radovanović. On je naglasio da očekuje, veliki broj sklopljenih ugovora, s obzirom da ovogodišnji sajam „Vinska vizija OB“ posećuju kupci iz 48 zemalja, među kojima su oni iz Kine, Velike Britanije, Rusije, Holandije, Belgije, Nemačke, Švajcarske, ali i regiona. Međunarodni sajam „Vinska vizija OB“ koji se održava u okviru inicijative OB počeo je danas za profesionalne kupce , a za sve ostale posetioce otvara se sutra i trajaće do nedelje 19. novembra u 18 časova. Sajam ove godine okuplja više od 600 izlagača iz brojnih vinarija, destilerija, gastronomskih kompanija, i to iz više od 28 zemalja što je duplo više izlagača nego lane. Polovina izlagača je iz zemalja članica Otvorenog Balkana i to 260 iz Srbije, 74 iz Severne Makedonije i 21 iz Albanije. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić učestvovaće popodne na svečanom otvaranju zajedno sa predsednikom Vlade Severne Makedonije Dimitrom Kovačevskim, predsednikom Crne Gore Jakovom Milatovićem i predsednikom italijanske regije Veneto Lukom Zajom. Sajam se održava pod pokroviteljstvom vlada Republike Srbije, Republike Albanije i Republike Severne Makedonije. Cena ulaznice je 700 dinara i može se kupiti na Beogradskom Sajmu. Sajam je danas, kao i naredna dva dana otvoren od 12 do 20 časova, dok će u nedelju kapije sajma biti otovrene od 12 do 18 časova.
Izlagači na drugom sajmu Vinska vizija Otvorenog Balkana, koji je počeo u Beogradu, kažu da je za njih ovakva manifestacija od izuzetnog značaja jer mogu da predstave svoj asortiman i sklope nove poslove. Sajam je okupio više od 600 izlagača iz zemlje, regiona i sveta. Draginja Janjić jedna od vlasnica vinarije Aleksić iz Vranja rekla je Tanjugu da ova vinarija posluje od 2006. godine i da je prva ženska vinarija na našem tržištu, koju je osnovala zajedno sa članovima svoje porodice. „Došli smo do proizvodnje do 800.000 litara vina godišnje. Ambasador naše vinarije je ‘Žuti cvet tamjanika’, radimo i druge sorte koje su autohtone i internacionalne.Ovaj sajam je nešto što je postoji nigde u svetu, jedinstveni smo. Sa sajma uvek očekujemo da se vratimo sa novim dogovorima i ugovorima“, rekla je ona. Navela je da vinarija ima 39 zaposlenih, a od pre četiri godine i svoje vinograde, dok su se pre toga bavili otkupom grožđa. Uroš Kostić iz vinarije Aleksandrović rekao je Tanjugu da je ova vinarija vrlo prepoznatljiva kako na domaćem tako i na internacionalnom tržištu, o čemu svedoče brojni ugovori sa zemljama poput Kine, Japana, ali i SAD i zemalja EU. „Naša vinarija je iz Topole, postojimo od 1992. godine. Imamo zasad na površini od 90 hektara i isključivo su autohtone vrste, poput prokupca“, rekao je on Tanjugu. On je dodao da se ova vinarija izdvaja po načinu ručno pravljenih boca u kojima se čuva i pakuje vino, ali i po širokoj lepezi različitih vina. Menadžer prodaje vinarije Kovačević Branislav Ćačić rekao je da ova vinarija posluje od 2001. godine i da je njihova glavna ideja da na ovom sajmu predstave vina koja su proizvedena organski. „Prešli smo 2019. godine na organski način održavanja vinograda. Imamo jednu široku lepezu penušavih vina, a Brut je naš brend po kome smo prepoznatljivi, a imamo i novi šardone sovinjon“, rekao je on. Bogdan Pavlović iz vinarije Matalj je rekao za Tanjug da ova vinarija se izdvaja po dobrim crvenim vinima , jer upravo region istočne Srbije je pogodan za razvoj. „Kremen kamen sovinjon je upravo vino po kome se izdjava naša vinarija“, rekao je on Dodao je da je ovaj sajam velika prilika za vinski biznis jer su prethodne godine postavljeni visoki standardi i očekuje da i ove godine sajam bude uspešan. „Očekujemo veliki broj gostiju i nadam se da će lepa slika otići u svet iz naše zemlje“, dodao je on. Nevena Nedeljković iz vinarije Vinčić rekao je Tanjugu da je njihov najprepoznatljivi brend vino Grašac iz berbe 2020. godine. „Pored ovog vina, posetioci treba da probaju i vino Grašac oranž , zatim Grašac iz berbe 2012. Direktor marketinga vinarije Čoka Snežana Anđenin rekla je da je njihov brend Ždrepčeva krv njihov zaštitni znak koji postoji više od 60 godina. „Imamo i novo vino Lederer koje je posvećeno našem osnivaču,a ove godine obeležavamo i 120 godina postojanja. Ovi sajmovi su veoma važni kako bi predstavili svoje rezultate i potrudili se da iz godine u godinu budemo sve bolji“, dodala je ona.