Auto-put u punom profilu Ruma-Šabac dužine 24,6 kilometara će biti svečano otvoren u 10.00 časova. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je na instagram profilu buducnostsrbijeav otvaranje puta uz fotografiju mosta preko Save. On je sinoć rekao i da će put za saobraćaj biti pušten do 15.00 časova, kao i da je ponosan na ovaj autoput i da će sada od Beograda do Šapca moći da se stigne za 45 minuta. „To je nešto neverovatno i veličanstveno. Kada krenete ka šabačkom mostu videćete jedan predivan drvored kod Klenka, to je veličanstveno kako izgleda“, rekao je Vučić i dodao da je ponosan na Srbiju i na ono što je izgrađeno, „a to je ono što ljudi vide“. Ukupna dužina auto-puta od Rume do Šapca sa mostom preko Save, koja se pušta u javni saobraćaj iznosi 24,6 kilometara, a obuhvata 440 metara povezanih sa Fruškogorskim koridorom, 22,08 km auto-puta od Rume do Šapca, most preko Save od 1 335 metara kao i 700 metara dela deonice 3 do petlje Drenovac. Preostali deo trase Deonice 3, brza saobraćajnica od Šapca do Loznice, dužine 53,88 km je još u izgradnji. Ukupna dužina deonice Ruma – Šabac – Loznica je 78 kilometara a ceo projekat je podeljen na tri deonice i to – Deonica 1 auto-put Ruma – Šabac, Deonica 2 most preko reke Save i Deonica 3 brza saobraćajnica Šabac – Loznica. Na celoj ovoj deonici predviđena je izgradnja 56 objekata od toga 54 mosta, kao i izgradnja osam raskrsnica (pet kružnih i tri denivelisane), ali i tri petlje u Rumi, Hrtkovcima i Drenovcu. Konkretno deonica autoputa od Rume do Šapca ima šest nadvožnjaka, osam mostova i dve petlje, Ruma i Hrtkovci. Ovaj auto-put ima tri naplatne stanice i to su: naplatna stanica „Ruma“ sa 11 prolaza u oba smera, „Hrtkovci“ sa pet prolaza u oba smera i „Šabac“ sa osam prolaza u oba smera. U izgradnju auto-puta ugrađeno je 305.000 tona asfalta, 136.210 kubika betona, 2.466.000 kubika materijala u nasip, 16.074 tona armature i postavljeno 116,036 metara odbojne ograde. Trasa auto-puta Ruma-Šabac zaobilazi naselja Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, čime se ova mesta rasterećuju od teškog teretnog saobraćaja. Ispred Hrtkovaca je izgrađen nadvožnjak sa petljom, gde se auto-put ukršta sa državnim putem IB reda br.20. Most preko Save dužine 1.350 m, sastoji se iz glavne mostovske konstrukcije dužine 605 m, leve prilazne konstrukcije 310,5 m, desne prilazne konstrukcije 439,5 m, kao i produžetka mostovske konstrukcije u dužini od 1.010 m. Ukupna dužina ovog mosta sa produžetkom iznosi 2. 365 m. Most preko Save, spojen je 25. jula 2022.. Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica potpisan je 19. novembra 2019. sa azerbejdžanskom kompanijom Azvirt koja je radila na njegovoj izgradnji sa domaćim podizvođačima. Potpisivanju ugovora sa kompanijom iz Azerbejdžana prisustvovao je tada i predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Deonicom od Rume do Šapca, sa mostom preko Save, Mačva i Srem dobijaju novu perspektivu, a brzom saobraćajnicom od Šapca do Loznice, ovaj kraj imaće bolju vezu sa Zapadnom Srbijom i Republikom Srpskom. Ovaj značajan infrastrukturni projekat približava Mačvu, Loznicu i Podrinje sa Novim Sadom i Beogradom, gde će se od Šapca do Beograda stizati za 40 minuta, a petlja Ruma spaja auto-put Ruma-Šabac sa budućim Fruškogorskim koridorom, kao i sa postojećim auto-putem E-70 Beograd-Šid. Izgradnjom Fruškogorskog koridora, koji će se „naslanjati“ na ovaj projekat, od Rume do Novog Sada, stizaće se za 20 minuta. Ovaj put je inače i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa BiH i Republikom Srpskom preko graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbušnica kod Loznice. Brza saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica, u celini treba da se završi do kraja 2024. godine.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić stigao je u Rumu na sveccano otvaranje novog autoputa u punom profilu od Rume do Šapca, u dužini od 24,6 kilometara. Predsednik che se zajedno sa predstavnicima medija provozati autobusom novim autoputem i sveccano ga otvoriti za saobrachaj. Otvaranju prisustvuju i ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić, ministar unutrassnje i spoljne trgovine Tomislav Momirovich, ministar policije Bratislav Gassich, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, predstavnici izvodjacca azerbejdzzansog Azvirta, kao i predstavnici Rume i Šapca. Predsednik Vučić prisustvuje prezentaciji projekta auto-puta Ruma – Šabac sa mostom preko Save, a potom će obići auto-put i štandove sa lokalnim proizvodima, nakon čega će se voziti autobusom do kraja mosta preko Save. Ukupna dužina auto-puta od Rume do Šapca sa mostom preko Save, koja se pušta u saobraćaj iznosi 24,6 kilometara. Deonica autoputa od Rume do Šapca ima šest nadvožnjaka, osam mostova i tri petlje – Ruma, Hrtkovci i Drenovac. Ovaj auto-put ima tri naplatne stanice i to su : naplatna stanica „Ruma“ sa 11 prolaza u oba smera, naplatna stanica „Hrtkovci“ sa pet prolaza u oba smera i naplatna stanica „Šabac“ sa osam prolaza u oba smera. Radovi na trasi auto-puta počeli su u aprilu 2021, a završeni su u oktobru 2023. godine pre Ugovorom definisanih rokova. U izgradnju auto-puta ugrađeno je 305.000 tona asfalta, 136.210 kubika betona, 2.466.000 kubika materijala u nasip, 16.074 tona armature i postavljeno je 116,036 metara odbojne ograde. Trasa auto-puta Ruma – Šabac zaobilazi naselja Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, čime se ova mesta rasterećuju od teškog teretnog saobraćaja. Ispred Hrtkovaca izgradjen je nadvožnjak sa petljom, gde se auto-put ukršta sa državnim putem IB reda br.20. Most preko Save dug je 1.350 metara (m), sastoji se iz glavne mostovske konstrukcije dužine 605 m, leve prilazne konstrukcije 310,5 m, desne prilazne konstrukcije 439,5 m, kao i produžetka mostovske konstrukcije u dužini od 1.010 m. Ukupna dužina ovog mosta sa produžetkom iznosi 2.365 m. Most preko Save, raspona iznad plovnog puta od 155 m, sa 182 stuba i 599 izvedenih šipova, spojen je 25. jula 2022.godine. Ukupna dužina deonice Ruma – Šabac – Loznica je 78 kilometara, a ceo projekat podeljen je na tri deonice i to – Deonica 1 auto-put Ruma – Šabac, Deonica 2 most preko reke Save i Deonica 3 brza saobraćajnica Šabac – Loznica. Na celoj ovoj deonici predviđena je izgradnja 56 objekata od toga 54 mosta, kao i izgradnja osam raskrsnica (pet kružnih i tri denivelisane), ali i tri petlje u Rumi, Hrtkovcima i Drenovcu. Preostali deo trase Deonice 3, brza saobraćajnica od Šapca do Loznice, dužine 53,88 kilometara, još je u izgradnji. Brza saobraćajnica Ruma – Šabac – Loznica, u celini bi trebala da se završi do kraja 2024. godine. Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta Ruma – Šabac i brze saobraćajnice Šabac – Loznica potpisan je 19. novembra 2019. sa azerbejdžanskom kompanijom Azvirt koja je radila na njegovoj izgradnji sa domaćim podizvođačima. Potpisivanju ugovora sa kompanijom iz Azerbejdžana prisustvovao je tada i predsednik Srbije Aleksandar Vučić Otvaranjem ove deonice od Rume do Šapca, Mačva i Srem dobijaju novu perspektivu, a brzom saobraćajnicom od Šapca do Loznice, ovaj kraj imaće bolju vezu sa Zapadnom Srbijom i Republikom Srpskom. Ovaj značajan infrastrukturni projekat približava Mačvu, Loznicu i Podrinje sa Novim Sadom i Beogradom, gde će se od Šapca do Beograda stizati za 40 minuta. Petlja Ruma spaja auto-put Ruma – Šabac sa budućim Fruškogorskim koridorom, kao i sa postojećim auto-putem E-70 Beograd-Šid. Izgradnjom Fruškogorskog koridora, koji će se “naslanjati” na ovaj projekat, od Rume do Novog Sada, stizaće se za 20 minuta. Ovaj put je inače i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa BiH i Republikom Srpskom preko graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbušnica kod Loznice.