Od februara Kontakt centar za podršku bezbednosti dece Tanjug

Objavljeno: 05.12.2016. 14:57 Izmenjeno: 05.12.2016. 14:57

Kontakt centar za upravljanje incidentima i pružanje podrške informacionoj bezbednosti i bezbednosti dece na internetu kome će moći da se prijave štetni, neprimereni i opasni sadržaji počeće sa radom od februara, najavljeno je danas na konferenciji za novinare u Beogradu.

 

Projekat sprovodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u saradnji sa kompanijom Aseko SEE, a reč je o prvom projektu te vrste u Srbiji, koji podrazumeva saradnju velikog broja institucija, koje će kroz portal, društvene mreže i putem kol centra, obrađivati pitanja, prijave i žalbe građana iz oblasti bezbednosti dece na internetu.

Državni sekretar u tom Ministarstvu Tatjana Matić ukazala je da je osnivanje nacionalnog kontakt centra, pokrenuto na osnovu Uredbe za bezbednost dece na internetu, koja nalaže prevenciju i edukaciju iz ove oblasti, kao i osnivanje centra za prijavljivanje svih vrsta zloupotreba interneta.

„Kontakt centar omogućiće roditeljima, nastavnicima, ali i svim drugim građanima, kao i samoj deci, kada posumnjaju da su bezbednost ili prava deteta na internetu ugrožena, da prijave takav slučaj ili sumnju, ali i da se informišu o potencijalnim opasnostima na internetu“, rekla je Matić.

Kako je istakla, digitalizacija ulazi u sve pore društva i živimo u vremenu u kome su digitalne veštine neophodne.

Ona je dodala da se beleži i porast zloupotreba budući da je oko 25 odsto roditelja navelo da je njihovo dete na neki način bilo žrtva, te da je i roditeljima i nastavnicima veoma teško da se izbore sa ovim problemom.

Matić je ukazala da je važno da se deluje preventivno i da će stručne službe kada kontakt centar počne sa radom, sarađivati i slučajeve u zavisnosti od težine prosleđivati dalje nadležnim organima.

Za pokretanje ovog centra, kako je rekla, ove godine izdvojeno je 15 miliona dinara, prevashodno za uspostavljanje softvera i linije, a kako važi zabrana zapošljavanja u javnom sektoru, neće biti angažovani novi radnici u tom centru već će pri svakom ministarstvu i institucijama to raditi ljudi u stručnim službama, koji su već upućeni u taj posao.

Na konferenciji je rečeno da osim suzbijanja zloupotreba i unapređenja onlajn bezbednosti dece, projekat ima za cilj i prevenciju i edukaciju, kao i podizanje nivoa digitalne pismenosti kod svih građana Srbije, koje uključuje i ukazivanje na prednosti korišćenja IKT-a u obrazovanju, poslovanju, svakodnevnom životu.

Činjenica da deca počinju da koriste internet u sve ranijem uzrastu, a da roditelji vrlo retko nadgledaju online aktivnosti svoje dece, dovoljno govori o potrebi za unapređenjem bezbednosti dece na Internetu, ukazali su učesnici konferencije.

„Kontakt centar za pružanje podrške informacione bezbednosti biće jedinstveno mesto za pružanje saveta i prijem prijava u vezi sa njihovom zaštitom“, rekao je direktor Sistema integracija Aseko SEE Igor Brnabić.

On je dodao e- uprava važan stub svake uprave i da je prirodno da građani žele bržu i bolju uslugu budući da dostupnost usluga preko interneta u mnogome olakšava svakodnevno funkcionisanje.

Brnabić je ukazao da oko 840.000 građana koristi elektronske servise.

Direktor infrastrukturnih servisa u toj kompaniji Dejan Đokić rekao je da će, osim adekvatnog i efikasnog rešavanja problema, osnivanje Kontakt centra omogućiti i vođenje statistike o vrsti, načinima i pokušajima zloupotreba, pa će se na taj način videti po prvi put koje su najveće opasnosti kada je u pitanju Srbija.

On je dodao da je važnost projekta u tome što će se službe još bolje povezati i funkcionisati, a građani će u svakom trenutku po prijavi moći da znaju dokle se stiglo sa njihovim predmetom.

Takođe, ukazao je da će na prijavljivanje loših sadržaja i zloupotrebe dece moći da se ukaže i putem društvenih mreža jednim klikom i da se nastojalo da korišćenje tog servisa bude što jednostavnije.

Svako ko prijavi zloupotrebe moćiće da se oseća sigurno, dodao je Đokić, a ljudi koji će se javljati u kontakt centru biće obučeni i u svakom trenutku će znati kome dalje da prosleđuju primedbe građana.

Ideja je da Kontakt centar na raspolaganju bude svima 24 sata dnevno, a u početku će raditi od 8 do 16 sati, rečeno je na konferenciji.

Kompanija Aseko SEE kreira informacioni sistem koji će omogućiti prikupljanje i obradu prijava, kao i informisanje i edukaciju građana o svim pitanjima u vezi sa bezbednošću na internetu.

Aplikacija koja će biti sastavni deo projekta, biće dostupna i predstavnicima nadležnih institucija među kojima su MUP, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo prosvete…

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Četvrtak
-

Trenutna temperatura 22°C

-

Petak
Pretežno sunčano

Max: 29°C
Min: 19°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana