Detaljan plan obrazovno-vaspitnog rada u školskoj godini, usvojen je na Kriznom štabu i podrazumeva tri modela, a resorno Ministarstvo školama šalje tzv. model „semafora“.
Prvi model pripada slobodnom okruženju za sve učenike, što podrazumeva da sede zajedno, nose masku samo dok razgovaraju i odgovaraju, da vakcinisani nastavnici ne nose masku dok ne priđu učeniku na 1,5 metara.
Drugi model nastave je kombinovan, jedan dan onlajn, drugi dan neposredna nastava, dok u srednjim školama to znači smenu kombinovanog modela na dnevnom nivou, a ne sedmičnom.
Treći model je za najugroženije lokalne samouprave, koji podrazumeva za srednjoškolce onlajn nastavu, za osnovce do 4. razreda kombinovanu nastavu od 30 minuta i grupe od 16 učenika, a za osnovce od 5. do 8. razreda smenjivaće se u danu po modelu nastave.
Deca imaju tu osobinu da se lako prilagode datim modelima, objašnjava za Studio B psiholog Radmila Vulić Bojović iz Savetovališta za brak i porodicu, što nije slučaj i sa roditeljima.
Ona savetuje da obzirom da već toliko dugo živimo okruženi koronavirusom, treba da se prilagodimo i naučimo da živimo uz ovaj zdravstveni izazov.