Stručni žiri izabraće 10 najboljih, a u obzir će uzeti i online glasanje na sajtu http://www.jpd.rs gde će svi zainteresovani građani moći da podrže svoje favorite, saopštio je danas NALED.
Javni poziv raspisali su Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Republički sekretarijat za javne politike, NALED i Organizacija za razvoj karijere i omladinskog preduzetništva „Connecting“ u okviru projekta „Javno-privatni dijalog za razvoj“, čiju realizaciju podržava USAID.
„Nastava na daljinu biće važan deo obrazovnog procesa u budućnosti i nove okolnosti usled vanrednog stanja su ubrzale taj proces kod nas. To je model koji otvara nove mogućnosti za nastavni kadar i učenike i ovim konkursom želimo da podržimo najbolje ideje i da ih istaknemo kao primere najbolje prakse. Oni mogu postati deo jedinstvene baze primera“, rekao je Dušan Vasiljević iz NALED-a, koji zajedno s organizacijom Connecting, u okviru projekta „JPD za razvoj“ radi na zagovaranju teme „Obrazovanje za 4.0 revoluciju“.
Kriterijumi za izbor najboljih su inovativnost u metodičkom pristupu, prilagođenost uzrastu učenika, povezanost sa drugim nastavnim celinama, podsticanje učešća učenika i interaktivnost pristupa. Konkurs je otvoren za nastavnike i stručne saradnike u državnim i privatnim osnovnim i srednjim školama.
Detaljne propozicije nalaze se na sajtu http://www.jpd.rs.
Pored dodele priznanja za 10 odabranih i vaučera za kupovinu elektronskih knjiga, pripremljene su i vredne nagrade za najbolje – studijsko putovanje u Finsku i Estoniju i laptop za prvo mesto, laptop za drugo, dok će treće plasiranom pripasti tablet.
Najkreativniji nastavnik ili nastavnica po izboru publike biće nagrađen smart telefonom.
Connecting i NALED zajedno rade na afirmaciji projektne nastave u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju.
Pod sloganom „Magija je u rukama nastavnika“ razvijaju strateški pristup osnaživanju nastavnog kadra kako bi pomogli učenicima da kroz praktične zadatke primenjuju stečena znanja putem ovog savremenog i inovativnog modela nastave.
Konkurs je deo aktivnosti u okviru četvorogodišnjeg Projekta javno-privatnog dijaloga za razvoj koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi NALED u saradnji sa Republičkim sekretarijatom za javne politike.