Ona je istakla da sistem socijalne zaštite treba da pomogne ljudima i pokaže koliko je spreman u ovim vanrednim okolnostima.
– Kol-centri su osnovani prvog dana kada je počelo vanredno stanje radi pomoći najstarijim Beograđanima kojima je ograničeno kretanje. Sve što im je potrebno mogu da poruče putem kol-centara i to im se dostavlja na kućnu adresu zato što smo tu da brinemo o njima – rekla je Stanisavljevićeva i dodala da su mere predsednika Aleksandra Vučića i Vlade Srbije bile pravovremene, jer su to mere koje spasavaju živote našeg naroda.
Ona je naglasila da opštine iz dana u dan ukljčuju nove linije, te da pojedine opštine imaju i 20 dostupnih telefonskih linija.
– Imamo više od hiljadu volontera koji svakodnevno rade, kako u kol-centrima tako i na terenu. Najveći broj poziva se odnosio na dostavu namirnica i lekova, ali i radi dobijanja određenih informacija. Najvažnije je da imamo svakodnevnu komunikaciju sa našim građanima, jer zadatak odgovorne lokalne samouprave jeste da bude tu za njih – kazala je Stanisavljevićeva i zahvalila Beograđanima koji su tu da pomognu najstarijim sugrađanima.
Osvrćući se na niz mera koje su donete, istakla je da je u prvom trenutku bilo nezamislivo da se podignu svi kol-centri u jednom danu i organizuju volonteri, ali da je Grad Beograd uspeo u tome.
– Zbog moguće zloupotrebe, apelujem na sugrađane da ne zovu druge brojeve osim gradskih kol-centara. Postoji i beogradski kol-centar. To je broj „Beokoma”, koji kada pozovete, ukoliko je bilo koja druga linija opštine zauzeta, vaš poziv će se direktno preusmeriti na opštinu. Prvi smo u našoj zemlji uveli niz mera kako bismo bili primer drugim gradovima u Srbiji i pokazali da se nešto može uraditi u kratkom roku u dvomilijonskom gradu – rekla je gradska sekretarka za socijalnu zaštitu.
Nataša Stanisavljević je podsetila i da je podeljeno 70.000, od ukupno 173.000 paketa, i to najugroženijim penzionerima koji imaju primanja manja od 30.000 dinara.
Ona je istakla da je ponosna na sve ljude koji u ovom trenutku rade u centrima za socijalni rad, jer nijedna usluga socijalne zaštite, uključujući prihvatilišta za decu i odrasle, centre za socijalni rad i gerontodomaćice, nije prestala sa radom.
– Preduzeli smo niz mera kada je reč o zaštiti pojačanih higijenskih epidemioloških rizika. Jedna od prvih odluka Gradskog štaba je da se sve ustanove za socijalnu zaštitu dezinfikuju – prezicirala je Stanisavljević.
Ona je podsetila na mogućnost elektronskog podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na naknadu zarade, odnosno naknadu plate za vreme porodiljskog odsustva
– Grad Beograd je na pravi način organizovan. Sve isplate će i u narednom periodu biti bez kašnjenja. Tokom vanrednog stanja nastojali smo da maksimalno olakšamo našim sugrađankama da ostvare neko od prava. Za podnošenje zahteva dostupna je posebna imejl-adresa: prijem.zahteva@beograd.gov.rs. Osim elektronskim putem, zahtevi se mogu dostavljati i preko pošte, preporučenom pošiljkom. Kao i do sada, 25. u mesecu smo isplatili 37,5 miliona dinara za 1.400 porodilja koje su podenle zahteve tokom februara. Od početka godine zajedno sa tom uplatom 100 miliona dinara je već isplaćeno porodiljama – zaključila je Nataša Stanisavljević.
Ona je dodala da donesene mere pokazuju snagu Grada Beograda, odlučnost i spremnost gradskih vlasti da se i u vanrednom stanju redovan sistem ne ugrožava.