JKP“Beogradski metro“ i Rudarsko-geološki fakultet potpisali Sporazum o saradnji tanjug

Objavljeno: 07.12.2023. 16:31 Izmenjeno: 07.12.2023. 16:31

Javno komunalno preduzeće „Beogradski metro i voz“ i Rudarsko-geološki fakultet potpisali su Sporazum o saradnji, čiji je cilj unapređenje struke, inovacija i tehnološkog razvoja i veće učešće akademske zajednice u projektu izgradnje metroa u prestonici. Ovaj dokument su potpisali vršilac dužnosti direktora JKP „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović i dekan Rudarsko-geološkog fakulteta Univerziteta u […]

Javno komunalno preduzeće „Beogradski metro i voz“ i Rudarsko-geološki fakultet potpisali su Sporazum o saradnji, čiji je cilj unapređenje struke, inovacija i tehnološkog razvoja i veće učešće akademske zajednice u projektu izgradnje metroa u prestonici. Ovaj dokument su potpisali vršilac dužnosti direktora JKP „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović i dekan Rudarsko-geološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu Biljana Abolmasov. Mladenović je nakon potpisivanja kazao da je saradnji sa Rudarsko-geološkim fakultetom od velike važnosti za projekat BG metroa. On je naveo i da „Beogradski metro i voz“ već više od tri godine aktivno sarađuje sa Rudarsko-geološkim fakultetom i da su se tokom pripremnih radova i u prvim fazama izgradnje beogradskog metroa koristile ekspertize ovog fakulteta, od analize tla, preko pripreme iskopavanja i svih drugih elemenata. „Beogradski metro jedan je od najvažnijih državnih projekata koji će značajno uticati ne samo na unapređenje javnog transporta u glavnom gradu i poboljšanje ukupnog kvaliteta života Beograđana, već i na sveobuhvatni privredni i tehnološki razvoj čitavog društva. Za uspešnost ovog projekta neophodna je zato i kontinuirana podrška akademske zajednice, a posebno Rudarsko-geološkog fakulteta, kao vodeće akademske institucije u našoj zemlji u domenu rudarsko-geološke struke“, kazao je Mladenović. On je naglasio da je JKP „Beogradski metro i voz“ do sada potpisao memorandume o saradnji sa 11 fakulteti na beogradskom Univerzitetu na projektu BG metro, dodajući da je akcenat bio na tehničkim fakultetima. Kako je najavio, saradnja će se proširiti i na druge fakultete, a u planu je da se uključe i srednje škole, jer je potreban veliki broj ljudi da operativno upravlja ovim složenim sistemom. „Izgradnja metroa ne prestaje nikada. I veliki gradovi grade u kontinuitetu, dograđuju linije ili grade nove. Suština je da kroz izgradnju Beogradskog metroa naša pamet, naša struka, naši ljudi budu aktivno uključeni u ovaj veliki projekat i da ne izgradimo samo metro, nego da izgradimo i još jedan veliki broj stručnjaka koji će se u različitim fazama, u različitim oblastima uključiti u izgradnju ovako jednog grandioznog projekta“, kazao je Mladenović. Prema njegovim rečima, od 2021. do sada , konkretno sa Rudarsko-geološkim fakultetom to preduzeće potpisalo je ukupno devet ugovora od kojih je četiri za stručni nadzor i pet ugovora za tehničku kontrolu, a njihova ukupna vrednost je 53 miliona dinara. „Rudarsko-geološki fakultet je ovih devet ugovora dobio na tenderima. Znači nisu im ugovori dodeljeni. Oni su jednostavno na javnom pozivu imali najbolje ponude i sa svojom stručnošću, profesionalnošću, ponudom i finansijskom se izborili da dobiju te ugovore“, kazao je Mladenović. Abolmasov je navela da se današnjom formalizacijom saradnje učvršćuje partnerstvo Rudarsko-geološkog fakulteta i „Beogradskog metroa i voza“. Ona je podsetila da je Rudarsko-geološki fakultet vršio i do sada stručni nadzora kroz terenska ispitivanja i laboratorijske analize tla, stena i vode za potrebe „Beogradskog metroa i voza“. „Rudarsko-geološki fakultet više od 50 godina učestvuje kao nadzor ili kao tehnički kontrolor na različitim projektima koji su pre svega vezani za velike infrastrukturne objekte. Smatram da to tako treba i da tehnički fakulteti beogradskog Univerziteta moraju da budu tehnička kontrola velikim infrastrukturnim objektima ili da budu nadzor nad njihovom izgradnjiom“, kazala je Abolmasov. Na Rudarsko-geološkom fakultetu danas je održana i prva u nizu prezentacija projekta izgradnje Beogradskog metroa pred stručnom javnošću i studentima fakulteta „Gradimo METROpolu“. Kako je najavljeno, naredna prezentacija će biti 12. decembra na Saobraćajnom, 21. decembra na Arhitektonskom, a 22. decembra na Mašinskom fakultetu. Na prezentaciji je rečeno da je izgradnja BG metroa omogućiti ravnomeran i održiv razvoj grada Beograda u narenoj deceniji i da je to jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Srbiji koji će uticati ne samo na unapređenje javnog transporta u glavnom gradu i poboljšanje ukupnog kvaliteta života Beograđana, već i šire na sveobuhvatni privredni i tehnološki razvoj čitavog društva. Rečeno je i da je planirana izgradnja tri linije metroa, a da će trase prolaziti kroz devet opština Beograda – Čukaricu, Savski venac, Stari grad, Palilulu, Zvezdaru, Novi Beograd, Zemun, Vračar i Voždovac. „Linija 1“, kako je predstavljeno trebalo bi da povezuje Železnik i Mirjevo, i ona bi bila duga 21,4 kilometara, imala bi 21 stanicu, a predviđeno je da ukupno vreme putovanja na ovoj trasi bude 32 minuta i angažovano 31 trodelnih vozova. „Linija 2“ bi povezivala Mirjevo i Bežaniju, ukupno bi bila duga 24 kilometar i imala bi 24 stanice, a predviđeno je da ukupno vreme putovanja bude 39 minuta i angažovano 40 trodelnih vozova. „Linija 3“ bi bila duga 23 kilometar imala bi 22 stanice i povezivala bi Bežaniju i Banjicu za 38 minuta sa 27 trodelnih vozova. Na prezentaciji je iznet i podatak da je procenjeno da bi ove tri linije u 2033. u vršnim časovima ukupno koristilo 100.260 ljudi, od kojih bi „Liniju 1“ koristilo 38.730, „Liniju 2“ njih 32.980, a „Liniju 3“ 28.550 ljudi. Istaknuto je i da je uz ove tri metro linije i četiri gradske linije BG voza planirano i povezivanje opština Lazarevac, Mladenovac i Obrenovac prigradskom železnicom. Radovi na izgradnji beogradskog metroa započeti su u novembru 2021. i trenutno se izvode na Makiškom polju odakle će kretati prva linija metroa odvijaju nesmetano. Ministar finansija Srbije Siniša Mali potpisao je početkom septembra sa kineskom kompanijom „Pauer Čajna“ (Power China) Sporazum za projektovanje i izgradnju depoa na Makišu za beogradski metro ukupno vredan 200 miliona evra i sa tog mesta bi trebalo da se upravlja celokupnim sistemom metroa, a tu će biti održavanje i svih kompozicija metroa. Mali je tada rekao da bi prva linija metroa trebalo da bude završena do 2028. godine, a druge do 2030. Preduzeće Beogradski metro i voz, osnovano je sa ciljem da omogući realizaciju projekta mreže linija beogradskog metroa i linija BG voza do 2033 godine.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Subota
-

Trenutna temperatura 22°C

-

Nedelja
Pretežno sunčano

Max: 29°C
Min: 19°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana