Do leta sporazum sa Rusijom o razvoju BG voza Studio B, Tanjug

Objavljeno: 17.03.2021. 14:21 Izmenjeno: 17.03.2021. 14:21

Do leta bi trebalo da bude potpisan međudržavni sporazum između Srbije i Rusije koji će omogućiti učešće ruskih kompanija u projektu razvoja i modernizacije BG voza.

To je rečeno danas u Moskvi na sastanku ministra zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj Nenada Popovića i delegacije Beograda sa kompanijom „Sinara – Transportne mašine“ koja je zainteresovana da učestvuje u tom projektu.

„Razgovarali smo o konkretnoj realizaciji ovog projekta. Prema planu koji je napravila ruska vlada, oni će u roku od dve do tri nedelje našoj vladi predložiti međudržavni sporazum. Kada prođe proceduru u Srbiji mi bismo već u maju ili junu mogli da potpišemo taj sporazum“, preneo je novinarima nakon sastanka zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Naveo je da u Beogradu već sada, bez metroa i razvoja prigradske železnice, u javnom prevozu dnevno imamo oko 2,5 miliona putnika, da sva vozila u javnom prevozu pređu dnevno više od 460.000 kilometara, ali da je neophodno da se prevoz dalje razvija.

„Plan je da u martu 2023. godine počnemo saradnju u tri faze na izgradnji BG voza. Ukupno će biti 39 novih kompozicija, više od 230 kilometara rekonstrukcije šina, izgradnja skoro 80 kilometara novih koloseka. Kada sve to budemo završili, mi ćemo do 2030. godine imati dve nove linije metroa i potpuno urađen BG voz koji će pokrivati ne samo kao što sada pokriva, Batajnica do Ovče već i sve do Pančeva. Biće mnogo više kompozicija na potezima prema Lazarevcu, Barajevu, odnosno Mladenovcu i Sopotu i biće spojen centar Surčina i aerodrom, kao i Obrenovac, sa centrom grada“, rekao je Vesić.

Tada ćemo, kaže, imati sjajan sistem i dodaje da će u narednih devet godina dominatni sistem prevoza u Beogradu postati šinski siatem.

To će, dodao je, omogućiti da se ljudi brže prevoze i da mogu da planiraju svoj život, kao i razvoj Beograda u delovima grada koji sada nisu zanimljivi investitorima.

„Sve tamo gde budemo imali stanice BG voza i metroa grad će se razvijati što se pokazalo i u Moskvi i svim drugim gradovima koji imaju ovakav sistem. Imaćemo mogućnost da konačno svi delovi Beograda budu povezani sa centrom grada i da ljudi zaista mogu da žive i po 30, 40 ili 50 kilometara od centra grada, a da mogu da planiraju svoj život i da ne izgleda kao da žive van Beograda“, rekao je Vesić i dodao da je to velika i istorijska promena jer se to planira decenijama.

Vlasnik kompanije „Sinara – Transportne mašine“ Dmitrij Pumpjanski rekao je da su na sastanku razmatrali perspektive razvija veoma ozbiljnog projekta za Beograd i Srbiju koji se zove „Beogradski dijametar“ i koji se nalazi u fazi razmatranja.

„Razmatra se da u tom projektu uzmu ucesce različite kompanije iz raznih zemalja, ukljucujući ruske kompanije. Preneli smo informaciju srpskom rukovodstvu da kompanija “Sinara“ ima sve kompetencije da učestvuje u tom projektu i u delu koji se tiče gradnje i u delu koji se tiče dopremanja kompozicija, njihovog servisiranja i održavanja“, rekao je Pumpjanski.

One Response to “Do leta sporazum sa Rusijom o razvoju BG voza”

  1. Gagi, dipl. inž. saobraćaja каже:

    Izjave; »Do leta bi trebalo da bude potpisan međudržavni sporazum između Srbije i Rusije koji će omogućiti učešće ruskih kompanija u projektu razvoja i modernizacije BG voza.«, kao i »Plan je da u martu 2023. godine u tri faze počnemo saradnju na izgradnji BG voza« samo očigledno pokazuju i naravno dokazuju, da aktuelna gradska vlast nije stručna, pa samim tim nije ni sposobna da sama radi na razvoju BG voza i njegove mreže. A da je aktuelna gradska vlast stručna i naravno sposobna, odavno bi postavila šine i kontaktnu mrežu u prošlom veku izgrađene tunele »Karaburma« i tako produžila linije BG voza do Karaburme i dalje do Rospi Ćuprije. Naime, od leve i desne cevi tunela »Vračar« izgrađene su klasičnom metodom dve cevi tunela »Karaburma«, obe dužine po 600m i to leva cev u periodu 1975-77, a desna cev 20 godina kasnije. Pored postavljanja šina i kontaktne mreže u tunele »Karaburma« aktuelna gradska vlast je odavno trebala da pokrene inicijativu da se na tunelima »Vračar«, koji su inače izgrađeni mašinskom metodom (TBM-Tunnel Boring Machine) i sa gotovim betonskim tjubinzima, otvorenim iskopom (Cut and Cover) izgrade i dva stajališta; Novo groblje i Makenzijeva i tako poveća pristupačnost BG voza široj populaciji Beograda. Inače, stajalište Makenzijeva je bilo i predviđeno, ali se od izgradnje odustalo zbog nedostatka sredstava. I na tunelima »Dedinje« se može u blizini bolnica na Dedinju otvorenim iskopom izgraditi stajalište BG voza.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Povezane vesti

Vremenski podaci

Subota
Pretežno oblačno

Trenutna temperatura 3°C

Pretežno oblačno

Nedelja
Mogući pljuskovi

Max: 10°C
Min: 3°C

Mogući pljuskovi

Vremenska prognoza za 5 dana