Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je sa makedonskim kolegom Blagojem Bočvarskim potpisao Memorandum o izgradnji brze pruge od Niša do Skoplja, za koji će dve zemlje zajednički zatražiti sredstva od Evropske unije. Sporazum je potpisan u prisustvu premijera Srbije i Severne Makedonije Ane Brnabić i Dimitra Kovačevskog. Premijerka je rekla da potpisani memorandum kao i juče otvoreni sajam vinska vizija Otvoreni Balkan doprinosi unapređenju odnosa naših prijateljskih zemalja. Vesić je ranije rekao da će ta pruga biti modernizovana i elektrificirana, za brzine od 120 kilometara na sat. On je rekao da je u toku projektovanje deonice Niš – Preševo, duge 135 kilometara, a da će makedonski partneri projektovati oko 50 kilometara od granice do Skoplja.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je sa makedonskim kolegom Blagojem Bočvarskim potpisao Memorandum o izgradnji brze pruge od Niša do Skoplja, za koji će dve zemlje zajednički zatražiti sredstva od Evropske unije. Vesić je ranije rekao, da će ta pruga će, biti modernizovana i elektrificirana, za brzine od 120 kilometara na sat. On je rekao da je u toku projektovanje deonice Niš – Preševo, duge 135 kilometara, a da će makedonski partneri projektovati oko 50 kilometara od granice do Skoplja.
Premijer Severne Makedonije Dimitar Kovačevski izjavio je da je Bugarska uvela nelegalnu taksu na transport gasa kroz tu zemlju i da će se iskoristiti sve pravne mogućnosti da se taj problem reši. Kovačevski je na pitanje novinara da li mogu zajednički da nastupe Srbija, Severna Makedonija i Mađarska kada je reč o taksi na transport gasa kroz Bugarsku pošto pogađa sve tri zemlje, rekao da se radi o nelegalno uvedenom porezu koji je uvela pre svega EU. „Tačno da je Bugarska uvela tu taksu, ali ona je članica EU i ne može od jutros da bude članica EU kada stavi veto, a popodne da ne bude članica i onda uvodi taksu od 10 evra za gas koji se transportuje kroz Bugarsku“, rekao je Kovačevski na zajedničkoj konferenciji za novinare sa premijerkom Srbije Anom Brnabić. Naglasio je da ili treba da se ukloni ta taksa ili da se omogući Severnoj Makeodniji da poveća kapacitet gasovoda kako bi nabavljala gas i iz drugih izvora, a ne samo od Rusije.
Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić izjavila je da je od ključne vaznosti za sve zemlje u regionu njihovo povezivanje kao i da će gradnja pruge Niš-Skoplje doneti čitavom regionu drugačiju budućnost. „Zbog toga je agenda povezivanja i stvaranja transportne zajednice jugoistočne Evrope sa sedištem u Beogradu u okviru Berlinskog procesa jedna od najvažnijih stvari koje su definisane još 2014. godine“, rekla je premijerka na zajedničkoj konferenciji za novinare sa predsednikom Vlade Severne Makedonije Dimitrom Kovačevskim. Na pitanje novinara koliko je važno povezivanje za zemlje Zapadnog Balkana i koliko su važni projekti poput pruge sa Severnom Makedonijom, Brnabić je rekla da nije realno da investirate u buduće povezivanje ljudi, jer gde nemate puteve i pruge, nemate ni razmenu ni mladih, ni bilo kakvo dodatno povezivanje koje garantuje jednu drugačiju budućnost od prošlosti kakve smo imali. „Tako da je i danas u tom smislu veliki i važan dan, zato što ovim, ponavljam, ne povezujemo mi samo Niš i Skoplje, odnosno Skoplje preko Niša i Beograda i Subotice sa Budimpeštom i dalje centralom i zapadnom Evropom, već povezujemo čitavu Evropsku Uniju železničkim koridorom do Soluna pa Atine i naravno Luke Pirej. To znači potpuno drugačiju budućnost za ovaj deo sveta, odnosno ovaj deo Evrope“, ukazala je premijerka. Ona je istakla da su železničke pruge izuzetno skupi projekti, ali da je železnička infrastruktura i železnički transport prioritetni transport u okviru transportne strategije EU. „Ona se vodi jednim motom, a to je zeleni i digitalni i to je ono što je budućnost. Mi danas praktično pokazujemo našu posvećenost toj budućnost“, rekla je premijerka. Naglasila je da je Srbija već dosta uradila po tom pitanju. „Mi smo mnogo uradili i završili smo putni koridor 10. Potpuno povezivanje između Srbije i Hrvatske, ali i Mađarske i Srbije, čitavom dužinom Srbije, i dole južni krak do granice sa Severnom Makedonijom i istočni krak sa Bugarske. Nastavljamo povezivanje izgradnjom auto-puta Miloš veliki do Požege, a onda dalje do Sarajeva i ka granici sa Crnom Gorom“, navela je premijerka. Dodala je da je Srbija počela da gradi železnički koridor Niš-Dimitrovgrad, dodatni železnički koridor sa Bugarskom i ima u planu povezivanje sa Severnom Makedonijom i Crnom Gorom, ali i da razgovara o železničkom koridoru Beograd-Zagreb-Ljubljana, koji bi nas onda dodatno povezao tamo sa Austrijom i Italijom.