Objavljeno: 18.01.2023. 09:35 Izmenjeno: 18.01.2023. 09:42

Problem semafora kod SIV-a i Srbijašuma, tu gde je 10.Beogradska gimnazija.Semafor jako kratko traje za prelaz,tako da deca pređu jedan deo i stoje između i to traje po 5,6 minuta.Uveče kad se deca vraćaju iz škole oko 20.30,stoje tu između ta dva prelaza po 5,6 minuta i kako su nestrpljivi neko od njih pretrčava tako […]

Problem semafora kod SIV-a i Srbijašuma, tu gde je 10.Beogradska gimnazija.Semafor jako kratko traje za prelaz,tako da deca pređu jedan deo i stoje između i to traje po 5,6 minuta.Uveče kad se deca vraćaju iz škole oko 20.30,stoje tu između ta dva prelaza po 5,6 minuta i kako su nestrpljivi neko od njih pretrčava tako da je vrlo opasno.Zašto tako dugo traje crveno za pešake.Jeste velika frekvencija vozila iz grada,ali mora da se reguliše da deca prelaze laganije,jer semafor ugrožava bezbednost pešaka.(Marijeta)

 

Iz Sekretarijata za saobraćaj odgovaraju:

 

Iz pitanja se ne može tačno zaključiti o kom se pešačkom prelazu radi. Na Bulevaru Mihaila Pupina, u zoni između „SIV“-a i „Srbija šuma“ postoji raskrsnica ulica Bulevar Mihaila Pupina – Antifašističke borbe i postoji još jedan, samostalni pešački prelaz na mestu izlivanja servisne saobraćajnice iz Bulevara Mihaila Pupina koja vodi ka parkiralištu „Palate Srbija“. Obzirom da se stajalište javnog prevoza nalazi u neposrednoj blizini samostalnog pešačkog prelaza najverovatnije je da su pešaci uputili primedbe koje se odnose na trajanje zelenog na ovom pešačkom prelazu.

Predmetni pešački prelaz pripada koridoru Bulevara Mihaila Pupina, koji funkcioniše kao potez sa linijskom koordinacijom signala svetlosne signalizacije. Za najavu pešaka ugrađeni su pešački tasteri preko kojih isti iskazuju svoj zahtev za dodeljivanjem zelenog signala da bi izvršili prelazak preko prelaza. Da bi pešački signali na pešačkom prelazu dobili zeleni signal najmanje jedan od pešaka mora aktivirati taster za najavu. U suprotnom, pešački signali neće dobiti zeleni signal u tom ciklusu.

Predmetni pešački prelaz obuhvata dva prelaska preko kolovoza Bulevara Mihaila Pupina, pri čemu profil svakog kolovoza ima širinu od oko 9 m i na svakom su obeležene po tri saobraćajne trake po smeru. Između kolovoza postoji razdelno ostrvo, širine 6,15 m i na istom je uređena površina za privremeno zaustavljanje pešaka, u slučajevima kada nisu u mogućnosti da izvrše prelazak preko cele širine Bulevara Mihaila Pupina u jednom potezu. Ukupna dužina prelaza iznosi oko 24 m. Prelazak preko prelaza kontrolišu dve pešačke signalne grupe, pri čemu pešaci mogu da se najavljuju i sa trotoara i sa razdelnog ostrva.

Na potezu funkcionišu tri signalna plana sa ciklusima od 120, 105 i 90 sekundi. U ciklusima od 120 i 105 sekundi pešacima koji se najave na tasterima dodeljuje se zeleni signal u trajanju od 16 sekundi, dok u ciklusu od 90 sekundi zeleni signal traje 14 sekundi. Obe polovine pešačkog prelaza dobijaju po 16 (ili 14) sekundi zelenog vremena istovremeno. Po završetku pešačkog zelenog signala, ostvaruje se tzv. zaštitno vreme za pešake, koje omogućava pešaku koji je zakoračio na pešački prelaz u poslednjoj sekundi svog zelenog da normalnim hodom izvrši prelazak do suprotne strane pešačkog prelaza na koji je zakoračio (do trotoara, ako je bio na razdelnom ostrvu ili do razdelnog ostrva, ako je bio na trotoaru). Nakon isteka zaštitnog vremena za pešake vozila dobijaju zeleni signal.

Uobičajena brzina kretanja pešaka koja se koristi u proračunima iznosi 1,2 m/s , ali je na ovoj raskrsnici za proračun zaštitnog vremena korišćena brzina 1,0 m/s koja se koristi u situacijama kada na pešačkim prelazima ima dosta dece mlađeg uzrasta ili dosta starijih osoba  koje se sporije kreću. Iako na predmetnoj lokaciji to i nije slučaj ovakav pristup omogućava pešacima povoljnije uslove za prelazak. Zaštitno vreme za pešake na ovim prelazima iznosu 9 sekundi.

Da bi se prelazak preko cele širine kolovoza Bulevara Mihaila Pupina izvršio u jednom potezu, pešak koji se nalazi na trotoaru mora da započne kretanje u prvim sekundama zelenog signala. Tada je za 16 ili 14 sekundi moguće izvršiti prelazak preko jedne polovine kolovoza, prelazak preko razdelnog ostrva i zakoračiti na drugu polovinu kolovoza. U tom slučaju pešak može da iskoristi zaštitno vreme od 9 sekundi i dovrši prelazak do trotoara na suprotnoj strani

Ako pešak ne započne prelazak u prvim sekundama svog zelenog, neće uspeti da do kraja zelenog zakorači na drugi polovinu kolovoza i moraće da sačeka sledeći ciklus da bi izvršio prelazak preko druge polovine kolovoza. Obzirom da je širina ostrva oko 6 m smatra se da pešacima na ostrvu u periodu dok čekaju sledeći signal za izvršenje prelaska nije ugrožena bezbednost. Naravno, da bi se aktivirao zeleni signal potrebno je da najmanje jedan od pešaka izvrši najavu na pešačkom tasteru.

Za odgovor na pitanje da li se može produžiti interval zelenog za pešake, potrebno je da se izvrši provera kakav bi bio uticaj te izmene na funkcionisanje poteza. Projektantskom timu koji radi na realizaciji ovog projekta će biti upućen zahtev da izvrši takvu analizu i ako postoji mogućnost interval zelenog za pešake na ovom pešačkom prelazu će biti korigovan.

 

Napomena: Tim produženjem omogućilo bi se relaksiranije prelaženje preko kolovoza Bulevara Mihaila Pupina samo pešacima koji bi kretanje započeli u prvim sekundama svog zelenog, dok bi za sve ostale važila obaveza zadržavanja na razdelnom ostrvu ukoliko na drugu polovinu kolovoza ne zakorače dok je aktivan zeleni signal za pešake.

Pešacima, u ovom slučaju učenicima srednje škole, treba ukazati na ove detalje i objasniti im da ako žele prelazak u jednom potezu moraju poštovati pravilo da se prelaženje obavezno započinje u prvim sekundama zelenog, ali ako su već zakasnili i ako sigurno neće uspeti da zakorače na drugu polovinu kolovoza dok je aktivan zeleni signal, onda je bolje ostati na trotoaru i sačekati sledeći ciklus, jer će ionako biti primorani da izvesno vreme provedu na razdelnom ostrvu. Sa aspekta bezbednosti saobraćaja, prisustvo pešaka na razdelnom ostrvu nije povoljna okolnost, jer uvek postoji izazov za mlađe kategorije, da prelazak izvrše pretrčavanjem u toku crvenog signala, naročito ako je tok manjeg intenziteta. Zato je bezbednije sačekati sledeći ciklus i preći preko kolovoza u jednom potezu, potpuno bezbedno.

 

Gledateljka kaže da Zelenilo ne čisti redovno parkove u Čelebićkoj,Vareškoj I Borskoj ulici na Miljakovcu. Pita zašto je to tako? (Gordana)

 

Iz JKP Zelenilo Beograd odgovaraju:

 

Gledateljka kaže da Zelenilo ne čisti redovno parkove u Čelebićkoj,Vareškoj I Borskoj ulici na Miljakovcu. Pita zašto je to tako?

Gledalac kaže da je 2018 godine otišao u penziju  šest meseci pre nego što je ispunio uslov za penzionisanje. Pita da li se planira ukidanje umanjenja penzije za ljude koji tada nisu ispunjavali sve uslove a sada ispunjavaju? (Slobodan)

 

Iz PIO fonda odgovaraju:

 

Podnošenjem zahteva osiguranika za ostvarivanje prava na prevremenu starosnu penziju ostvaruje se pravo koje podrazumeva umanjenje penzije za 0,34 odsto za svaki mesec pre navršenih godina za sticanje prava na starosnu penziju. Ovo umanjenje je trajno i Zakon ne predviđa mogućnost promene prava u situaciji kada se po godinama života ispune uslovi za punu starosnu penziju.

 

Ul.Danilova 2,Mirijevo-nekad je tu bio potok..u zgradi ima samo 4 stana.Sada je taj potok delimično zatrpan,ali je po negde ostao u njihovom dvorištu i tu je otvoren.Preko puta su se izgradile zgrade i svi su se priključili na kanalizacinu mrežu.Sada je kanalizacija otvorena..kažu da niko nije nadležan…ni Gradsko komunalno.Ko je nadležan? (Vekoslav)

 

Preporučujemo gledaocu da se za rešavanje ovog pitanja obrati opštinskoj Komunalnoj inspekciji gde će dobiti sve informacije vezane za preduzimanje mera za nelegalno ispuštanje kanalizacije

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Utorak
Vedro

Trenutna temperatura -4°C

Vedro

Sreda
Malo i umereno oblačno

Max: 0°C
Min: -5°C

Malo i umereno oblačno

Vremenska prognoza za 5 dana