Objavljeno: 07.09.2022. 12:39 Izmenjeno: 07.09.2022. 12:39

Gledateljka je u aprilu kupila dušek i krevet, a kako je reumatološki bolesnik sa indikovanom operacijom kuka, nisu joj odgovarali ni dušek ni krevet. Prodavnica u kojoj je kupila robu prihvatila je dušek, ali ne i krevet. Nju interesuje od kojim uslovima i u kom roku kupac ima pravo na povrat kupljene robe u prodavnici […]

Gledateljka je u aprilu kupila dušek i krevet, a kako je reumatološki bolesnik sa indikovanom operacijom kuka, nisu joj odgovarali ni dušek ni krevet. Prodavnica u kojoj je kupila robu prihvatila je dušek, ali ne i krevet. Nju interesuje od kojim uslovima i u kom roku kupac ima pravo na povrat kupljene robe u prodavnici nameštaja Jisk ili u bilo kojoj drugoj prodavnici nameštaja? (Ljiljana)

 

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija vodi Nacionalni registar potrošačkih prigovora (NRPP), u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. NRPP pruža mogućnost onlajn podnošenje prigovora, sa ciljem da se potrošačima na efikasan način pruži podrška u zaštiti njihovih prava. Neophodno je da potrošač na zvaničnom sajtu Nacionalnog registra potrošačkih prigovora (zapotrosace.gov.rs) u nekoliko koraka popuni formular:

– unosom podataka o sebi (kako bi se dobila povratna informacija);

– obrazloženjem u čemu se sastoji njegov/njen zahtev;

– unosom podataka o trgovcu ukoliko podnosi prigovor na kupljenu robu ili uslugu;

– biranjem udruženja za zaštitu potrošača koje će postupiti po podnetom prigovoru.

Ukoliko naša sugrađanka nema mogućnost podnošenja prigovora putem informatičke platforme Nacionalnog registra potrošačkih prigovora, može se obratiti nekom od sledećih Udruženja za zaštitu potrošača:

– Udruženje Zaštita potrošača – 011/241-5485, 069/241-5485;

– Centar potrošača Srbije – 011/312-0444, 011/312-2102;

– Nacionalna organizacija potrošača Srbije – 011/404-6300, 011/404-6301, 011/404-6302.

 

 

Rakovica, Kijevo, 2. septembra  – Gledalac pita kada će biti rešen problem sa romskim naseljem u ovoj ulici, pošto je veoma prljavo i ima mnogo smeća. (Momčilo)

 

Beokom je pitanje gledaoca uputio GO Rakovica, a odgovor ćemo objaviti naknadno.

 

 

Gledateljka je pre godinu dana prijavila komšiju, koji je odvodnu kućnu  kanalizacionu cev  samo ubacio u zemlju, zbog čega deo zgrade tone i do danas nema odgovora na ovu pritužbu. (Slavica)

 

Preporučujemo gledateljki da se za sve informacije u vezi sa ovim predmetom obrati lično organizacionoj jedinici/službi kojoj je podnela prijavu.

 

 

Gledateljka želi da se zahvali vozaču Zoranu na liniji 48 jer je prijavio da je našao telefon. Gledateljki je isti  ukraden tj, otet 12. avgusta na rubu Banjičke šume. (Radmila)

 

Iz Sekretarijata za javni prevoz su nas obavestili da će prevozniku koji saobraća na liniji 48 uputiti obaveštenje o navedenom događaju, sa predlogom da pomenuti vozač bude nagrađen u skladu sa internim propisima preduzeća.

 

 

Gledateljka  pita da li će Republički fond za zdravstveno osiguranje moći da joj refundira operaciju žute mrlje na oku. Čekala je godinu dana na operaciju na klinici i nije joj bilo zakazano. (Ljiljana)

 

Na zvaničnom sajtu Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (www.rfzo.rs)  nalaze se informacije o načinu na koji će biti izvršena refundacija troškova za različite vrste zdravstvenih usluga.

Da bi građani ostvarili pravo na refundaciju, neophodno je da im  zdravstvena ustanova koja nije u mogućnosti da u roku od 30 dana pruži potrebnu zdravstvenu uslugu, izda potvrdu o nemogućnosti pružanja te usluge (obrazac PZ) ili da na lekarskom uputu upiše i pečatom overi datum zakazanog pregleda. Nakon što od zdravstvene ustanove dobiju potvrdu, građani imaju mogućnost da o svom trošku zdravstvenu uslugu koja nije pružena u zdravstvenoj ustanovi u koju su upućeni, dobiju u nekoj drugoj ustanovi, odnosno u privatnoj praksi, a da novac refundiraju od svog zdravstvenog osiguranja.

Zahtev za refundaciju podnosi se u matičnoj filijali RZZO, na obrascu REF1 koji se dobija u filijali. Uz zahtev se prilaže potvrda o nemogućnosti pružanja usluge (obrazac PZ) i kompletna medicinska i računska dokumentacija.

Ukoliko filijala utvrdi da je zahtev za refundaciju osnovan, novac će biti vraćen u visini stvarnih troškova, uz umanjenje za iznos participacije, ako osigurano lice ima obavezu plaćanja participacije za pruženu uslugu.

Imajući sve navedeno, gledateljka treba da se obrati matičnoj filijali Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Povezane vesti

Vremenski podaci

Nedelja
Pretežno vedro

Trenutna temperatura 18°C

Pretežno vedro

Ponedeljak
Promenljivo oblačno

Max: 22°C
Min: 14°C

Promenljivo oblačno

Vremenska prognoza za 5 dana