Koja je procedura prenošenja zdravstvenog kartona iz jednog doma zdravlja u drugi? Gledalac se trenutno leči na Voždovcu, a želeo bi da prebaci karton u DZ Čukarica. (Branko)
Prema dostupnim informacijama, došli smo do saznanja da pacijent koji želi da prebaci svoj karton treba da se obrati ambulanti u kojoj se do tada lečio, te da zatraži da se njegov zdravstveni karton pošalje u zdravstvenu stanicu u kojoj namerava ubuduće da se leči.
Dom zdravlja u kome se vodi zdravstveni karton pacijenta dužan je da ga službenim putem dostavi zdravstvenoj ustanovi u kojoj pacijent želi da nastavi da se leči, a pacijent treba da ostavi podatke sa tačnom adresom ustanove u kojoj želi da nastavi sa lečenjem
Zdravstvene ustanove dužne su da čuvaju medicinsku dokumentaciju pacijenta, a u skladu sa zakonom, podaci iz te dokumenatcije spadaju u podatke o ličnosti i predstavljaju tajne podatke, te da se iz tog razloga karton nikome ne daje na ruke na ruke. Dom zdravlja u kome se vodi zdravstveni karton pacijenta dužan da službenim putem dostavi zdravstveni karton onom domu zdravlja u koji ga pacijent prenosi.
Dom zdravlja prilikom dostavljanja kartona drugom domu zdravlja dužan je da obezbedi da karton na novu adresu stigne bezbedno, a primalac kartona da preduzme sve potrebne mere kako bi se karton zaštitio i sačuvao. Onda kada karton stigne u zdravstvenu stanicu, pacijent treba da se izjasni kod kog lekara želi da se leči. Do tada, pravo na zdravstvenu zaštitu ima samo u slučaju hitnih stanja, ali nema pravo na redovne preglede. Pacijenti bez kartona ne dobijaju ni pozive na skrining preglede.
Palilula, Krnjača, Partizanski blok ka naselju Gemaks – Kada će biti asfaltirana Ulica Dejana Medakovića koja je put za izlazak iz oba naselja. (Miodrag)
Nakon provere sa nadležnima i po dobijanju povratnih informacija, odgovor ćemo objaviti u programu.
Gledateljka je kupila 4 uređaja u Tehnomaniji (Agostina Neta). Do danas, posle bezbroj intervencija lično i preko kol centra isporučen su dva uređaja. Iako robe ima na stanju, nije isporučena. Koja su prava gledateljke? (Nevenka)
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija vodi Nacionalni registar potrošačkih prigovora (NRPP), u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
NRPP pruža mogućnost onlajn podnošenje prigovora, sa ciljem da se potrošačima na efikasan način pruži podrška u zaštiti njihovih prava. Neophodno je da potrošač na zvaničnom sajtu Nacionalnog registra potrošačkih prigovora (zapotrosace.gov.rs) u nekoliko koraka popuni formular:
– unosom podataka o sebi (kako bi se dobila povratna informacija);
– obrazloženjem u čemu se sastoji njegov/njen zahtev;
– unosom podataka o trgovcu ukoliko podnosi prigovor na kupljenu robu ili uslugu;
– biranjem udruženja za zaštitu potrošača koje će postupiti po podnetom prigovoru.
Ukoliko naša sugrađanka nema mogućnost podnošenja prigovora putem informatičke platforme Nacionalnog registra potrošačkih prigovora, može se obratiti nekom od sledećih Udruženja za zaštitu potrošača:
– Udruženje Zaštita potrošača, 011/241-5485, 069/241-5485;
– Centar potrošača Srbije, 011/312-0444, 011/312-2102;
– Nacionalna organizacija potrošača Srbije, 011/404-6300, 011/404-6301, 011/404-6302.
Infostan je učesnicima rata na punu cenu odobravao popust od 50%. Zatim je to smanjeno na 30% ,uz obrazloženje da će, kada se steknu uslovi procenat umanjenja biti vraćen na 50%. Kada će to biti? (Slobodan)
Grad Beograd, imajući u vidu potrebe najugroženijih građana i porodica, pruža zaštitu najsiromašnijim i najosetljivijim kategorijima Beograđana. Zato je preko Sekretarijata za socijalnu zaštitu obezbedio subvencije za plaćanje komunalnih usluga. Pravo na umanjeno plaćanje korisnici stiču na osnovu Interventnih mera zaštite najugroženijih građana. JKP „Infostan tehnologije“ ne odobrava subvencije, već ih isključivo evidentira i obračunava po nalogu nadležnih organa i institucija.
U cilju racionalnijeg trošenja sredstava iz budžeta za određena domaćinstva, umanjeni su popusti po osnovu subvencija na 10-30% iznosa komunalnih usluga, koje se plaćaju preko uplatnice objedinjene naplate, ali su i dalje zaštićeni korisnici sledećih kategorija: penzioneri i domaćinstva sa niskim prihodima, učesnici rata, ratni vojni invalidi, porodice palih boraca, korisnici materijalnog obezbeđenja i naknade za pomoć i negu, domaćinstva sa hendikepiranim i teško obolelim licima i hraniteljske porodice. Odluku o povećanju iznosa subvencije za ugožene kategorije korisnika donosi nadležni Sekretarijat za socijalnu zaštitu i Osnivač.