Sopot – pre dva meseca gledateljka je postavila pitanje u vezi sa dobijanjem kredita u bankama. Konkretno, njena penzija iznosi 14.000 dinara, muž ne radi i nema nikakve prihode, a hoće da uzme kredit kako bi vratila narasla dugovanja. Pitala je u dve banke i bila odbijena zbog niske penzije.
Pored toga što je od voditeljke pravilno upozorena na opasnost da je takvim postupkom direktno na putu da upadne u „dužničko ropstvo“, moramo da primetimo da ovakva pitanja ne spadaju ni u gradsku ni u komunalnu problematiku.
Zato bismo se uzdržali od bilo kakvih uputstava, a primećujemo da je u pitanju isključivo poslovna politika banaka, koje na to imaju pravo – pa makar i zbog zaštite svojih klijenata.
Podsećamo da nadzor nad radom banaka isključivo ima Narodna banka Srbije
www.nbs.rs koja u svom sastavu ima Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga, gde se nalazi i Informativni centar NBS [tel. 0800/111-110; informativni.centar@nbs.rs gde građani mogu da se informišu o pogodnostima i rizicima koje je potrebno uzeti u obzir pri korišćenju finansijskih proizvoda i usluga.
„Ako smatrate da se banka, lizing kompanija, društvo za osiguranje ili društvo za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima ili platna institucija ne pridržava odredaba zaključenog ugovora, dobrih poslovnih običaja ili objavljenih opštih uslova poslovanja, na ovom mestu možete proveriti na koji način možete zaštiti svoja prava i interese“, – stoji na sajtu NBS.