foto Beoinfo
Prva test vožnja tim šinama obavljena je danas tramvajem u kojem su bili zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, predsednik Skupštine grada Beograda Nikola Nikodijević, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski funkcioneri, predsednici opština, predstavnici gradskih preduzeća, predstavnici medija…
Oni su se provozali trasom između dva nova tramvajska stajališta – „Blok 42“ i „Petlja Radnička“.
Vesić je istakao da je Beograd čekao 35 godina da sugrađani imaju još jednu tramvajsku vezu za dva različita kraja u gradu i dodao da su od danas i Čukarica i Rakovica, posredno i Savski venac, direktno povezani sa Novim Beogradom i građani koji putuju sa ovih opština moći će veoma brzo da dođu u drugi deo grada.
– Ovaj posao trajao je skoro godinu i po dana i uloženo je skoro dve milijarde dinara. Postavljeno je 2,7 kilometara novih tramvajskih šina, a urađene su i nove šine prema Ulici Đorđa Stanojevića na Novom Beogradu, kao i na silazu prema Radničkoj ulici. Takođe, urađene su i dve potpuno nove stanice dužine 75 metara, kao i jedna nova ispravljačka stanica i četiri potporna zida – rekao je zamenik gradonačelnika i precizirao da je jedan potporni zid prema Topčiderskom brdu, a da su tri prema Banovom brdu.
Zamenik gradonačelnika je izrazio zadovoljstvo jer je, kako kaže, na ovaj način pokazano da Grad Beograd ispunjava obećanja.
– Pre nekoliko godina smo rekli da ćemo povezati Novi Beograd sa Čukaricom i Rakovicom tramvajskom mrežom i to smo uradili. Zahvaljujem i kompanijama „Energoprojekt” i „Kolos” koje su ovaj projekat uradile u roku, koji je bio do noćas u ponoć – rekao je Vesić.
Prema njegovim rečima, u narednih mesec dana na ovim šinama odvijaće se probne vožnje, što je predviđeno po zakonu, kada će se šine isprobavati pod različitim opterećenjima i različitim vrstama tramvaja.
– Za početak, ovom trasom od 5. jula saobraćaće dve linije 11 i 13. Primer linije 13 upravo govori koliko je ova tramvajska veza važna. Ona povezuje Banovo brdo i Blok 45. Do sada su ljudi sa Banovog brda putovali Bulevarom Živojina Mišića, pored stare železničke stanice, pa preko starog savskog mosta da bi došli do Bloka 45, koji je vazdušnom linijom Banovom brdu mnogo bliži – rekao je Vesić i objasnio da je slična situacija sa linijom 11, koja povezuje Kalemegdan i Blok 45, i koja više neće saobraćati preko starog tramvajskom mosta na Savi, već preko Mosta na Adi.
Govoreći o saobraćajnom uređenju u glavnom gradu, Vesić je naglasio da je ovo prvi od mnogih saobraćajnih projekata koji će biti urađeni.
– Svi projekti u Beogradu su povezani, a da bi se uklonio stari tramvajski most na Savi i postavio novi, uslov je da se ovde uvede tramvajski saobraćaj. Do karaja godine će biti završen projekat uklanjanja starog savskog mosta i izgradnje novog. On će biti premešten na drugu lokaciju i služiće kao pešačko-biciklistički most, a budući novi savski most imaće četiri saobraćajne trake i dve tramvajske pruge, i direktno će povezivati Novi Beograd preko budućeg kružnog toka kod Ušća i proširenog Zemunskog puta sa centrom grada – rekao je on i dodao da je u nastavku novog savskog mosta gradski tunel, koji će počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a završavati se u Bulevaru despota Stefana.
Vesić je podsetio da je obilaznica oko Beograda u završnoj fazi i da je preostala još deonica kod Bubanj potoka prema Ibarskoj magistrali, kao i da se pored toga radi magistralna tangenta, što je unutrašnja obilaznica, ali i najvažniji projekat početak izgradnje beogradskog metroa.
– Do kraja 2020. godine počeće izgradnja metroa. Metro se ovom gradu obećava od 1971. godine, ali mi smo uradili skoro sve pripremne radove. Preostalo je da se završi još samo nekoliko projekata, kao što je studija izvodljivosti sa idejnim projektom koja počinje u junu i kada ona bude završena, na Makiškom polju počinje gradnja metroa – istakao je Vesić.
Zamenik gradonačelnika je ovom prilikom istakao da je ponosan na radnike koji su ovaj projekat završili na vreme, čime je omogućen prelazak na drugi projekat izmeštanja starog savskog mosta.
– Pokazujemo da vodimo računa da se ovaj grad razvija, jer on se iz dana u dan sve više širi, ima sve više stanovnika, a svake godine se na ulicama pojavi 50 hiljada automobila više. Danas je veliki dan za Beograd i zajedničkim snagama trudimo se da naš glavni grad bude bolje mesto za život – zaključio je Vesić.
V.d. direktora GSP-a Radiša Momčilović je istakao da ovo ima veliki značaj za građane Beograda jer će, kada se uspostavi tramvajski saobraćaj, linije 11 i 13 ići preko Mosta na Adi. Kako je rekao, u narednom periodu se planira i rekonstrukcija tramvajskih šina i kontaktne mreže na potezu prema Rakovici, čime će se stvoriti uslovi da se uspostavi direktna tramvajska linija između Rakovice i Novog Beograda.
Prvi tramvaj premostio je Savu 5. novembra 1935. godine kada je spojio Zemun i Beograd. Od Terazija do Glavne pošte u Zemunu bilo je „samo“ sedam stanica, a popularna „četrnaestica“ kojom su pijačari dolazili u prestonicu, bila je linija duga 6,2 kilometara. Nažalost, potrajala je samo šest godina, 1941. godine most je srušila naša vojska tokom prvih dana Drugog svetskog rata. Na temeljima te građevine danas stoji Brankov most.
Javni prevoz Beograda unapređen je 1984. godine kada su ponovo spojeni Novi Beograd i stari deo grada.
One Response to “Prvi tramvaj prošao preko Mosta na Adi”
Bio je tramvaj preko Brankovog mosta, do Zemuna 1935 godine sve do 1941, kada je srusen most